نکات ضروری مراقبت از پوست و مو

نکات ضروری مراقبت از پوست و مو

در این مطلب میخوانید :

نکات ضروری مراقبت از پوست و مو

در نکات ضروری مراقبت از پوست و مو این هفته نکاتی بسیار کاربردی برای شما در نظر گرفته شده خواندن این مطلب زمان زیادی از شما نمیگیرد ولی روش های خوب و آسانی برای داشتن پوست و موی سالم به شما ارائه می دهد.

  1. در هنگام خرید محصولات مراقبت از پوست به بافت (تکسچر) محصول دقت کنید. بافت محصول را متناسب نوع پوستتان انتخاب کنید. مثلا اگر پوست چربی دارید، بافت سبک و غیر چرب برایتان مناسب است
  2. هفته ای یک بار از اسکراب استفاده کنید. اسکــــراب را به راحتی میتوانید در منزل با ترکـــــیبات موجود در آشپزخانه تان  درست کنید.
  3. بهترین زمان اسکراب کردن، پایان استحمام در حمام است. در آن زمان، پوست بیشترین آکادگی را برای پاکسازی و زدودن سلولهای مرده دارد.
  4. هر سنی روتین مراقبت از پوست مخصوص به خودش را دارد. در هر سنی که هستید، اصول مراقبت از پوست خود را بشناسید و به آن عمل کنید.
  5. حوله صورتتان را هر دو روز یکبار عوض کنید. حولهمیتواند محل تجمع باکتری ها باشد. بخصوص اگر مشکل جوش صورت دارید، به این نکته توجه ویژه داشته باشید.
  6. تغذیه در سلامت و زیبایی پوست و موهایتان تاثیر بسیاری دارد. ويتامين هايي نظير (A, C, D and E) و همچنين اسيدهاي چرب امگا 3 و بعضي از پروتئينها در سلامت پوست و زيبايي آن بسیار موثر هستند.
  7. هر روز موبایلتان را با الکل تمیز کنید. باکتری های جمع شده بر روی سطح گوشی موبایلتـــان سبب ایجاد جــوش و دیگر مشکلات پوستی می شود.
  8. موهای خیس را یا شانه نکنید یا از شانه های دندانه درشت استفاده کنید. شانه کردن موهای خیس با شانه ها و برس های معمولی به مو آسیب می رساند.
  9. اگر موخوره دارید از شانه های چوبی استفاده کنید. شانه ها و برس های چوبی چربی کف سر را بصورت غیرمحسوسی به ساقه مو منتقل میکند و از ایجاد موخوره بیشتر جلوگیری میکند.
  10. اگر جوش میزنید، استرستان را کنترل کنید. استرس سبب ایجاد جوش نمی شود ولی اگر جوش داشته باشید، آن را بدتر میکند و روند درمان آن را کند میکند.
  11. اگر از مشکل رزاسه رنج می برید به غذاهایی که میخورید دقت کنید. هر چیزی که التهاب ایجاد کند وضعیت پوست شما را بدتر میکند. همچنین از محصولات مراقبت از پوست مخصوص پوست حساس استفاده کنید.
  12. اگر برای خشک کردن موهایتان از سشوار استفاده میکنید، آن را با فاصله از موهایتان نگه دارید و از حرارت ملایم استفاده کنید. با این کار از آسیب زدن به موهایتان جلوگیری میکنید.
  13. اگر موهای رنگ شده دارید، هرگز بدون استفاده از نرم کننده یا ماسک مو از حمام خارج نشوید. نرم کننده به ساقه موهای رنگ شده، آبرسانی مناسبی میکند.
  14. واقعیت تلخی که درباره رزاسه وجود دارد این است که هیچ درمانی برای روزاسه وجود ندارد. فقط میتوان آن را کنترل کرد. بزرگترین کلید کنترل روزاسه جلوگیری از عوامل محرک پوست است.
  15. اگر در طول روز آرایش سنگین میکنید، شستشوی پوستتان را 3 مرحله ای انجام دهید. منظور از شستشوی سه مرحله ای، استفاده از میسلارواتر (یا شیرپاک کن)، شوینده صورت و تونر است.

به اشتراک بگذارید


ثبت نام در باشگاه مشتریان الی ژن و دریافت امتیاز