نکاتی مهم در خصوص شستشوی واژن

نکاتی مهم در خصوص شستشوی واژن

در این مطلب میخوانید :

نکاتی مهم در خصوص شستشوی واژن

مراقبت صحیح از واژن یکی از دغدغه‌های همیشگی بانوان می‌باشد. اکثر بانوان از سوزش، بوی بد، خارش و خشکی پوست واژن خود احساس نارضایتی میکنند که شاید همه این عوامل بدلیل مراقبت نادرست از واژن می‌باشد. در این مقاله قصد داریم نحوه درست شستشو و مراقبت از واژن را برای شما شرح دهیم.

تفاوت واژن و فرج

در ابتدا بهتر است با تفاوت واژن و فرج آشنا شوید. فرج بخش بیرونی و قابل مشاهده دستگاه تناسلی زنان است. مدخل واژن تنها بخشی از واژن است که از بیرون دیده می‌شود و درواقع بصورت کانالی می‌باشد که قابل روئیت نیست.

شستشوی فرج

برای از بین بردن عرق، خون قاعدگی و دیگر عناصری که باعث جمع شدن میکروب‌های مضر میشود لازم است که به طور مداوم فرج را با شوینده‌های مناسب و ترجیحا فاقد عطر و صابون شستشو دهید. نیازی نیست هنگام شستشو با لیف و یا دست شروع به مالیدن بیش از حد آن کنید چون با این کار باعث تحریک پوست، و یا ورود شوینده به کانال واژن می‌شوید که در آینده باعث سوزش، خارش و عفونت در شما خواهد شد.

شستشوی واژن

جالب است بدانید که واژن به‌ طور طبیعی دارای PH پایین است که از رشد میکروب‌ها (باکتری، ویروس و قارچ) جلوگیری کرده و از این طریق محیط خود را به‌خوبی تمیز نگه می‌دارد. بنابراین برای تمیز کردن واژن نیازی نیست داخل آن را با صابون بشوییم.

نکاتی مهم در خصوص شستشوی واژن
عدم استفاده ازصابون

توجه داشته باشید که برای شستشوی ناحیه تناسلی تحت هیچ شرایطی از صابون‌های معطری که برای شستن بدن خود بکار می‌برید، استفاده نکنید. همچنین استفاده از تامپون معطر و یا شستن لباس زیر با شوینده‌های معطر نیز باعث خشکی پوست ناحیه تناسلی و یا خارش و سوزش واژن میشود. به جای آن توصیه می‌شود از شوینده و ژل‌های بهداشتی مخصوص بانوان که در عین حال نیز باعث تسکین هرگونه درد و خارش می‌شود، استفاده نمائید.

عدم استفاده از دوش واژینال

تمام متخصصین زنان و زایمان توصیه می‌کنند که از دوش واژینال استفاده نکنید. استفاده از این روش نه‌ تنها ضرورتی ندارد، بلکه مضر هم هست. این تنها یک باور غلط است که با دوش واژینال، قسمت داخلی واژن تمیز و درخشان می‌شود. در حقیقت با استفاده از دوش واژینال برای شستشوی واژن مواد شیمیایی مضری به نام فتالات به داخل واژن وارد و باعث آلوده‌ شدن محیط آن می‌شود.

شستشوی صحیح

در ابتدا یک شوینده یا ژل بهداشتی بانوان مناسب انتخاب نمائید. ابتدا دست‌های خود را بشویید. سپس ناحیه خارجی دستگاه تناسلی را با آب مرطوب نموده و با استفاده از ژل بهداشتی بانوان شستشو دهید. از ایجاد فشارهای غیر ضروری که سبب ورود شوینده ها به داخل واژن می شود، جلوگیری کنید. هنگام شستشو، تمام مناطق اطراف واژن تا خط بیکینی را بشویید. وقتی شستشو را تمام کردید، تمام آن منطقه را به طور کامل با آب بشویید و خشک کنید.
نکته ی اصلی در انتخاب یک ژل شستشوی خوب و مناسب برای بهداشت بانوان، این است که محصولی را برگزینید که عطر قوی نداشته باشد. زیرا محصولاتی که عطری قوی دارند تعادل PH را تغییر می ‌دهند.

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی دسته‌های خود را در هدرساز -> موبایل -> منوی اصلی موبایل -> نمایش/مخفی -> انتخاب منو، تنظیم کنید
اولین منوی خود را اینجا ایجاد کنید
سبد خرید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.

ثبت نام در باشگاه مشتریان الی ژن و دریافت امتیاز