پوست ما چگونه رطوبت را حفظ می کند ؟

پوست ما چگونه رطوبت را حفظ می کند ؟

در این مطلب میخوانید :

پوست ما چگونه رطوبت را حفظ می کند ؟

در راه رسیدن به پوستی زیبا و سالم، همیشه با یک موضوع به نام رطوبت آشنا می شویم. سیستم مرطوب کننده طبیعی پوست ما که عامل مرطوب کنندگی طبیعی پوست است، (NMF) نامیده می شود . این تضمین می کند که پوست ما همیشه به خوبی مرطوب می شود. حال در این مقاله قصد داریم تا به رطوبت پوست بپردازیم ؛ همراه ما باشید.

عامل مرطوب کننده طبیعی (NMF) چیست؟

پوست ما مثل یک لیوان آب پر نیست. تعادل آب پوست در تبادل مداوم با هوای محیط ما است. آب از پوست به هوای اطراف تبخیر می شود. در همان زمان، پوست همچنین می تواند آب را از هوای محیط جذب کند و آن را در قرنیه سلول ها، سلول های شاخی ، نگهداری کند.

برای انجام این کار ، پوست از مخلوطی از مرطوب کننده های طبیعی استفاده می کند : فاکتور مرطوب کننده طبیعی (NMF) . این ها مواد آب دوست مانند اسیدهای آمینه خاص، اسید لاکتیک و اوره هستند. آنها تضمین می کنند که آب در قرنیه های پوست ما باقی می ماند.

رطوبت بیشتر از طریق یک مانع پوستی سالم

با این حال، NMF به تنهایی جاذبه کافی برای نگه داشتن آب در پوست را ندارد، حتی زمانی که هوای محیط خشک است. بنابراین بهتر است از یک کرم پوستی سالم و مطمئن استفاده کنیم تا به پوست بتوانیم رطوبت و آبرسانی کنیم.

رطوبت به جوان ماندن پوست کمک می کند

اولین قدم برای داشتن پوستی سالم و همیشه جوان تامین رطوبت پوست است. پوستی که همیشه مرطوب است می تواند به خوبی از خود محافظت کند و به این زودی ها پیر نمی شود. مرطوب کننده ها می توانند در برابر چین و چروک از پوست شما محافظت کنند. حال اگر می خواهید که پوستتان در برابر پیری نیز مقاوم باید باید از کرم مخصوص ضد پیری استفاده کنید.

پوست ما چگونه رطوبت را حفظ می کند ؟

برای مرطوب نگه داشتن پوستم چه کار کنم؟

برای بهبود رطوبت پوست، باید دو هدف را همزمان دنبال کنیم : حفظ رطوبت و جلوگیری از خشکی پوست . یک کرم با فرمول خوب می تواند در اینجا کمک کند تا پوستی خوب داشته باشیم.

ابتدا یک کرم موثر باید از NMF پشتیبانی کند . مرطوب کننده های مناسب تضمین می کنند که پوست می تواند آب بیشتری را حفظ کند. دوم ، تقویت سد پوستی مهم است. چربی های طبیعی پوست را با اسیدهای چرب مختلف تامین می کنند که سد پوستی را تشکیل می دهند. درکل استفاده منظم از مرطوب کننده پوست می تواند بسیار کمک کننده باشد. می توانید برای تهیه بهترین مرطوب کننده نزد متخصص پوست و مو بروید.

آیا روغن های معدنی و سیلیکون ها به NMF ما کمک می کنند؟

روغن های معدنی به مهر و موم شدن پوست و جلوگیری از از دست رفتن رطوبت در کوتاه مدت کمک می کنند. آن ها بسیار انسدادی هستند ، بنابراین پوست را می‌ بندند . همچنین روغن های سیلیکونی معمولاً بسیار مسدود کننده پوست هستند. بهتر است از شامپوهایی استفاده شود که مواد معدنی و روغن های خوب پوست را از بین نبرد.

متاسفانه هیچ راه حل واحدی برای خشکی پوست وجود ندارد. پوست به هر دو مورد نیاز دارد : مرطوب کننده کافی و یک سد پوستی سالم . بنابراین باید حواستان به پوست خود باشد که همیشه مرطوب باشد. همانطور که پیش تز ذکر کردیم بهتر است نزد پزشک متخصص پوست و مو بروید و درباره بهترین مرطوب کننده برای پوست خود سوال کنید. همچنین می توانید از محصولات مراقبت ویژه از پوست نیز استفاده کنید.

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ثبت نام در باشگاه مشتریان الی ژن و دریافت امتیاز