همه چیز در خصوص ماینوکسیدیل(بخش اول)

همه چیز در خصوص ماینوکسیدیل(بخش اول)

در این مطلب میخوانید :

همه چیز در خصوص ماینوکسیدیل(بخش اول)

ماینوکسیدیل موضعی چیست؟

ماینوکسیدیل موضعی برای کمک به رشد مجدد مو در پوست سر استفاده می‌شود. ماینوکسیدیل موضعی باعث رشد مجدد دائمی موهای سر نمی‌شود. برای حفظ رویش مجدد موهایتان باید به استفاده از محصول ادامه دهید. ماینوکسیدیل موضعی نیز ممکن است برای اهدافی که در این راهنمای دارویی ذکر نشده استفاده شود.

قبل از مصرف این دارو

اگر پوست سر قرمز، متورم، تحریک شده یا عفونی است، از ماینوکسیدیل موضعی استفاده نکنید. این شرایط ممکن است به جذب بیشتر دارو توسط بدن شما منجر شود که می‌تواند خطرناک باشد. برچسب دارو را به دقت بررسی کنید تا مطمئن شوید که ماینوکسیدیل موضعی نوع خاصی از ریزش مو شما را درمان می‌کند.

فقط از فرمول موضعی ماینوکسیدیل که برای جنسیت شما ساخته شده است استفاده کنید. زنان نباید از محصولات موضعی ماینوکسیدیل که مخصوص مردان ساخته شده‌اند استفاده کنند.

مشخص نیست که آیا ماینوکسیدیل موضعی به جنین آسیب می‌رساند یا خیر. اگر باردار هستید از این دارو بدون نظر پزشک استفاده نکنید. مشخص نیست که آیا ماینوکسیدیل موضعی به شیر مادر وارد می‌شود یا می‌تواند به نوزاد شیرخوار آسیب برساند. اگر به نوزادی شیر می‌دهید بدون نظر پزشک از این دارو استفاده نکنید. این دارو را برای افراد زیر 18 سال بدون توصیه پزشکی استفاده نکنید.

خرید محصولات مراقبت از مو

همه چیز در خصوص ماینوکسیدیل(بخش اول)

چگونه باید از ماینوکسیدیل موضعی استفاده کنم؟

دقیقاً طبق دستورالعمل روی برچسب یا طبق دستور پزشک استفاده کنید. در مقادیر بزرگتر یا کمتر یا بیشتر از مقدار توصیه شده استفاده نکنید. استفاده بیشتر از مقدار توصیه شده از این دارو باعث افزایش سرعت رشد مو نمی‌شود و ممکن است عوارض جانبی خطرناکی ایجاد کند.

این دارو همراه با دستورالعمل‌های بیمار برای استفاده ایمن و موثر ارائه می‌شود. این دستورالعمل‌ها را به دقت دنبال کنید. اگر سوالی دارید از پزشک یا داروساز خود بپرسید. قبل از استفاده موضعی از ماینوکسیدیل، موها و پوست سر خود را خشک کنید. مقدار توصیه شده را روی نواحی آسیب دیده پوست سر بمالید. ماینوکسیدیل موضعی معمولا دو بار در روز، صبح و شب استفاده می‌شود.

خرید محصولات کمک درمانی

پس از استفاده موضعی ماینوکسیدیل دست‌های خود را بشویید. از ماینوکسیدیل به صورت موضعی فقط روی پوست سر خود استفاده کنید. در هیچ قسمت دیگری از بدن خود استفاده نکنید. ممکن است تا 4 ماه یا بیشتر طول بکشد تا متوجه رشد موهای جدید شوید. موهای جدید ممکن است نرم، بی رنگ و به سختی قابل مشاهده باشند. با درمان بیشتر، موها باید همان رنگ و ضخامت موهای موجود شما را داشته باشند.

اگر بعد از 4 ماه از درمان هیچ گونه رشد مو مشاهده نکردید با پزشک خود مشورت کنید. در دمای اتاقی به دور از گرما و رطوبت، نگهداری شود. قوطی فوم موضعی ماینوکسیدیل را دور از شعله باز یا حرارت زیاد نگه دارید، مثلاً در خودرو در روزهای گرم. قوطی اگر خیلی داغ شود ممکن است منفجر شود. قوطی خالی را سوراخ نکنید یا نسوزانید.

برای اطلاع از عوارض ماینوکسیدیل به مقاله بعدی مراجعه کنید.

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ثبت نام در باشگاه مشتریان الی ژن و دریافت امتیاز