پوست چرب و درمان خانگی

پوست چرب و درمان خانگی

در این مطلب میخوانید :

پوست چرب و درمان خانگی

پوست چرب به طور معمول دارای منافذ باز، سطح چرب، مستعد جوش و آکنه بوده و ظاهری زرد و رنگ پریده دارد. چرا این نوع پوست‌ها را پوست چرب می‌نامیم؟ چون در لایه‌های زیرین این نوع پوست‌ها چربی بیش از اندازه ترشح می‌شود. و متاسفانه باید بگوییم افرادی که دارای این نوع پوست هستند بیشتر از افراد دیگر درگیر جوش و آکنه هستند.

ولی خبر خوب برای افرادی که پوست چرب دارند این است که پوست آن‌ها در مقایسه با سایر افراد به مدت نسبتا طولانی‌تری جوان‌تر می‌ماند. ولی دغدغه و مشکل اصلی افرادی با این پوست از بین بردن چربی آن و جلوگیری از جوش زدن آن می باشد. زیرا پوست چرب و آکنه دار نیاز به مراقبت بیشتری دارد تا دچار جوش و آکنه نشود.

خرید محصولات مناسب پوست چرب و آکنه‌دار

ویژگی‌های پوست چرب

به طور متوسط منافذ پوست‌های چرب در سال دو گرم چربی پوستی تولید می‌کنند. و به همین دلیل لایه ی نازکی از چربی بر روی پوست ایجاد می‌شود. که همین مساله باعث درخشندگی پوست، ایجاد جوش‌های سرسیاه، باز بودن منافذ و دانه دانه شدن پوست می‌شود. بر اساس تحقیقات انجام شده چربی در منافذ جوشی پوست ضخیم تر بوده و بیش از حد نرمال منافذ پوست را می‌بندد.

چه دلایلی موجب داشتن پوست چرب می‌شوند؟

دلایل زیادی ممکن است علت ایجاد این نوع پوست باشد که یکی از مهم ترین آن ها دلایل هورمونی می‌باشد. نوجوانان و جوانان بیشتر درگیر آن می‌شوند و در این برهه از زندگی خود پوست آن‌ها چرب تر می‌شود. افرادی که به صورت ارثی و ژنتیکی منافذ چربی پوستشان خیلی فعال است نیز به صورت خودکار چربی تولید می‌کنند. گاهی اوقات استفاده کردن از لوازم آرایشی نامناسب نیز موجب تشدید ترشح چربی پوست می‌شود.

خرید محصولات حاوی عصاره خاویار

پوست چرب و درمان خانگی

درمان‌های خانگی برای کنترل چربی پوست

چربی پوست برای حفظ سلامتی آن ضروری است ولی با این حال مقدار زیاد آن موجب چرب و براق شدن پوست، بسته شدن منافذ و آکنه می‌شود. برای کنترل چربی پوست نیاز به مراقبت‌های روزانه و منظم می‌باشد.
در این مطلب ما در مورد درمان‌های خانگی کاهش چربی پوست بدون داروهای تجویزی توضیحاتی ارائه خواهیم کرد:

سفیده تخم مرغ
در ابتدا پوست خود را تمیز کنید و سفیده تخم مرغ را بر روی پوست خود بمالید و پس از گذشت ده الی پانزده دقیقه با آب ولرم بشویید.

آب لیمو
یک قاشق غذاخوری آبلیموی تازه را با دو قاشق غذاخوری آب مخلوط کرده و بر روی پوست تمیز خود زده و صبر کنید تا خشک شود و بعد از ده الی پانزده دقیقه با آب ولرم بشویید.

گوجه فرنگی
گوجه را قطعه قطعه کرده و سپس آن را به صورت حرکات دورانی و به آرامی بر روی پوست خود ماساژ دهید و سپس با آب سرد بشویید.

ماست
یک قاشق غذاخوری عسل و ماست و جو دو سر را با یکدیگر ترکیب کرده و به خوبی هم بزنید تا یک مخلوط غلیظ بدست بیاید و سپس آن را بر روی پوست خود زده و پس از گذشت پنج الی ده دقیقه پوست خود را با آب ولرم بشویید.

خیار
خیار را پوست کنده و نصف کنید و سپس آن را بر روی پوست صورتتان مالیده و صبح روز بعد با آب بشویید.

نمک دریایی
از جمله مناسب ترین درمان‌ها برای پوست چرب و آکنه دار استفاده از نمک دریایی می‌باشد که بیش از یکبار در هفته نباید از آن استفاده کرد. و طریقه ی استفاده کردن از آن بدین صورت است که یک قاشق چایخوری نمک دریایی را با مقداری آب ترکیب کرده و بر روی پوست اعمال کنید و پس از گذشت ده دقیقه با آب ولرم بشویید.

 

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ثبت نام در باشگاه مشتریان الی ژن و دریافت امتیاز