معرفی 3 ماسک گیاهی خانگی برتر برای پوست

معرفی 3 ماسک گیاهی خانگی برتر برای پوست

در این مطلب میخوانید :

 

معرفی 3 ماسک گیاهی خانگی برتر برای پوست

این روزها استفاده از ماسک خانگی  گیاهی برای صورت بسیار پرطرفدار شده است. هم به دلیل حس خوبی که که دارد و هم به دلیل صرفه اقتصادی آن. اما استفاده از ماسک گیاهی خانگی باید و ها و نبایدهایی دارد که در مقاله ماسک های گیاهی خانگی چقدر در بهبود مشکلات پوستی موثرند؟ بصورت مفصل توضیح داده شد. در این مطلب چند ماسک گیاهی خانگی برای رفع مشکلات پوستی بیان میکنیم و کاربرد و روش هر یک از آنها را توضیح میدهیم.

ماسک گیاهی خانگی برای بهبود لک های صورت

قبل از هر چیزی خوب است بدانید که درمان لک گاهی بسیار دشوار است و بستگی به نوع لک، عمق تشکیل آن و سن پیدایش آن دارد. حتی گاهی قویترین لیزرها هم از پس درمان برخی از انواع لک های پوستی بر نمی آیند چه برسد به ماسک گیاهی خانگی. اما اگر لک بصورت سطحی و در لایه شاخی باشد اقداماتی مانند استفاده از ماسک گیاهی خانگی ضدلک در بهبود و کمرنگ کردن آنها بسیار موثرند. پیشنهاد می شود استفاده از ماسک ضدلک و روشن کننده، یکی از اقدامات رژیم درمان لک باشد نه اینکه تنها گزینه درمانی باشد. حال به توضیح ماسک اثربخش روشن کننده و ضدلم پوست صورت می پردازیم:

1- مواد لازم برای ماسک روشن کننده و ضدلک صورت

  • 1 قاشق غذاخوری پودر زردچوبه
  • 1 قاشق غذاخوری آب لیمو تازه
  • 1 قاشق غذاخوری عسل یا نصف یک آووکادو زده شده

 

2- روش تهیه ماسک روشن کننده و ضدلک صورت

یک قاشق غذاخوری عسل با زردچوبه و آب لیموی تازه خوب مخلوط کنید و یک دقیقه هم بزنید تا خمیری نسبتا یکنواخت و زرد رنگی بدست آید.

3- روش مصرف ماسک روشن کننده و ضدلک صورت

این ماسک را بر روی صورت بگذارید و 5 دقیقه بعد آبکشی کنید. اگر صورتتان کمی رن زردچوبه گرفت نگران نباشید. با چند بار آبکشی کاملا تمیز می شود. این ماسک را دو بار در هفته و به مدت حداقل 6 هفته استفاده کنید.

ماسک گیاهی خانگی آبرسان و مغذی پوست

بسیاری از مشکلات پوستی مانند کدری و چین و چروک، ناشی از کم آبی پوست است. از این رو باید به پوست کمک کرد تا رطوبت درون خود را حفظ کند و در صورتیکه کم آب است، به پوست آبرسانی کرد. اگر بخواهید این کار را با استفاده از ماسک خانگی گیاهی در منزل انجام دهید می توانید از ماسک آووکادو و عسل استفاده کنید. عسل یک ماده مرطوب کننده عالی برای پوست است. به این معنی که به پوست کمک می کند تا رطوبت را بدون احساس چربی حفظ کند. عسل همچنین باعث بهبودی و بازسازی بافت می شود.

 

همچنین جودوسر دارای خواص درمانی و مرطوب کنندگی است. در این ماسک از آووکادو نیز استفاده می شود. افزودن آووکادوی له شده هرگونه زبری و خشکی پوست را از بین می برد و پوست شما را ابریشمی و صاف می کند. اگر در خانه آووکادو ندارید ، 3 قاشق غذاخوری شیر چرب را جایگزین کنید.

1- ترکیبات لازم برای ماسک گیاهی آبرسان و مغذی پوست

  • 1 قاشق غذاخوری عسل
  • نصف آووکادو له شده (یا بجای آن 3 قاشق غذاخوری شیر پر چرب)
  • یک قاشق غذاخوری جودوسر پودر شده

2- روش تهیه ماسک آبرسان و مغذی پوست

ابتدا جودوسر را درون عسل بریزید و خوب مخلطو کنید تا یکنواخت پخش شود. سپس آووکادو (یا جایگزین آن شیر) را درون مخلوط بریزید و خوب مخلوط کنید.

3- روش مصرف ماسک آبرسان و مغذی پوست

ماسک عسل آووکادو را بر روی پوست تمیز بگذارید و 15 دقیقه صبر کنید. ماسک آبرسان و مغذی پوست را هفته ای دوبار و حداقل به مدت 6 هفته استفاده کنید.

 

ماسک گیاهی ضدجوش پوست

جوشهای صورت یکی از ناخوشایند ترین و شایع ترین مشکلات پوستی است که افراد زیادی را درگیر میکند. برای جوشهای التهابی و شدید باید حتما به پزشک مراجعه کرد و در صورت نیاز آنتی بیوتیک خوراکی مصرف کرد. اما جوشهای متوسط و ملایم را میتوان با استفاده از ماسکهای طبیعی خانگی و محصولات مراقبت از پوست بهبود داد.

عسل خاصیت ضدعفونی کننده دارد که به از بین بردن باکتری های مولد آکنه کمک میکند. زردچوبه خاصیت ضدالتهابی دارد و عامل التهابی ایجاد کننده جوش را از بین می برد. نمک دریایی نیز به پاکسازی پوست کمک میکند. ترکیب این 3 ماده در کنار هم باعث پیشگیری از ایجاد جوش می شود.

1- ترکیبات لازم برای تهیه ماسک ضدجوش پوست

  • 1 قاشق غذاخوری پودر زردچوبه
  • 1 قاشق غذاخوری عسل
  • 1 قاشق غذاخوری نمک

2- روش تهیه ماسک ضدجوش صورت

ابتدا عسل و زردچوبه را با هم مخلوط کنید یا یکنواخت شود. سپس نکم را به آن اضافه کنید.

3- روش مصرف ماسک ضدجوش صورت

ماسک را به صورت (به غیر از دورچشم) بزنید و 3 دقیقه ماساژ بدهید. سپس بگذارید 15 دقیقه باقی بماند و بعد آبکشی کنید. ماسک آبرسان و مغذی پوست را هفته ای دوبار و حداقل به مدت 6 هفته استفاده کنید.

به اشتراک بگذارید


ثبت نام در باشگاه مشتریان الی ژن و دریافت امتیاز