نحوه استفاده از ضد آفتاب

نحوه استفاده از ضد آفتاب

در این مطلب میخوانید :

نحوه استفاده از ضد آفتاب

کرم ضد آفتاب به نوعی شبیه خمیر دندان است. اگر به اندازه کافی استفاده نکنید یا به اشتباه از آن استفاده کنید درست کار نمی‌کند و خود را در معرض پیری زودرس (چروک، افتادگی و رسوب ملانین ناشی از قرار گرفتن در معرض آفتاب) یا بدتر از آن، سرطان پوست قرار می‌دهید. در حالی که هیچ کرم ضد آفتابی 100 درصد در جلوگیری از اشعه ماوراء بنفش (UV) موثر نیست، بسیاری از آفتاب سوختگی‌ها به دلیل استفاده نادرست است.

تمامی متخصصان پوست می‌گویند که اکثر مردم دستورالعمل‌های روی محصول را برای استفاده مجدد از کرم ضد آفتاب به طور منظم رعایت نمی‌کنند. و استفاده از ضدآفتاب تاریخ گذشته ایده خوبی نیست. با استفاده صحیح و روزانه از کرم ضد آفتاب، نه تنها به جلوگیری از سوزش پوست خود کمک می‌کنید، بلکه به جلوگیری از آسیب آفتاب نیز کمک می‌کنید و وابستگی خود را به محصولات زیبایی ترمیم‌کننده یا ضد پیری پوست کاهش می‌دهید.

خرید محصولات ضدآفتاب

نحوه استفاده از ضد آفتاب

یک لایه ضخیم کرم بمالید: از یک لایه ضخیم کرم ضد آفتاب با حداقل SPF 30 روی صورت خود استفاده کنید تا به طور کامل کرم به همه جای صورت یا بدن خود آغشته شود.

ضدآفتاب را مستقیماً روی صورت خود قرار دهید: به جای اینکه یک تکه کرم غول پیکر را روی دستان خود بمالید و سپس آنرا به صورت خود بمالید، کرم را مستقیما به صورت خود بمالید. این تکنیک به جذب سریعتر و یکنواخت آن کمک می‌کند.

ابتدا کرم ضد آفتاب بزنید، سپس مرطوب کننده: بهتر است آن را روی پوست تمیز و خشک خود قرار دهید. با این حال، اگر از ضد آفتاب اکسید روی یا دی اکسید تیتانیوم استفاده می‌کنید، این موضوع اهمیت کمتری دارد.

نحوه استفاده از ضد آفتاب

روزانه از ضد آفتاب استفاده کنید: به گفته متخصصان پوست، قرار گرفتن در معرض نور خورشید اتفاقی است، به این معنی که شاید برای یک پیاده روی کوتاه تا مترو به بیرون بروید. یا حتی پشت پنجره محل کار خود در معرض نور خورشید باشید.

قبل از قرار گرفتن در معرض آفتاب از ضد آفتاب استفاده کنید: ضدآفتاب‌های شیمیایی نیاز به زمان دارند تا جذب پوست شوند تا عمل کنند. بنابراین آنها برای شروع اولیه خود حدود 20 دقیقه نیاز دارند.

خرید محصولات مراقبت از پوست

اگر به محافظت فوری در برابر آفتاب نیاز دارید از اکسید روی استفاده کنید: روی و دی اکسید تیتانیوم هر دو مواد معدنی هستند که اشعه ماوراء بنفش خورشید را مسدود می‌کنند، بنابراین سریعتر از ترکیبات شیمیایی ضد آفتاب عمل می‌کنند که باید برای تبدیل نور به انرژی گرمایی در پوست شما جذب شوند.

کرم ضد آفتاب را هر 90 دقیقه یکبار تجدید کنید: بسیاری از ضد آفتاب‌ها هنگام قرار گرفتن در معرض نور خورشید ناپایدار می‌شوند (یعنی بی‌اثر می‌شوند). بنابراین باید هر چند ساعت یکبار بیشتر از آن استفاده کنید. به این موضوع مانند دهانشویه فکر کنید .

با آرایش معدنی بیشتر آشنا شوید: اگر هنگام ناهار بیرون می‌روید، استفاده از کرم ضد آفتاب صبحگاهی بی‌فایده است. بنابراین از پودری بر پایه مواد معدنی که دارای SPF است استفاده کنید.

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ثبت نام در باشگاه مشتریان الی ژن و دریافت امتیاز