چند نوع نرم کننده داریم؟

چند نوع نرم کننده داریم؟

در این مطلب میخوانید :

چند نوع نرم کننده داریم؟

نرم‌کننده‌ها، درمان‌های مرطوب‌کننده‌ای هستند که مستقیماً روی پوست برای تسکین و آبرسانی آن اعمال می‌شوند. آنها پوست را با یک لایه محافظ می‌پوشانند تا رطوبت را به دام بیندازند. نرم کننده‌ها اغلب برای کمک به کنترل بیماری‌های پوستی خشک، خارش دار یا پوسته پوسته مانند اگزما، پسوریازیس و ایکتیوز استفاده می‌شوند. آنها به جلوگیری از تکه‌های التهاب و شعله ور شدن این شرایط کمک می‌کنند.

انواع نرم کننده‌ها

لوسیون‌ها

لوسیون‌ها برای نواحی مودار یا آسیب دیده پوست مانند اگزما مفید هستند. این به این دلیل است که لوسیون‌ها نازک هستند و به راحتی پخش می‌شوند، اما خیلی مرطوب کننده نیستند.

اسپری‌ها

اسپری‌ها برای نواحی صعب العبور و پوست‌های دردناک یا عفونی که نباید لمس شوند مفید هستند و به سرعت جذب می‌شوند.

کرم‌ها

کرم‌ها برای استفاده در روز خوب هستند زیرا خیلی چرب نیستند و به سرعت جذب می‌شوند.

پمادها

پمادها برای پوست‌های بسیار خشک و ضخیم و استفاده در شب خوب هستند زیرا چرب، غلیظ و بسیار مرطوب کننده هستند. پمادها معمولاً فاقد مواد نگهدارنده هستند، بنابراین برای پوست‌های حساس مناسب هستند، اما نباید برای اگزمای گریه کننده استفاده شوند.

جایگزین‌های صابون

صابون‌ها، شامپوها و ژل‌ها روزانه معمولاً پوست را خشک می‌کنند و می‌توانند شرایط پوستی مانند اگزما را بدتر کنند. استفاده از یک جایگزین صابون نرم کننده به جای صابون معمولی برای شستن دست‌ها و حمام کردن می‌تواند به بهبود پوست شما کمک کند.

انواع مختلفی از نرم کننده‌های ترک وجود دارد که می‌توان آنها را مستقیماً روی پوست قرار داد. برخی از آنها یک سد محافظ روی پوست ایجاد می‌کنند تا رطوبت را مسدود کند. برخی از آنها موادی را برای کاهش خارش یا جلوگیری از عفونت اضافه کرده‌اند. پزشک یا داروساز با شما در مورد اینکه کدام نوع نرم کننده برای وضعیت پوست شما بهتر عمل می‌کند صحبت خواهد کرد. ممکن است مجبور شوید چند نرم کننده مختلف را امتحان کنید تا بهترین آن را برای پوست خود یا فرزندتان پیدا کنید. بسیاری از این محصولات را می توان برای شستشو نیز استفاده کرد.

چگونه نرم کننده‌ها را دریافت کنیم

می توانید نرم کننده‌ها را بدون نسخه از داروخانه خریداری کنید. اگر وضعیت پوستی شدید است، با یک پزشک عمومی، پرستار یا بازدیدکننده سلامت صحبت کنید، زیرا ممکن است به درمان قوی تری نیاز داشته باشید. اگر شما یا فرزندانتان نیاز به استفاده منظم از نرم کننده دارید، بهتر است مقداری از آن را در گلدان‌ها یا لوله های کوچک در خانه، مدرسه یا محل کار نگهداری کنید.

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ثبت نام در باشگاه مشتریان الی ژن و دریافت امتیاز