نرم کننده در مقابل لوسیون

نرم کننده در مقابل لوسیون

در این مطلب میخوانید :

نرم کننده در مقابل لوسیون

مانند بسیاری از مردم، شما می‌خواهید پوست خود را نرم و هیدراته نگه دارید. اما انجام این کار می‌تواند پیچیده باشد، به خصوص با همه محصولات موجود در بازار. به عنوان مثال، انتخاب بین کرم در مقابل لوسیون آنقدرها هم که به نظر می‌رسد آسان نیست. به همین دلیل مهم است که تفاوت بین این دو، از جمله فواید و مواد تشکیل دهنده آن‌ها را بدانید. بیایید نگاه دقیق تری بیندازیم:

لوسیون چیست؟

شاید بزرگترین تفاوت بین لوسیون و کرم این است که لوسیون‌ها محتوای آب بیشتری دارند. لوسیون معمولاً ترکیبی از آب و قطرات روغن است، وزن سبک‌تری نسبت به کرم دارد و غیر چرب است.

کرم چیست؟

مانند لوسیون، کرم ترکیبی از روغن و آب است، اما با غلظت روغن بالاتر (نسبت 50-50 آب و روغن). کرم‌ها قوام بیشتری نسبت به لوسیون‌ها دارند و مانعی ایجاد می‌کنند که پوست را فوق العاده هیدراته نگه می‌دارد. کرم بدن به دلیل ضخامت آن معمولا در ظرف شیشه ای فروخته می‌شود.

کرم‌ها به دلیل درصد روغن بالاتری که دارند نسبت به بسیاری از لوسیون‌ها احساس چربی بیشتری دارند.

فواید لوسیون چیست؟

از آنجایی که لوسیون بدن به راحتی توسط پوست جذب می‌شود به دلیل ویسکوزیته کمتر آن نسبت به کرم، برای پوست‌های نرمال تا کمی خشک بسیار عالی است. این ماده چربی کمتری نسبت به کرم باقی می‌گذارد و برای استفاده در روز و در ماه‌های گرم تابستان ایده آل است.

نرم کننده در مقابل لوسیون

فواید کرم چیست؟

کرم بدن مانند لوسیون برای درمان و جلوگیری از خشکی و ترک خوردگی پوست استفاده می‌شود و در عین حال آن را نرم و مرطوب نگه می‌دارد. از آنجایی که سدی را فراهم می‌کند که آبرسانی فوق العاده ای ایجاد می‌کند، برای پوست‌های خشک تا بیش از حد خشک و برای پوست‌های معمولی در ماه‌های خشن زمستان بهترین است.

توجه: از کرم‌های روغنی برای صورت خود استفاده نکنید مگر اینکه خشکی بیش از حد داشته باشید. اما آنها برای پوست خشک دست‌ها، پاها و پاهای شما ایده آل هستند.

آیا هنگام انتخاب کرم در مقابل لوسیون برای پوست خود مطمئن نیستید یا به مشاوره نیاز دارید؟ بهتر است نزد یک متخصص پوست بروید تا با توجه به نوع پوست شما و محل سکونت شما بهترین کرم و یا لوسیون را برای شما تجویز کند. توجه داشته باشید که ابتدا باید نوع پوست خود را بدانید تا بتوانید بهترین محصول را انتخاب کنید.

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ثبت نام در باشگاه مشتریان الی ژن و دریافت امتیاز