چند درمان آفتاب سوختگی

چند درمان آفتاب سوختگی

در این مطلب میخوانید :

چند درمان آفتاب سوختگی

روزهای طولانی جوانی که در آفتاب می‌گذرانید، زمانی به صورت برنزه‌ پوستتان میشد، اما 20 سال به جلو و دوباره نگاه کنید. شواهدی از آن ساعات بی دغدغه و محافظت نشده زیر نور خورشید اکنون در صورت، سینه، گردن و بازوهای شما نمایان می‌شود. به صورت پوست آسیب دیده در برابر نور خورشید ظاهر می‌شود و دوباره نیز آسیب می‌بیند. علائم به صورت چین و چروک‌های ریز تا متوسط، افتادگی پوست، کک و مک، رنگدانه های ناهموار و لکه های تیره ظاهر می‌شوند. گاهی اوقات به صورت ضایعات پیش سرطانی یا سرطان پوست هستن. در ادامه همراه ما باشید تا به درمان آفتاب سوختگی پوست بپردازم.

اولین قدم در معکوس کردن پوست آسیب دیده از نور خورشید، جلوگیری از آسیب بیشتر است. پس بهتر است از کرم ضد آفتاب استفاده کنید زمانی که قرار است در معرض نور خورشید باشید.

جلوگیری از آسیب آفتاب آسان تر از معکوس کردن آن است. اقدامات شامل پوشیدن لباس‌های محافظ، استفاده از کرم‌های ضد آفتاب و اجتناب از تخت‌های برنزه کننده. دکتر راس می‌گوید: “آسیب ناشی از نور خورشید می‌تواند منجر به سرطان پوست شود.” “پیشگیری بهترین راه برای مقابله با آسیب‌های ناشی از نور خورشید و کاهش خطر ابتلا به سرطان پوست است.” دکتر راس می‌افزاید: “مراقبت مناسب از پوست به معنای توجه به هرگونه تغییر است.” “به معنای دانستن علائم و نشانه‌های سرطان پوست است.”

افرادی که پوست روشن دارند یا دارای سابقه خانوادگی سرطان پوست هستند باید مراقب محافظت در برابر آفتاب باشند. به طور کلی ساکنان جنوب کشور باید مراقب قرار گرفتن در معرض نور خورشید باشند، زیرا در روزهای بیشتری از سال نسبت به افرادی که در آب و هوای معتدل زندگی می‌کنند در معرض نور شدید خورشید قرار می‌گیرند. دکتر راس می‌گوید: «حتی یک ضد آفتاب خوب به اندازه کاهش قرار گرفتن در معرض نور خورشید، به ویژه در مکان‌هایی مانند بوشهر، مؤثر نیست. همه ما از آفتاب در اینجا لذت می‌بریم، اما هر زمان که فرصتی برای انجام کاری در اواخر روز یا هر اوایل روز دارید، استفاده از تاریکی نسبی خطر ابتلا به سرطان پوست و پیری پوست را کاهش می‌دهد.

درمان آفتاب سوختگی پوست

مداخلات برای آسیب آفتاب متفاوت است. آنها از کرم‌ها و ژل‌های موضعی استفاده روزانه گرفته تا لایه برداری‌های شیمیایی و مکانیکی پوست و درمان‌های لیزری را شامل می‌شوند. این درمان‌ها می‌توانند به طور موقت رنگدانه‌های ناهموار را محو کنند، پوست زبر یا چروکیده را صاف کنند، منافذ را کوچک کنند و حتی تولید کلاژن را دوباره شروع کنند.

چند درمان آفتاب سوختگی

رتینوئیدها

این ترکیبات که به طور شیمیایی از ویتامین A مشتق شده‌اند، سلول‌های پوست را تشویق می‌کنند تا از بین بروند و خود را تجدید کنند و چرخه‌های گردش سلولی پوست را بهبود ببخشند. آنها همچنین تولید کلاژن را تحریک می‌کنند، لکه‌های قهوه‌ای را روشن می‌کنند و در تئوری، اندازه منافذ را کاهش می‌دهند.

ویتامین C و سایر آنتی اکسیدان‌ها

این مواد به دلیل تولید مواد شیمیایی سرکش مانند رادیکال‌های آزاد که باعث ایجاد علائم قابل مشاهده آسیب می‌شوند.

لایه بردارها

آسیب خورشید سرعت چرخش یا جایگزینی سلول‌های پوست را کاهش می‌دهد. این امر باعث کدر شدن، خشکی پوست، ناهمواری رنگ پوست و حتی لک و مسدود شدن منافذ می‌شود. لایه بردارهای شیمیایی می‌توانند چرخش سلولی پوست را سریعتر تحریک کنند.

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ثبت نام در باشگاه مشتریان الی ژن و دریافت امتیاز