همه چیز در خصوص سلول‌های مرده پوست(بخش چهارم)

همه چیز در خصوص سلول‌های مرده پوست(بخش چهارم)

در این مطلب میخوانید :

همه چیز در خصوص سلول‌های مرده پوست(بخش چهارم)

یک روش لایه برداری آرایشی را امتحان کنید

چندین روش زیبایی برای از بین بردن سلول‌های مرده پوست، جوان سازی پوست و کمتر دیده شدن لک‌های رایج استفاده می‌شود. گزینه‌ها عبارتند از:
لایه برداری شیمیایی: لایه برداری شیمیایی یا chemexfoliation یک عمل زیبایی است که شامل از بین بردن خارجی ترین لایه پوست شما با استفاده از یک لایه بردار شیمیایی مبتنی بر اسید است. بسیاری از لایه بردارهایی که برای لایه برداری شیمیایی استفاده می‌شوند، آلفا و بتا هیدروکسی اسیدهای مشابه مواردی هستند که در محصولات مراقبت از پوست بدون نسخه استفاده می‌شوند. برای لایه برداری شیمیایی بالینی، این اسیدها برای دوره‌های کوتاه با غلظت بسیار بالاتر استفاده می‌شوند. تحقیقات نشان می‌دهد که لایه برداری شیمیایی به بهبود ظاهر پوست و کاهش ظاهر بسیاری از عیوب رایج پوست کمک می‌کند.

درم ابریژن: درم ابریژن یک روش جراحی است که شامل برداشتن لایه بیرونی پوست با استفاده از یک دستگاه چرخان خاص است. در طول این فرآیند، پوست شما بی‌حس می‌شود، به این معنی که معمولاً درد یا ناراحتی قابل توجهی احساس نمی‌کنید.علاوه بر از بین بردن بیرونی ترین لایه سلول‌‌های پوست، درم ابریژن می‌تواند به کاهش ظاهر خطوط و چین و چروک، روشن شدن جای زخم‌ها و کاهش سایر علائم پیری کمک کند.

درمپلنینگ: شبیه درم ابریژن، درمپلنینگ یک روش جراحی است که در آن خارجی‌ترین لایه‌های پوست شما که حاوی سلول‌های مرده پوست هستند، برداشته می‌شوند. به جای یک دستگاه چرخشی، درمپلنینگ با استفاده از یک دستگاه کوچک دستی به نام درماتوم انجام می‌شود که لایه سطحی پوست شما را می‌زند تا سلول‌های پوست را از بین ببرد و بافت آن را بهبود بخشد.

خرید محصولات تخصصی پوست

چگونه از آسیب رساندن به پوست خود جلوگیری کنیم

از بین بردن سلول‌های مرده پوست معمولاً کار خوبی است. با این حال، لایه برداری بیش از حد تهاجمی اغلب می‌تواند پوست شما را تحریک کند و ممکن است خطر ابتلا به مشکلاتی مانند آکنه را افزایش دهد.

همه چیز در خصوص سلول‌های مرده پوست(بخش چهارم)

برای لایه برداری بدون آسیب رساندن به پوست، حتما موارد زیر را انجام دهید:
چندین روش لایه برداری را امتحان کنید. پوست هر کس متفاوت است، به این معنی که هیچ روش “بهترین” لایه برداری برای هر نوع پوستی وجود ندارد. انواع روش‌های لایه برداری مختلف را امتحان کنید، از استفاده از محصولات بدون نسخه گرفته تا پاک کردن ساده صورت خود با یک دستمال شستشو، سپس از روشی استفاده کنید که با کمترین مشکل بهترین نتیجه را به شما می‌دهد.

کوچک و ملایم شروع کنید. از استفاده بیش از حد از محصولات مراقبت از پوست، به ویژه محصولاتی که سلول‌های مرده پوست را از بین می‌برند، خودداری کنید.

برای لایه بردارهای موضعی، فقط از مقدار پیشنهادی سازنده استفاده کنید. پس از اتمام کار، پوست خود را به آرامی با آب گرم بشویید. اگر با یک حوله لایه برداری می‌کنید، برای جلوگیری از تحریک پوست خود، از ضربه‌های سبک و تا حد ممکن فشار کمتری استفاده کنید. اگر پوست شما آفتاب سوخته، تحریک شده، یا اگر بریدگی‌های باز یا آسیب‌های دیگر دارید، از استفاده از محصولات لایه بردار خودداری کنید.

خرید محصولات مراقبت روزانه از پوست

در ترکیب لایه‌بردارها با سایر محصولات مراقبت از پوست مراقب باشید. بسیاری از محصولات رایج مراقبت از پوست، از جمله درمان‌های موضعی آکنه و محصولات ضد پیری، می‌توانند باعث خشکی پوست، تحریک و سایر عوارض جانبی شوند که ممکن است هنگام لایه‌برداری بدتر شوند.

اگر برای آکنه یا سایر مشکلات پوستی برای شما دارو تجویز شده است، قبل از استفاده از لایه بردار حتما با پزشک خود صحبت کنید.

اگر متوجه خشکی پوست شدید، پس از لایه برداری از کرم مرطوب کننده استفاده کنید. بسیاری از لایه بردارها می‌توانند پوست شما را خشک کنند، اغلب به میزان قابل توجهی. این می‌تواند باعث تحریک شود و ممکن است خطر مقابله با جوش‌های آکنه را افزایش دهد. اگر بعد از از بین بردن سلول‌های مرده پوست متوجه خشکی پوست خود شدید، حتماً بلافاصله بعد از آن از مرطوب کننده استفاده کنید. این کار به حبس آب در پوست شما کمک می‌کند و خطر خشکی، تحریک و آکنه را کاهش می‌دهد.

مقالات قبلی الی‌ژن در خصوص سلول‌های مرده پوست را مطالعه نمائید.

 

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ثبت نام در باشگاه مشتریان الی ژن و دریافت امتیاز