پیشگیری و درمان منافذ باز پوست(بخش سوم)

پیشگیری و درمان منافذ باز پوست(بخش سوم)

در این مطلب میخوانید :

پیشگیری و درمان منافذ باز پوست(بخش سوم)

درمان منافذ باز پوست

برای درمان منافذ باز پوست، اولین گام همان رعایت روتین مراقبت از پوست است که در بخش پیشگیری از ایجاد منافذ باز پوست گفته شد. بعد از اینکه روتین پوست چرب، جزو سبک زندگیتان شد، آنگاه اقدامات زیر را نیز انجام دهید:

استفاده از لایه بردارها مهمترین درمان منافذ باز پوست

لایه برداری از پوست اقدامی بسیار مناسب برای پوست است که منجر به از بین رفتن سلول‌های مرده پوست می‌شود. با برداشته شدن سلول‌های مرده و لایه شاخی پوست، پوست تحریک به بازسازی و تولید سلول‌های جدید می‌کند که در پی آن سلول‌هایی سالم و جوان ساخته می‌شود.

لایه برداری به دو صورت قابل انجام است. روش اول این است که به مطب پزشک مراجعه کنید و لایه برداری با اسید میوه قوی (لایه برداری شیمیایی) انجام دهید. یا اینکه می‌توانید میکرودرم (لایه برداری مکانیکی) انجام دهید.

روش دوم آن است که از داروخانه‌ها لایه بردار خریداری کنید و در خانه از آن استفاده کنید. این نوع لایه برداری، حداقل دو ماه طول می‌کشد. بهترین لایه بردارهای پوست را بشناسید و با مصرف صحیح آن، از مزایای آن بهره گیرید. فراموش نکنید مراقبت‌های پوستی بعد از لایه برداری بسیار اهمیت دارد. بهتر است لایه برداری در فصل پاییز یا زمستان یا حداکثر تا اوایل بهار انجام شود. لایه برداری از پوست با AHA بخش شل شده سلول پوست را می‌تراشد و سلول‌های آسیب دیده را می‌زداید. از طرفی پوست را وادار به تولید سلول جدید و سالم می‌کند. از این رو می‌تواند در بستن منافذ باز پوست کمک شایانی کند.

مشاهده محصولات مراقبت از پوست

پیشگیری و درمان منافذ باز پوست(بخش سوم)

استفاده از اسکراب

اسکراب‌ها لایه بردارهای ملایمی هستند که قدرت لایه برداری آنها به مراتب کمتر از اسیدهای میوه است. اسکراب‌ها مزیتی که دارند این است که می‌توان آنها را در کل سال استفاده کرد. پیشنهاد می‌شود هفته‌ای یک یا دوبار از اسکراب استفاده کنید. بهترین اسکراب‌های پوست را بشناسید و با یک انتخاب درست، استفاده از اسکراب را در روتین مراقبت از پوستتان برای درمان منافذ باز پوست قرار دهید. بهترین زمان استفاده از اسکراب در انتهای استحمام در حمام است.

مشاهده محصولات ترمیم کننده پوست

لیزر درمان منافذ باز پوست

لیزرهایی مانند لیزر کیوسوئیچ و ان دی یگ و لیزر فرکشنال از جمله لیزرهایی هستند که برای درمان منافذ باز پوست استفاده می‌شوند. نکته مهم این است که درمان منافذ باز پوست با یک جلسه لیزر امکان پذیر نیست. فواصل جلسات لیزر برای درمان منافذ باز پوست حدود 1 ماه تا 40 روز می‌باشد. حدود 5 یا 6 جلسه برای درمان قطعی منافذ باز پوست با لیزر لازم است.

میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ یکی از روش‌های درمانی منافذ باز پوست است که در کنار اقدامات دیگر می‌تواند موثر باشد. میکرونیدلینگ به قوام پوست و جوانسازی آن کمک شایانی می‌کند که نتیجه آن کوچک شدن منافذ باز پوست می‌باشد.

نوردرمانی و IPL
RF سوزنی
مزوبوتاکس

استفاده از محصولات کوچک کننده منافذ باز پوست

محصولات مراقبت از پوستی در بازار وجود دارد که ادعای کوچک کنندگی منافذ باز پوست را دارند. محصولات کوچک کننده منافذ باز پوست به تنهایی نمی‌توانند درمان منافذ باز پوست را انجام دهند. اما می‌توانند بعنوان مکمل درمان، در کنار روتین مراقبت از پوست و لایه برداری، موثر باشد.

 

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ثبت نام در باشگاه مشتریان الی ژن و دریافت امتیاز