چطوری آرایش صورتمونو پاک کنیم؟(بخش اول)

چطوری آرایش صورتمونو پاک کنیم؟(بخش اول)

در این مطلب میخوانید :

چطوری آرایش صورتمونو پاک کنیم؟(بخش اول)

اگر شما هم از آن دسته خانم‌هایی هستید که بدون پاک کردن آرایش صورت خود به رختخواب می‌روید، بدانید که بزرگترین خیانت را به پوست صورت خود می‌کنید. در صورتی که باقیمانده مواد آرایشی روی سطح پوست شما باقی بمانند، جذب روزنه‌های پوستی شده و می‌توانند سلامت پوستتان را به خطر بیندازند. پاک کردن آرایش به پوست فرصت می‌دهد تا نفس بکشد.

پاک کردن آرایش صورت باید بخش مهمی از مراقبت روزانه‌ی پوستتان باشد

امروزه آرایش‌ها در برابر گرما مقاوم می‌باشند و ساعت‌های زیادی روی صورت باقی می‌مانند که این جای نگرانی برای تجدید آرایش را کم کرده است و خیال افراد را از این بابت تقریبا راحت کرده است اما در مقابل جنبه‌های منفی را نیز در بر دارد. استفاده از لوازم آرایش‌هایی با ماندگاری بالا باعث آسیب به مژه‌ها و سوزش‌های جدی و حساسیت در محدوده چشم و پوست خواهد شد و می‌تواند عوارض جبران ناپذیری ایجاد کند. به همین خاطر به چگونگی پاک کردن این مواد از روی صورت می‌پردازیم.

صورت خود را مثل همیشه بشویید. بعد، بدون اینکه حوله را روی پوست خود بکشید، با یک پارچه‌ی نرم و تمیز صورت‌تان را خشک کنید. در مرحله بعد با یک پد پنبه‌ای که با چند قطره تونر مرطوب شده، پوست خود را پاک کنید. احتمالاً هنوز باقی مانده‌ی کرم پودر، سایه چشم و حتی ریمل خود را روی پد می‌بینید!

مشاهده محصولات شستشوی صورت

چطوری آرایش صورتمونو پاک کنیم؟(بخش اول)

به این ترتیب که شب‌ها اول آرایش خود را پاک کنید. بعد از آن صورت خود را بشویید. البته شستن دو مرحله‌ای پوست تنها نکته‌‌ای نیست که باید رعایت کنید. بهتر است ادامه متن را بخوانید تا نکته‌های دیگر پاک کردن صحیح آرایش خود را بهتر بدانید.

پاک کردن آرایش چشم

پاک کردن مواد آرایشی از روی پوست نازک اطراف چشم‌ها و تارهای ظریف مژه‌ها، اولین مرحله پاکسازی پوست محسوب می‌شود. باقی ماندن مواد آرایشی روی چشم‌ها موجب تشدید فرآیند ایجاد چین و چروک می‌شود. به همین منظور محصولاتی مانند میسلارواترها و محلول‌های دوفاز آرایشی وارد بازار شدند.

مشاهده محصولات مراقبت از پوست

تفاوت میسلارواتر و محلول دوفاز را در یک جمله می‌توان خلاصه کرد؛ میسلارواتر محلولی بر پایه آب و محلول دوفاز بر پایه روغن است. با محلول دوفاز می‌توانید مواد آرایشی ضدآب را از روی چشم‌ها پاک کنید ولی میسلارواتر می‌تواند مواد آرایشی معمولی را از روی آن‌ها پاک کند. کافی است مقداری از میسلارواتر یا محلول دوفاز را روی پد بریزید، چند ثانیه روی چشم نگه دارید سپس بدون آن‌که فشاری روی چشم وارد شود مواد آرایشی را پاک کنید.

ادامه مطلب را در مقاله بعدی دنبال کنید.

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ثبت نام در باشگاه مشتریان الی ژن و دریافت امتیاز