همه چیز در خصوص سلول‌های مرده پوست(بخش سوم)

همه چیز در خصوص سلول‌های مرده پوست(بخش سوم)

در این مطلب میخوانید :

همه چیز در خصوص سلول‌های مرده پوست(بخش سوم)

اسیدهای بتا هیدروکسی اسیدهای بتا هیدروکسی یا BHA ها، از ترکیبات محبوب در پاک کننده‌ها، شوینده‌های صورت و سایر محصولات مراقبت از پوست هستند. یکی از رایج ترین اسیدهای بتا هیدروکسی اسید سالیسیلیک است. مانند آلفا هیدروکسی اسیدها، اسیدهای بتا هیدروکسی معمولاً در محصولات مراقبت از پوست بدون نسخه در غلظت‌های پایین استفاده می‌شوند. برای استفاده معمولی روزانه، یک پاک کننده یا شستشوی صورت با غلظت 1-2 درصد بتا هیدروکسی اسید به طور کلی ایده آل در نظر گرفته می‌شود.

BHA ها مشابه AHA ها کار می‌کنند. با این حال، آنها کمتر احتمال دارد که باعث تحریک پوست شوند، بنابراین اگر پوست حساسی دارید که به راحتی ملتهب می‌شود، ارزش بررسی آنها را دارد. استفاده از پاک کننده‌های لایه بردار بدون نسخه یا شستشوی صورت ساده است. اکثر آنها را می توان در یک یا دو دقیقه هنگام دوش گرفتن یا شستن صورت خود در صبح استفاده کرد.

خرید محصولات تخصصی پوست

همه چیز در خصوص سلول‌های مرده پوست(بخش سوم)

پوست خود را با دست لایه برداری کنید

اگر ترجیح می‌دهید از پاک کننده یا شستشوی صورت برای لایه برداری پوست خود استفاده نکنید، می‌توانید سلول‌های قدیمی را به صورت دستی با استفاده از برس خشک، پودر یا از طریق روش‌های لایه برداری مکانیکی از بین ببرید. ساده‌ترین روش لایه برداری مکانیکی این است که پوست خود را با یک پارچه شستشو تمیز کنید. برای انجام این کار، صورت خود را با استفاده از شستشوی معمولی صورت خود بشویید. پس از اتمام کار، به آرامی پوست خود را با یک پارچه شستشو خشک کنید و با انجام حرکات دایره ای سلول‌های مرده پوست را از بین ببرید.

لایه برداری با دستمال شستشو برای بسیاری از افراد اشکالی ندارد، اما اگر پوست حساسی دارید ، اسکراب ممکن است منجر به تحریک شود. سعی کنید تا حد امکان ملایم باشید، به خصوص اگر پوست شما تمایل دارد که به راحتی تحریک شود. راه دیگر برای از بین بردن سلول‌های مرده پوست با دست استفاده از برس خشک است. مسواک زدن خشک سلول‌های مرده پوست را به صورت فیزیکی از بین می‌برد. همچنین به باز کردن فولیکول‌های مو کمک می‌کند، که ممکن است به کاهش خطر ابتلا به آکنه کمک کند. بهترین زمان برای خشک کردن برس درست قبل از دوش گرفتن یا حمام کردن است. درست مانند سایر روش‌های لایه‌برداری مکانیکی، مطمئن شوید که ضربه‌های سبک و ملایم را انجام دهید تا به پوست خود آسیب نرسانید.

در نهایت، شما همچنین می‌توانید سلول‌های مرده پوست را با استفاده از لایه بردارهای پودری از بین ببرید. این پودرها که برای مخلوط شدن با آب طراحی شده‌اند، به طور مستقیم روی پوست شما به عنوان یک خمیر خوب استفاده می‌شود که سلول‌های مرده پوست را از بین می‌برد و فولیکول‌های مو را باز می‌کند. پودرهای لایه بردار به صورت آنلاین و همچنین از اکثر داروخانه‌های محلی، فروشگاه‌های لوازم آرایشی و بهداشتی و سایر فروشندگان در دسترس هستند.

مقاله قبلی و بعدی را از دست ندهید.

 

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ثبت نام در باشگاه مشتریان الی ژن و دریافت امتیاز