چطور بعد از ورزش تمیز دیده شویم؟

چطور بعد از ورزش تمیز دیده شویم؟

در این مطلب میخوانید :

چطور بعد از ورزش تمیز دیده شویم؟

شما به تازگی ورزش کردن را با عرق شدید تمام کرده‌اید و زمان کافی برای دوش گرفتن را ندارید. ما از مربیان تناسب اندام خواستیم بهترین نکات، ترفندها و انتخاب محصولات خود را به اشتراک بگذارند که ظاهر، احساس و بویی تازه به شما می‌دهد. در حال حاضر، هیچ بهانه‌ای برای حذف یک تمرین وجود ندارد.

سریع احساس بهتری داشته باشید

شاید صبح قبل از اینکه سر کار بروید، بدوید. یا برای یک دویدن سریع هنگام ناهار روی تردمیل بپرید. به هر حال ورزش کنید ، اگر زمان برای دوش گرفتن ندارید، احتمالا سرحال و شاداب به نظر نمی‌رسید. اما راه‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید بدون تمیز کردن سر تا پا، شاداب شوید. در اینجا به چند ترفند برای دوش نگرفتن بعد از ورزش را برای شما بیان می‌کنیم.

از کش موی پارچه ای استفاده کنید

قبل از تمرین، موهای خود را با استفاده از یک کش پارچه ای بالای سر خود ببندید یا ببافید. این کار موها را از گردن شما دور نگه می‌دارد و به شما کمک می‌کند خنک بمانید و از عرق کردن یا چرب شدن تارهای مو جلوگیری می‌کند. سعی کنید موهای خود را طوری ببندید تا ردی از کش بر روی موهایتان ایجاد نشود. اینطور بعد از ورزش موهای شما دچار شکنندگی نخواهد شد.

بدنتان را تمیز کنید

پاکسازی بعد از تمرین برای از بین بردن عرق، بوی بد و باکتری‌های مولد لک ضروری است. وقتی نمی‌توانید دوش بگیرید، دستمال مرطوب بهترین راه‌حل است. از دستمال‌های پاک‌کننده صورت و پاک‌کننده آرایش پاک و شفاف استفاده کنید. اگر پوست مستعد آکنه دارید، متخصصان پوست دستمال مرطوب با اسید سالیسیلیک ضد باکتری را توصیه می‌کنند.

چطور بعد از ورزش تمیز دیده شویم؟

دئودورانت بزنید

با بوی بد بدن خداحافظی کنید. دئودورانت یک ماده ضروری بعد از تمرین است، مخصوصاً زمانی که وقت یا دسترسی به دوش ندارید. به دنبال فرمولی با جوش شیرین باشید که با بو مقابله کرده و رطوبت را جذب می‌کند. فراموش نکنید که این محصول همیشه باید در ساک ورزشی شما باشد.

لباس زیر تمیز بپوشید

راه رفتن با لباس‌های عرق کرده بعد از تمرین، یک مشکل اصلی است. قرار گرفتن در پارچه‌های آغشته به عرق می‌تواند باعث جوش، عدم تعادل pH و تحریک واژن شود. همچنین به سادگی بو می‌دهد. به خود و اطرافیانتان لطفی کنید و لباس‌هایتان را عوض کنید، از جمله جوراب و لباس زیر. تحت هیچ شرایطی لباس‌هایی که با آنها ورزش کرده و کلی عرق کرده‌اید را نپوشید.

صورتتان را پاکسازی کنید

گرما و عرق ناشی از ورزش می‌تواند روی پوست شما تاثیر بگذارد و باعث تحریک و برافروختگی پوست شود. برای پاک کردن آلودگی از روی پوست خود از میسلارواتر و یک پد بهداشتی استفاده کنید تا شادابی پوست خود را بازیابید.

پوستتان را مرطوب کنید

پس از پاکسازی و تسکین پوست، مرطوب کردن آن ضروری است. به دنبال محصولی سبک وزن باشید که منافذ را مسدود نکند و پسماندهای چرب از خود باقی نگذارد. استفاده از مرطوب کننده مناسب و سبک برای کنترل چربی پوست و جلوگیری از ایجاد آکنه بسیار مفید می‌باشد.

موهای چرب را از بین ببرید

با استفاده از شامپوهای خشک می‌توانید به راحتی چربی موهای خود را از بین برده و بدون نیاز به شستشو موهایی تمیز و خوش بو داشته باشید. در بعضی از موارد از پودر بچه نیز می‌توان استفاده کرد اما توجه داشته باشید در مصرف آن زیاده روی نکنید.

 

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ثبت نام در باشگاه مشتریان الی ژن و دریافت امتیاز