چه چیزی باعث سیاهی زیر چشم می شود؟

چه چیزی باعث سیاهی زیر چشم می شود؟

در این مطلب میخوانید :

چه چیزی باعث سیاهی زیر چشم می شود؟

سیاهی دور چشم یکی از عواملی می باشد که می تواند در پیری برروی طاهر شما تاثیر بگذارد. دکتر دی می‌گوید کم‌ خوابی، کم‌ آبی، نوشیدن بیش از حد الکل و نداشتن یک رژیم غذایی متعادل، همه عوامل سبک زندگی هستند که می‌ توانند در ظاهر سیاهی دور چشم نقش داشته باشند، اما ژنتیک و پیری نیز در این میان نقش دارند.

دکتر دی می گوید: «سیاه شدن زیر چشم یک مقوله وسیع است و همه موارد نظیر ژنتیک و رژیم غذایی و نوع پوست می تواند تاثیر گذار باشد. یکی از عواملی که می تواند باعث سیاهی چشم شود ژنتیک است که هیچ شخصی نمی تواند جلوی این مورد را بگیرد.

دکتر ایوان ریدر ، متخصص پوست دارای گواهی هیئت مدیره، استادیار پوست در دانشگاه نیویورک و عضو آکادمی پوست آمریکا، می‌گوید که فیزیولوژی یک فرد نقش بزرگ‌ تری در ایجاد سیاهی دور چشم دارد. برخی افراد به طور طبیعی مناطق تیره تری زیر چشم دارند. ممکن است در رنگ‌ های پوست روشن‌ تر شدید تر به نظر برسند، اما افراد با اصل و نسب آسیای جنوبی یا آفریقایی نیز ممکن است متوجه شوند که بریدگی شدید اطراف چشم‌هایشان وجود دارد.»

افزایش سن نیز یکی از دلایل اصلی سیاهی و حلقه های زیر چشم است. طبق گفته آکادمی چشم پزشکی آمریکا، با افزایش سن، بافت اطراف چشم ضعیف می شود. این تجزیه در کلاژن می تواند باعث شود چربی به پلک های پایین منتقل شود و سایه های تیره و پف ایجاد کند. در واقع، دکتر هایدی والدورف، متخصص پوست و صاحب شرکت Waldorf Dermatology Aesthetics، می‌گوید که شایع‌ ترین دلیل ایجاد حلقه‌ های تیره، گود شدن در ناحیه زیر چشم ناشی از دست دادن چربی است. دکتر والدورف توضیح می‌ دهد: «به همین دلیل است که بیماران شکایت می‌ کنند که همه کرم‌ ها را امتحان کرده‌اند و هیچ کدام مؤثر نبوده‌ اند.

چه چیزی باعث سیاهی زیر چشم می شود؟

متأسفانه، پیری در ناحیه زیر چشم به صورت لایه لایه اتفاق می افتد، به همین دلیل است که شما شاهد افتادگی تدریجی در پوست خود از پلک ها تا ابرو ها تا پیشانی هستید. دی توضیح می‌ دهد که عمق زیر چشم چارچوبی برای استخوان‌ ها، ماهیچه‌ ها، رباط‌ ها، پد های چربی، غدد لنفاوی، اعصاب و رگ‌ های خونی است که همه چیز را در جای خود نگه می‌ دهد.

اغلب اوقات، خطوط ریز پیشانی با سنگینی پلک ها و افتادگی ابروها مرتبط است. بسیاری از خطوط پیشانی، اگر نه بیشتر، به دلیل چین و چروک اولیه خود پیشانی نیستند، بلکه به عنوان یک اثر ثانویه سنگینی پلک ها هستند. پاسخ طبیعی به پلک های سنگین بالا بردن ابروها است و این باعث ایجاد چین و چروک در پیشانی می شود.

یکی دیگر از دلایل ناشناخته دیگر برای ایجاد حلقه های تیره، مالیدن چشم هایتان است. دی می‌گوید: « آلرژی‌ ها می‌ توانند قرمزی را افزایش دهند و مالیدن چشم‌ ها از طریق افزایش رنگدانه ناشی از تحریک منجر به تیره شدن چشم‌ ها می‌شود.» این یکی از بدترین کارهایی است که می توانید برای پوست ظریف این ناحیه حساس انجام دهید.

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ثبت نام در باشگاه مشتریان الی ژن و دریافت امتیاز