مقابله با کم‌اشتهایی عصبی(بخش اول)

مقابله با کم‌اشتهایی عصبی(بخش اول)

در این مطلب میخوانید :

مقابله با کم‌اشتهایی عصبی(بخش اول)

درمان بی اشتهایی معمولاً شامل ترکیبی از گفتار درمانی و افزایش وزن تحت نظارت است. شروع درمان هر چه زودتر برای کاهش خطر عوارض جدی مهم است، به خصوص اگر قبلاً وزن زیادی از دست داده اید. درمان بی اشتهایی برای بزرگسالان و افراد زیر 18 سال کمی متفاوت است.

درمان برای بزرگسالان

تعدادی از درمان‌ها از طریق گفتاردرمانی مختلف برای درمان بی اشتهایی در دسترس هستند. هدف از این درمان‌ها این است که به شما کمک کند دلایل مشکلات خوردن خود را درک کنید و با غذا احساس راحتی بیشتری کنید تا بتوانید شروع به خوردن بیشتر کنید و به وزن مناسب برسید. ممکن است یکی از انواع گفتار درمانی زیر به شما پیشنهاد شود. اگر احساس می‌کنید یکی برای شما مناسب نیست یا کمکی نمی‌کند، می‌توانید با پزشک خود در مورد امتحان نوع دیگری از درمان صحبت کنید.

درمان شناختی رفتاری (CBT)

اگر CBT به شما پیشنهاد شود، معمولاً شامل جلسات هفتگی تا 40 هفته (9 تا 10 ماه) و 2 جلسه در هفته در 2 تا 3 هفته اول است. CBT شامل صحبت با یک درمانگر است که با شما برای ایجاد یک برنامه درمانی شخصی کار می‌کند.
آنها به شما کمک خواهند کرد:
• با احساسات خود کنار بیایید
• تغذیه و اثرات گرسنگی را درک کنید
• انتخاب‌های غذایی سالم داشته باشید

آنها از شما می‌خواهند که این تکنیک‌ها را به تنهایی تمرین کنید، پیشرفت خود را اندازه گیری کنید و راه‌هایی را برای مدیریت احساسات و موقعیت‌های دشوار به شما نشان دهند تا عادات غذایی جدید خود را حفظ کنید.

خرید محصولات کمک درمانی

درمان بی اشتهایی عصبی مادزلی برای بزرگسالان (MANTRA)

MANTRA شامل صحبت با یک درمانگر است تا بفهمد چه چیزی باعث اختلال خوردن شما می‌شود. بر روی آنچه برای شما مهم است تمرکز می‌کند و به شما کمک می‌کند تا زمانی که آماده هستید رفتار خود را تغییر دهید. باید 20 جلسه به شما پیشنهاد شود. 10 جلسه اول باید هفتگی باشد و 10 جلسه بعدی متناسب با شما برنامه ریزی شود.

مقابله با کم‌اشتهایی عصبی(بخش اول)

خرید محصولات تخصصی مراقبت از پوست

مدیریت بالینی حمایتی تخصصی (SSCM)

SSCM شامل صحبت با یک درمانگر است که به شما کمک می‌کند بفهمید چه چیزی باعث اختلال خوردن شما می‌شود. شما در مورد تغذیه و اینکه چگونه عادات غذایی شما باعث تشدید علائم شما می‌شود، آموزش خواهید دید. باید 20 جلسه یا بیشتر در هفته به شما پیشنهاد شود. درمانگر شما وزن مورد نظر را برای شما تعیین می‌کند و در طی 20 هفته به شما کمک می‌کند تا به آن برسید.

روان درمانی کانونی

درمان روان پویشی کانونی معمولاً در صورتی ارائه می‌شود که احساس می‌کنید هیچ یک از درمان‌های فوق برای شما مناسب یا کارساز نیستند. درمان روان پویشی کانونی باید شامل تلاش برای درک چگونگی ارتباط عادات غذایی شما با آنچه فکر می‌کنید و احساس شما نسبت به خود و سایر افراد زندگیتان باشد. باید جلسات هفتگی تا 40 هفته (9 تا 10 ماه) به شما پیشنهاد شود.

توصیه‌های غذایی

در طول درمان احتمالاً در مورد تغذیه سالم و رژیم غذایی خود توصیه‌هایی به شما داده می‌شود. با این حال، این توصیه به تنهایی کمکی به بهبودی شما از بی اشتهایی نمی‌کند، بنابراین باید گفتار درمانی را در کنار توصیه‌های غذایی داشته باشید.
احتمالاً پزشکان به شما توصیه می‌کنند که مکمل‌های ویتامین و مواد معدنی مصرف کنید تا تمام مواد مغذی مورد نیاز برای سلامتی را دریافت کنید.

خانواده درمانی

خانواده درمانی شامل صحبت شما و خانواده‌تان با یک درمانگر است، و بررسی می‌کند که چگونه بی اشتهایی بر شما تأثیر گذاشته است و خانواده شما چگونه می‌توانند از شما حمایت کنند تا بهتر شوید. درمانگرتان همچنین به شما کمک می‌کند تا راه‌هایی برای مدیریت احساسات و موقعیت‌های دشوار پیدا کنید تا پس از پایان درمان، از بازگشت مجدد به عادات غذایی ناسالم جلوگیری کنید.
می‌توانید جلسات را با خانواده خود یا به تنهایی با درمانگر انجام دهید. خانواده درمانی گاهی به صورت گروهی با خانواده‌های دیگر ارائه می‌شود. معمولاً 18 تا 20 جلسه در طول یک سال به شما پیشنهاد می‌شود و درمانگر شما مرتباً بررسی می‌کند که برنامه هنوز برای شما مفید است.

مطالعه مقاله قبلی در خصوص علل ایجاد بی‌اشتهایی

 

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ثبت نام در باشگاه مشتریان الی ژن و دریافت امتیاز