نکات مراقبت از پوست برای مردان

نکات مراقبت از پوست برای مردان

در این مطلب میخوانید :

وقتی صحبت از مراقبت از پوست می‌شود، مردان اهمیت چندانی به این موضوع نمی‌دهند. با این حال، اکنون مردان بیشتری به دنبال پوست سالم‌تر و جوان‌تر هستند، و این زمان خوبی را برای مردان می‌سازد تا روتین مراقبت از پوست خود را ارزیابی کنند و در مورد نحوه مراقبت از بزرگترین عضو بدن خود اطلاعات بیشتری کسب کنند. اگرچه تفاوت‌های اساسی بین پوست مردان و زنان وجو دارد اما در کل نحوه مراقبت از پوست به طور کلی یکی است.

ابتدا باید نوع پوست خود را مشخص کنید تا بتوانید بهتر از آن مراقبت کنید:

پوست حساس ممکن است پس از استفاده از محصول دچار گزش یا سوزش شود
پوست معمولی شفاف است و حساس نیست
پوست خشک پوسته پوسته، خارش دار یا زبر است
پوست های چرب براق و چرب است
پوست مختلط در برخی نواحی خشک و در برخی دیگر چرب است

شناخت نوع پوست به شما کمک می‌کند تا یاد بگیرید چگونه از پوست خود مراقبت کنید و محصولات مراقبت از پوست را که برای شما مناسب هستند انتخاب کنید. متخصصان پوست برای کمک به مردان برای ایجاد روتین‌های مراقبت از پوست سالم، نکات زیر را توصیه می‌کنند:

برچسب محصول و مواد تشکیل دهنده را در نظر بگیرید. محصولات مراقبت از پوستی که انتخاب می‌کنید به نوع پوست شما بستگی دارد. اگر پوست مستعد آکنه دارید، به دنبال پاک‌کننده‌ها و مرطوب‌کننده‌هایی باشید که عبارت «بدون چربی» یا «غیر کومدوژنیک» را دارند، زیرا این مواد منافذ شما را مسدود نمی‌کنند. اگر پوست حساسی دارید، از محصولات ملایم و «بدون عطر» استفاده کنید، زیرا محصولات حاوی عطر می‌توانند باعث تحریک و خشکی پوست شوند.

با این حال، مراقب محصولاتی باشید که برچسب «معطر» دارند، زیرا بسیاری از این محصولات حاوی عطرهای پوشاننده هستند که همچنان می توانند پوست شما را تحریک کنند.

روزانه و بعد از ورزش صورت خود را بشویید. از آنجایی که صابون معمولی اغلب حاوی مواد خشن است که می‌تواند باعث خشکی پوست شود، صورت خود را با یک پاک کننده ملایم صورت و آب ولرم نه داغ بشویید.

مراقب تکنیک اصلاح خود باشید. برای برخی از مردان، تیغ‌های چند تیغه می‌توانند خیلی خوب عمل کنند یا خیلی خوب موها را از بین ببرند.

نکات مراقبت از پوست برای مردان

روزانه پوست خود را مرطوب کنید. مرطوب کننده با به دام انداختن آب در پوست شما می‌تواند چربی مفید شما را حفظ کند، که می‌تواند به کاهش ظاهر خطوط ریز کمک کند و پوست شما را روشن تر و جوان تر نشان دهد. برای بهترین نتیجه، بلافاصله پس از حمام کردن، دوش گرفتن یا اصلاح در حالی که پوست هنوز مرطوب است، مرطوب کننده را به صورت و بدن خود بزنید.

پوست خود را مرتب چک کنید. لکه‌ها یا خال‌های جدیدی که خارش، خونریزی یا تغییر رنگ دارند، اغلب از علائم هشدار دهنده اولیه سرطان پوست هستند. در صورت مشاهده هر نقطه مشکوک، با یک متخصص پوست وقت ملاقات بگیرید. مردان بالای 50 سال بیشتر از جمعیت عادی در معرض خطر ابتلا به ملانوم، کشنده ترین نوع سرطان پوست هستند. با این حال، زمانی که سرطان پوست زود تشخیص داده شود، بسیار قابل درمان است.

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی دسته‌های خود را در هدرساز -> موبایل -> منوی اصلی موبایل -> نمایش/مخفی -> انتخاب منو، تنظیم کنید
اولین منوی خود را اینجا ایجاد کنید
سبد خرید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.

ثبت نام در باشگاه مشتریان الی ژن و دریافت امتیاز