همه چیز در خصوص سلول‌های مرده پوست(بخش دوم)

همه چیز در خصوص سلول‌های مرده پوست(بخش دوم)

در این مطلب میخوانید :

همه چیز در خصوص سلول‌های مرده پوست(بخش دوم)

سلول‌های مرده پوست و آکنه

سلول‌های مرده پوست می‌توانند نقش مهمی در ایجاد آکنه داشته باشند، به خصوص اگر پوست چرب هم دارید. آکنه زمانی ایجاد می‌شود که سبوم (نوعی روغن طبیعی که توسط غدد چربی تولید می‌شود) و سلول‌های مرده پوست در داخل فولیکول‌های مو یا منافذ شما ترکیب شده. این کار فولیکول مو را مسدود می‌کند و باعث ایجاد نوعی ضایعه آکنه به نام کومدون می‌شود. کومدون‌ها می‌توانند باز یا بسته باشند. هنگامی که آنها باز هستند، به دلیل رنگ تیره آنها به عنوان دانه‌های سر سیاه شناخته می‌شوند. هنگامی که آنها بسته می‌شوند، به آنها سر سفید می‌گویند.

هنگامی که باکتری در داخل فولیکول مو که با سبوم و سلول‌های مرده پوست مسدود شده است گیر می‌کند، می‌تواند به یک ضایعه آکنه ملتهب و دردناک تبدیل شود. با از بین بردن سلول‌های مرده پوست از طریق لایه برداری، نه تنها می‌توانید ظاهر و بافت پوست خود را بهبود ببخشید، بلکه ممکن است خطر بروز جوش‌های آکنه را نیز کاهش دهید.

خرید محصولات مراقبت روزانه از پوست

چگونه سلول‌های مرده پوست را از صورت خود پاک کنیم؟

راه‌های مختلفی برای از بین بردن سلول‌های مرده پوست صورت وجود دارد. اولین و ساده‌ترین، استفاده از پاک کننده‌های لایه بردار یا شستشوی صورت بدون نسخه است. این محصولات از مواد شیمیایی ملایم برای از بین بردن سلول‌های مرده پوست و تمیز کردن صورت شما استفاده می‌کنند.

راه دوم این است که پوست خود را به صورت دستی با استفاده از یک دستمال شستشو، برس خشک یا انواع دیگر لایه بردار دستی لایه برداری کنید. این روش مزایای خود را دارد، اما به طور کلی برای هر نوع پوستی ایده آل نیست. در نهایت، اگر آکنه متوسط تا شدید دارید یا به سادگی می‌خواهید برای اهداف ضد پیری لایه برداری کنید، ممکن است بخواهید به روش‌های لایه برداری زیبایی نگاه کنید. در زیر در مورد همه این گزینه‌ها با جزئیات بیشتر صحبت کرده‌ایم.

همه چیز در خصوص سلول‌های مرده پوست(بخش دوم)

از یک لایه بردار بدون نسخه استفاده کنید

بسیاری از محصولات مراقبت از پوست بدون نسخه می‌توانند سلول‌های مرده پوست را که روی صورت شما جمع می‌شوند، حل کرده و از بین ببرند. اینها را می‌توانید در اکثر داروخانه‌ها پیدا کنید، که معمولاً به عنوان پاک‌کننده‌های لایه‌بردار یا شوینده‌های صورت برچسب‌گذاری شده‌اند.

خرید محصولات مراقبت ویژه از پوست

موادی که در لایه بردارهای بدون نسخه باید به دنبال آنها باشید عبارتند از:
آلفا هیدروکسی اسیدها آلفا هیدروکسی اسیدها یا AHA ها اسیدهای آلی هستند که سلول‌های مرده پوست را از بین می برند AHAهای رایج شامل اسید گلیکولیک، اسید تارتاریک، اسید لاکتیک و اسید سیتریک است. تحقیقات نشان می‌دهد که AHA ها می‌توانند به کاهش خطوط ریز و چین و چروک کمک کنند، پوست شما را مرطوب کنند و تولید کلاژن پوست را که یک پروتئین فیبری مهم است، افزایش دهند.

اسیدهای آلفا هیدروکسی با تداخل در پیوند یونی که سلول‌های پوست شما را به یکدیگر متصل می‌کند، کار می‌کنند. این باعث می‌شود که پوست شما سلول‌های مرده را از بین ببرد و بافت آن را بهبود بخشد و باعث ایجاد سلول‌های جدید پوست به عنوان بخشی از چرخه اپیدرم شما شود. بسیاری از پاک کننده‌های لایه بردار بدون نسخه و سایر محصولات حاوی مقادیر کمی از اسیدهای آلفا هیدروکسی هستند که معمولاً در غلظت نسبتاً کم هستند. برخی از محصولات از ترکیبی از آلفا هیدروکسی اسیدهای مختلف و سایر مواد استفاده می‌کنند.

آلفا هیدروکسی اسیدها در از بین بردن سلول‌های مرده پوست موثر هستند، اما ممکن است باعث تحریک پوست شوند. به همین دلیل، بهتر است با یک پاک کننده لایه بردار ملایم شروع کنید و دستورالعمل‌ها را به دقت دنبال کنید تا از استفاده مکرر آن خودداری کنید.

مقاله قبلی را مطالعه کنید و در مقاله بعدی با ما همراه باشید تا انواع لایه برداری را بدانید.

 

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ثبت نام در باشگاه مشتریان الی ژن و دریافت امتیاز