چطوری آرایش صورتمونو پاک کنیم؟(بخش دوم)

چطوری آرایش صورتمونو پاک کنیم؟(بخش دوم)

در این مطلب میخوانید :

چطوری آرایش صورتمونو پاک کنیم؟(بخش دوم)

پاک کردن کرم پودر و رژ گونه

برای پاک کردن کرم پودر و رژ گونه از روی پوست ابتدا روی انگشت خود مقداری پاک کننده‌ی آرایش بریزید و سپس همه جای پوست خود مثل خط رویش مو، زیر چونه و پایین گوش‌ها را به صورت چرخشی و دورانی حدود 45 ثانیه ماساژ دهید. در صورت استفاده از کرم پودر باید محلول شما پایه روغنی داشته باشد.

اگر هم پوست شما چرب است و نسبت به پد آرایشی حساس نیست از پد به جای انگشت استفاده نمایید ولی اگر پوست حساسی دارید برای پاک کردن آرایشتان از پنبه آغشته به پاک کننده آرایش استفاده کنید.

بهترین روش برای پاک کردن رژ لب

بسیاری از خانم‌ها، رژ لب را بخش اصلی آرایش می‌دانند، خیلی از خانم‌ها برای آرایش کردن فقط رژ می‌زنند. خبر خوب این است که تمام آنچه برای پاک کردن رژ نیاز دارید، یک دستمال مرطوب، یا یک پد آغشته به میسلار واتر است. نکته‌ی اصلی در مورد پاک کردن رژ لب استفاده از پاک کننده‌هایی است که برای پاک کردن لب‌ مناسب هستند. میسلارواتر گزینه‌ی خوبی است، چراکه حاوی میسل‌های کوچکی است که مثل یک آهنربا، تمام آلودگی‌ها و چربی‌های مضر را جذب می‌کند. با اینحال بسیاری از شیرپاک‌کن‌ها هم برای پاک کردن آرایش لب مناسب هستند.

مشاهده محصولات شستشوی صورت

چطوری آرایش صورتمونو پاک کنیم؟(بخش دوم)

آیا نیاز به استفاده از تونر (کاهنده چربی پوست) دارید؟

در حالی که بسیاری از کارشناسان زیبایی معتقدند که استفاده از تونرها لازم نیست، اما بسیاری از زنان از تونر استفاده می‌کنند، چراکه آنها احساس می‌کنند تونر همه نوع آلودگی و کثیفی و چربی و آرایش صورت را از بین می‌برد. امروزه بیشتر پاک کننده‌ها، هر گونه کثیفی صورت و آرایش غلیظ را پاک می‌کنند. گرچه تونرها هر نوع آرایشی را پاک می‌کنند، ولی چربی‌های طبیعی صورت را نیز از بین می‌برند و موجب خشکی پوست می‌شوند. تونرها برای اشخاصی که دارای پوستی چرب می‌باشند، مناسبند.

مشاهده محصولات مراقبت از پوست

پوست را آب‌رسانی کنید

در آخرین مرحله از تونرهای آبرسان یا سرم‌ها برای آبرسانی به پوست استفاده کنید تا رطوبت طبیعی پوست دوباره به آن برگردد. آبرسانی به پوست باعث شفافیت و نرمی پوست می‌شود و از خشکی آن جلوگیری می‌کند. شست‌وشوی صورت و استفاده از مواد مختلف برای حل کردن مواد آرایشی، باعث از بین رفتن چربی طبیعی پوست می‌شود. به همین دلیل نباید از این مرحله صرف نظر کنید. یک کرم آبرسان یا سرم خوب با توجه به نوع پوست خود تهیه کنید. این مرحله، آخرین مرحله در روتین‌های مراقبت از پوست است.

از دستمال مرطوب کودک استفاده نکنید

برخی از خانم‌ها برای پاک کردن آرایش از دستمال مرطوب کودک استفاده می‌کنند. آن‌ها بر این باورند که دستمال مرطوب برای پوست حساس کودک ساخته شده و در نتیجه می‌تواند برای پوست آن‌ها نیز موثر باشد. اما حقیقت این است که روی پوست کودک هیچ گونه مواد آرایشی وجود ندارد؛ درواقع این دستمال‌ها نمی‌توانند پوست را از مواد آرایشی پاک کنند، چرا که برای زدودن آرایش از روی صورت، به مواد خاصی نیاز است.

مطالب بیشتر در مقاله قبلی

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی دسته‌های خود را در هدرساز -> موبایل -> منوی اصلی موبایل -> نمایش/مخفی -> انتخاب منو، تنظیم کنید
اولین منوی خود را اینجا ایجاد کنید
سبد خرید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.

ثبت نام در باشگاه مشتریان الی ژن و دریافت امتیاز