چندین داروی خانگی برای از بین بردن شوره سر

چندین داروی خانگی برای از بین بردن شوره سر

در این مطلب میخوانید :

چندین داروی خانگی برای از بین بردن شوره سر

شوره سر یک بیماری سری است که توسط قارچ مالاسزیا ایجاد می شود که از سبوم (ماده چربی ترشح شده از غدد سباسه در پوست سر ما) و سلول های مرده پوست که به طور طبیعی به دلیل تشکیل پوست جدید ایجاد می شود ، تغذیه می کند. اگرچه این میکروب یک قسمت طبیعی پوست سر است ، اما در این زمان مشکل ساز می شود. قارچ از سبوم تغذیه می کند و آن را به اسیدهای چرب تجزیه می کند که ممکن است پوست حساس بسیاری را تحریک کند. این نیز دلیل خشکی و خارش پوست سر است که منجر به تجمع سلول های مرده پوست در پوسته های قابل مشاهده می شود.

مالاسزیا در محیط های مرطوب رشد می کند و به همین دلیل در تابستان ها و فصل های بارانی به دلیل رطوبت زیاد و تعریق می تواند اتفاق افتد. با این حال ، باد سرد در زمستان ها رطوبت پوست سر را از بین می برد و منجر به خشکی می شود که منجر به خارش و پوسته پوسته شدن می شود. بدیهی است که شوره سر در تمام طول سال در حال انجام است. اگرچه راهی برای از بین بردن کامل آن از زندگی وجود ندارد ، اما داروهای زیادی وجود دارد که می توان از آنها در خانه برای کنترل آن استفاده کرد. در این مقاله برخی از درمان های خانگی طبیعی برای شوره سر وجود دارد که در ادامه به آن ها می پردازیم :

1. به موها روغن نزنید و آنها را به مدت طولانی نگه دارید

دکتر Deepali Bhardwaj متخصص پوست در دهلی می گوید: “این یک خیال محض است که روغن کاری برای موهای دارای شوره خوب است”. در واقع ، او تأکید می کند “استفاده از روغن منجر به شوره بیشتر می شود زیرا روغن مانند غذا برای مالازیا است که منجر به شوره می شود.

2. سرکه

سرکه به درمان خارش و خشکی پوست کمک می کند و همچنین به از بین بردن قارچ و باکتری های ایجاد کننده شوره کمک می کند. محتوای اسیدی سرکه برای کاهش شدید پوسته پوسته شدن بسیار مفید است. دکتر دیپالی توصیه می کند: “درمان خانگی مورد علاقه من این است که حدود نیم ساعت قبل از شستن سر ، مقدار کمی از سرکه سفید را با آب روی پوست سر بمالید.”

چندین داروی خانگی برای از بین بردن شوره سر

3. جوش شیرین

جوش شیرین ، مانند یک اسکراب عمل می کند و پوست سر را به آرامی لایه برداری می کند. لایه برداری ضروری است تا اطمینان حاصل شود که هیچ گونه پوسته ای روی پوست سر ایجاد نمی شود که شوره را بیشتر نمایان کند. دکتر سیریشا سینگ ، مدیر پزشکی و مشاور پوست در مرکز پوست در دهلی نو می گوید: “جوش شیرین به همراه لایه برداری و خواص ضد قارچی آن ، پوست سر را نیز تسکین داده و قرمزی و خارش را کاهش می دهد.”

4. روغن درخت چای

همه داروهای ضد آکنه و ضد قارچ به دلیل قدرت فوق العاده ای که در مبارزه با عفونت های قارچی و باکتریایی دارد ، دارای روغن درخت چای هستند. یک یا دو قطره روغن درخت چای را به شامپوی خود بیفزایید و به طور معمول بشویید.

5. سیر

بوی تند حبه سیر گاه به گاه ممکن است برای برخی افراد ناخوشایند باشد اما ارزش دارویی آن چیزی است که نمی توان از آن غافل شد. سیر به عنوان یک محصول طبیعی ضد قارچ بسیار مفید است و مزایای سیر خام یا خرد شده (از سیر پخته شده برای درمان بیماری ها اجتناب کنید) قرن ها انسان را مسحور کرده است. یک یا دو حبه سیر را بکوبید و پس از مخلوط شدن با آب ، از آن برای پوست سر خود استفاده کنید تا نتایج سریع آن را ببینید.

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی دسته‌های خود را در هدرساز -> موبایل -> منوی اصلی موبایل -> نمایش/مخفی -> انتخاب منو، تنظیم کنید
اولین منوی خود را اینجا ایجاد کنید
سبد خرید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.

ثبت نام در باشگاه مشتریان الی ژن و دریافت امتیاز