چگونه از شر بوی بد پا خلاص شویم

چگونه از شر بوی بد پا خلاص شویم

در این مطلب میخوانید :

چگونه از شر بوی بد پا خلاص شویم

پاها می‌توانند فرد را از نقطه A به B ببرد، اما در طول مسیر دچار درد و بو می‌شوند. در حالی که اغلب مردم هر از گاهی با بوی بد پا مواجه می‌شوند، برخی از افراد در ترس از درآوردن کفش‌های خود زندگی می‌کنند. اصطلاح پزشکی برای بوی بد پا “برومدوز” است. خبر خوب این است که درمان‌های زیادی برای کاهش بروز این بیماری در دسترس است.

طبق گزارش موسسه بهداشت پیشگیری از پا، حدود 16 درصد از افراد 21 ساله و بالاتر در ایالات متحده مشکل بوی پا را گزارش کرده‌اند. این مقاله بهترین نکات برای خلاص شدن از شر پاهای بدبو و چشم انداز فردی با پاهای بدبو را مورد بحث قرار می‌دهد. افراد می‌توانند اقداماتی را برای کاهش بروز بوی بد پا انجام دهند، مانند پوشیدن کفش‌های خاص، رعایت بهداشت پاها، امتحان کردن درمان‌های خانگی، و در صورت لزوم، مشورت با پزشک برای درمان‌های قوی تر.

پوشیدن جوراب

پوشیدن جوراب می‌تواند به رفع بوی بد پا و کاهش بروز عرق پا کمک کند. جوراب‌ها، به‌ویژه جوراب‌هایی که از مواد عرق‌گیر ساخته شده‌اند، می‌توانند عرق را جذب کرده و بو را کاهش دهند. جوراب‌ها نیز به راحتی قابل تعویض هستند و انجام این کار ممکن است بویی را که در غیر این صورت در داخل کفش فرد باقی می‌ماند، کاهش دهد.

کفش های خاص

پوشیدن کفش‌هایی که قابلیت تنفس دارند می‌تواند به کاهش تعریق و رطوبت کمک کند. مردم می‌توانند به دنبال کفش‌هایی بگردند که دارای پنل‌های مشبک باشند که امکان تنفس را فراهم می‌کند. کفش‌های ساخته شده از پلاستیک، تقریباً به بدبوی پا کمک می‌کنند، زیرا قابلیت تنفس ندارند و باعث تعریق پا می‌شوند.

چگونه از شر بوی بد پا خلاص شویم

کفش و جوراب متناوب

افراد باید بین پوشیدن کفش‌ها زمان بگذارند تا کاملاً خشک شوند تا به کاهش بوی بد پاها کمک کنند. پوشیدن یک جفت کفش در روز و یک جفت دیگر در روز بعد می‌تواند به کفش زمان کافی برای خشک شدن بدهد. همچنین ممکن است فردی بخواهد یک جفت جوراب اضافی را برای تعویض در طول روز در دسترس داشته باشد. این می‌تواند به کاهش تعریق و بویایی کمک کند.

تعویض کفی

افراد همچنین می‌توانند کفی‌های کفش خود را با کفی‌های کاهنده بو یا ضد باکتری جایگزین کنند. گزینه دیگر خرید اسپری ضد باکتری یا ضد عفونی کننده برای استفاده در کفی است. با این حال، این گزینه معمولاً به اندازه خشک شدن کامل کفی کفش مؤثر نیست.

لایه برداری پا

افراد می‌توانند از اسکراب یا سنگ پا برای حذف سلول‌های مرده پوستی که باکتری‌ها دوست دارند از آنها تغذیه کنند، استفاده کنند. فردی که پاهایش بوی بدی دارد ممکن است بخواهد 2 تا 3 بار در هفته از سنگ پا استفاده کند تا از تجمع آن جلوگیری کند. افراد همچنین باید هر روز پاهای خود را با صابون آنتی باکتریال بشویند و به نواحی بین انگشتان پا توجه زیادی داشته باشند.

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ثبت نام در باشگاه مشتریان الی ژن و دریافت امتیاز