همه چیز در رابطه با ماسک صورت

در این مطلب میخوانید :

همه چیز در رابطه با ماسک صورت

هنگامی که با خشکی پوست ، کمبود آب یا پوست چرب روبرو هستید ماسک های صورت می توانند نقش حمایت کننده ای داشته باشند و می خواهید همه کارها را برای کمک به شما انجام دهند. سوال این است: آیا باید از یکی آن ها استفاده کنید؟ و اگر چنین است ، در چه مقطعی از برنامه معمول خود ، و چگونه ، از ماسک صورت استفاده می کنید؟

چه نوع ماسک صورتی برای پوست من بهتر است؟

اگر از قبل چهره خوبی دارید ، ماسک صورت بخشی اساسی در مراقبت از پوست شما نیست. با این حال ، حتی اگر پوست صورت شما به طور کلی خارق العاده به نظر برسد ، یک ماسک صورت می تواند برای مواقعی که پوست شما خوب به نظر نمی رسد ، مفید باشد.

صرف نظر از نوع پوست و نگرانی شما ، بهترین ماسک های صورت مملو از مواد مفید نظیر (مانند آنتی اکسیدان ها ، نرم کننده ها و مواد مرطوب کننده) هستند.

ماسک های ذغالی و ماسک های سفالی برای منافذ بزرگ و مسدود شده

زغال و خاک رس هر دو خاصیت جاذب منحصر به فردی دارند و عملکرد ملایم کششی آنها می تواند به تخلیه بقایای منافذ متراکم کمک کند. ماسک صورت زغالی یا ماسک سفالی که به خوبی فرموله شده باشد باعث می شود پوست شما درخشندگی نداشته باشد. ماسک های صورت جذب کننده روغن می توانند برای پوستی بیش از حد چرب ، مسدود یا منطقه T براق (بینی ، پیشانی و چانه) بسیار مفید باشند.

هنگام خرید ماسک های ذغالی یا خاک رس ، برچسب آنها را از نزدیک بخوانید. از آنجا که این ماسک ها می توانند به طور موقت در هنگام استفاده احساس “سفت شدن” کنند ، مهم است که ماسکی را انتخاب کنید که شامل مواد نرم کننده و تسکین دهنده باشد. مثل همیشه ، از تحریک کننده های رایج پوست ، از منتول گرفته تا الکل ، اوکالیپتوس ، نعناع و عطر (از هر دو عطر طبیعی و مصنوعی برای پوست مشکل ساز است) خودداری کنید.

همه چیز در رابطه با ماسک صورت

ماسک های آبرسان صورت (ماسک های شبانه یا خواب AKA)

هدف از “ماسک خواب” تأمین آب بدن و افزودن مزایای ضد پیری است (بستگی به فرمول دارد). ماندگاری بیشتر مواد مفید روی پوست نسبت به ماسک شستشو دهنده سنتی باعث می شود که زمان بیشتری برای کار داشته باشند و از این رو موثر تر باشند.

اگر پوست خشک یا روغنی دارید ، پوست از کمبود آب در بدن برخوردار است ، ماسک صورت مرطوب کننده می تواند به پوست کمک کند تا مدت زمان بیشتری رطوبت را حفظ کند. بسته به میزان خشکی پوست ، هنگام استفاده از ماسک شبانه ممکن است متوجه شوید که نیازی به استفاده از مرطوب کننده منظم شبانه ندارید ، اما افرادی که پوست بسیار خشک دارند باز هم می خواهند هر دو را استفاده کنند.

چه زمانی و چگونه از ماسک های صورت استفاده کنیم ؟

نحوه و زمان استفاده از ماسک صورت بسته به نگرانی های پوستی و نوع ماسک در اینجا آمده است:

برای استفاده از ماسک سفالی ، ماسک کرم ، ماسک ملحفه ای ، ماسک لایه بردار یا نوع دیگری از ماسک صورت ، همیشه ابتدا پوست خود را تمیز کنید.

اگر قرار است ماسک صورت شسته شود ، آن را پس از تمیز کردن ، اما قبل از بقیه برنامه های مراقبت از پوست خود ، استفاده کنید.

اگر قرار است ماسک صورت یک شب باقی بماند ، آن را به عنوان آخرین مرحله در برنامه مراقبت از پوست در شب استفاده کنید.

همانطور که در بالا ذکر شد ، بیشتر ماسک های مرطوب کننده آبرسانی می کنند ، بنابراین ممکن است از استفاده از مرطوب کننده شبانه منظم خود صرف نظر کنید ،اما اگر پوست بسیار خشک دارید ، ماسک و مرطوب کننده صورت خود را استفاده کنید.

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ثبت نام در باشگاه مشتریان الی ژن و دریافت امتیاز