نوشیدن آب برای پوست شما چه مزایایی دارد؟ (بخش اول)

نوشیدن آب برای پوست شما چه مزایایی دارد؟ (بخش اول)

در این مطلب میخوانید :

نوشیدن آب برای پوست شما چه مزایایی دارد؟ (بخش اول)

آیا می دانید نوشیدن مقدار کافی آب می تواند پیر شدن پوست را دور نگه دارد؟ اگر بدن شما به میزان کافی رطوبت داشته باشد ، می توانید نیمی از نگرانی های پوستی را از خود دور کنید.

عدم آبرسانی داخلی از انجام عملکردهای کلیدی پوست مانند تجدید سلول ، دفاع ایمنی ، تنظیم مجدد حرارت و سایر موارد جلوگیری می کند. علاوه بر این ، برخی از مواد طبیعی خاص را توصیه می کنیم که وقتی به آب اضافه شوند ، به سلامت کلی پوست شما کمک می کند. برای آگاهی از مقدار صحیح آبی که باید روزانه برای رسیدن به پوستی درخشان مصرف شود ، ادامه این مقاله را مطالعه کنید.

آیا نوشیدن آب باعث درخشش صورت شما می شود؟

طبق روش های باستانی ، صورت شما آینه سلامتی شما محسوب می شود. اختلالات در عملکرد بدن ، عدم تعادل ، شروع بیماری ها همه از طریق حدس و گمان دقیق صورت شما قابل تشخیص است. به همین ترتیب ، وقتی بدن شما از آبرسانی کافی محروم شود ، ابتدا با از بین رفتن سلامت پوست صورت ، حس بد بدن شما را منعکس می کند.

بنابراین ، متخصصان پوست معتقدند تأمین نیاز روزانه آب شما فواید شگفت انگیز پوستی دارد. از معکوس کردن اثرات پیری پوست ، افزایش قابلیت ارتجاعی پوست ، دفع سموم مضر تا بهبود ظاهر فیزیکی پوست صورت ، آب همه کار را انجام می دهد. از این رو ، این ایده که نوشیدن آب باعث درخشش پوست شما می شود ، کاملاً تحت حمایت تحقیقات پوستی است.

آب آشامیدنی چه فایده ای برای پوست شما دارد؟

بدن شما از 60٪ آب تشکیل شده است و آن را به یکی از اجزای اصلی سلول ها ، بافت ها و مایعات بدن تبدیل کرده است. طبق تحقیقات پزشکی ، نیاز روزانه شما به آب از طریق مصرف غذا و نوشیدنی و متابولیسم تأمین می شود. بقیه موارد باید با مصرف آب اضافی پر شود. نوشیدن آب می تواند پوستی سالم ، جوان و درخشان به شما بدهد زیرا به چندین عملکرد پوست کمک می کند و به سلامت پوست شما کمک می کند.

1. خاصیت ارتجاعی پوست را بهبود می بخشد

مصرف آب در رژیم غذایی میزان رطوبت بیشتری را در لایه جلدی شما تضمین می کند. این قابلیت ارتجاعی پوست را بهبود می بخشد و پوست شما را قادر می سازد هر زمان که کشیده می شود به حالت اولیه خود بازگردد.

2. از پیری زودرس پوست جلوگیری می کند

با نوشیدن آب کافی می توانید با خطوط ، چین و چروک و افتادگی پوست خداحافظی کنید. پوستی که به خوبی آبرسانی شده ، محکم و لطیف به نظر می رسد. این نیز به دلیل افزایش تراکم کلاژن است. کلاژن ، که ساختار فیزیکی پوست شما را تأمین می کند از حدود 60 درصد آب تشکیل شده است. نوشیدن آب سطح کلاژن شما را افزایش داده و از پیری زودرس پوست جلوگیری می کند.

3. پوست را تقویت می کند

پوست مانع اپیدرمی یا پوست اولین خط دفاعی بدن شما در برابر عوامل بیماری زای مهاجم است. کم آبی پوست می تواند باعث آسیب سلول شده و سد اپیدرم شما را ضعیف کند. این باعث می شود بدن شما در برابر عفونت های میکروبی آسیب پذیر شود. نوشیدن آب سلامت پوست شما را افزایش می دهد و سد اپیدرمال شما را تقویت می کند و به بدن اجازه می دهد تا به راحتی از حملات پاتوژن مبارزه کند.

نوشیدن آب برای پوست شما چه مزایایی دارد؟ (بخش اول)

4. نرخ گردش سلول را افزایش می دهد

تحقیقات نشان می دهد پوستی که فاقد رطوبت است قادر به تولید سلول های جدید سالم با سرعت سریع نیست. این باعث تجمع پوست مرده می شود. با تاخیر در لایه برداری طبیعی ، این سلولهای مرده تمایل دارند که منافذ پوست شما را مسدود کنند و باعث ایجاد کومدون و ضایعات آکنه شوند. نوشیدن آب میزان گردش سلول را افزایش می دهد و به پوست در حفظ تعادل کمک می کند.

5. از خشکی پوست جلوگیری می کند

پوست خشک و کم آب می تواند منجر به تعدادی از بیماری های پوستی مانند اگزما شود. نوشیدن آب فراوان پوست شما را مرطوب می کند و از آسیب پوست و سایر موارد مربوط به خشکی پوست جلوگیری می کند.

در ادامه پیشنهاد می شود بخش دوم را از دست ندهید.

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ثبت نام در باشگاه مشتریان الی ژن و دریافت امتیاز