معایب استفاده از قند و شکر برای پوست

معایب استفاده از قند و شکر برای پوست

در این مطلب میخوانید :

معایب استفاده از قند و شکر برای پوست

نمی توان انکار کرد که بسیاری از ما دوست داریم تقریبا به هر چیزی که می خوریم و می نوشیم شکر اضافه کنیم. در حقیقت ، بین قند اضافه شده در بسیاری از غذاهای مورد علاقه ما به مواد شیرینی که در قهوه خود مخلوط می کنیم هیچ تفاوتی وجود ندارد . یک فرد برای مثال در کشور آمریکا متوسط ​​روزانه تقریباً 270 کالری شکر اضافه مصرف می کند و در صورت تعجب ، تقریباً 17 قاشق چای خوری شکر است.

اگرچه مواد شیرین ممکن است طعم خوشمزه ای داشته باشند ، اما همچنین می تواند مشکلات زیادی برای بدن شما ایجاد کند و شامل پوست شما نیز باشد.

اگر تا به حال بیش از حد شیرینی مورد علاقه خود را پس از شام مصرف کرده اید ، پس به خوبی می دانید که یک شبه برای پوست شما چه اتفاقی می افتد. تنها کافی است یک نگاه به آینه بیندازید تا ببینید که چگونه آن بستنی روی پوست شما اثر منفی می گذارد در حالی که خواب هستید. اما چه چیزی در مورد شکر وجود دارد که باعث می شود پوست شما به این حال و روز بی افتد؟ شکر یک ماده غذایی التهابی است ، بنابراین قند باعث التهاب در بدن می شود. وقتی قند زیادی می خورید ، قند مستقیماً به روده می رود ، فرآوری می شود ، سپس وارد جریان خون می شود ، که می تواند منجر به التهاب شود.

التهابی که هنگام خوردن غذاهایی با شاخص گلیسمی بالا اتفاق می افتد می تواند برخی از شرایط پوستی را بدتر کند. غذاهای پر قند خون مانند نان سفید ، نوشابه ، سس سالاد ، آب نبات و سایر کالاهای پخته شده حاوی قندهای تصفیه شده و فرآوری شده و نشاسته هستند که باعث جهش انسولین می شوند.

وقتی قند می خورید ، سطح انسولین افزایش می یابد ، که در نتیجه باعث افزایش التهاب در پوست می شود. و از آنجا که التهاب یکی از عناصر اصلی در ایجاد آکنه است ، در نهایت شما شاهد شعله ور شدن و افزایش میزان آکنه در صورت خود خواهید بود. همچنین می تواند بیماری های پوستی دیگر تشدید شود مثل روزاسه، اگزما، پسوریازیس. به همین دلیل ، اگر هر نوع مشکل التهابی دارید ، بهتر است از مصرف بیش از حد قند خودداری کنید.

معایب استفاده از قند و شکر برای پوست

و اگر پوست شما پیر است و نگران آن هستید ، قطعاً اجتناب از قند اضافی به نفع شماست. دلیل این امر این است که رژیم های غذایی حاوی قند بالا ، پیری پوست را تسریع می کنند. غذاهای با قند خون بالا نیز با افزایش تجزیه فیبرهای کلاژن در فرآیندی به نام گلیکزاسیون ، به پیری کمک می کنند.

تا زمانی که درمورد غذاها و نوشیدنی هایی که مصرف می کنید واقعاً سخت گیر نباشید ، اجتناب از قند به طور کلی می تواند کار دشواری باشد. خبر خوب این است که لازم نیست شکر را کاملاً از بین ببرید تا جلوه زیبایی در پوست شما حاصل شود ، فقط باید به محل تولید آن توجه کنید.

بین قندهای اضافه شده و قندهایی که به طور طبیعی در غذاهایی مانند میوه ها و سبزیجات یافت می شوند ، تفاوت وجود دارد. به همین دلیل ، از جمله غذاهایی که در روز شما قرار دارد ، خوب است آنها مواد مغذی و ارزش غذایی را به رژیم غذایی شما اضافه می کنند. برای داشتن پوستی شفاف و سالم ، این قندهای فرآوری شده و کربوهیدرات های ساده ای است که می خواهید از آنها اجتناب کنید ، اما نیازی نیست که در این مورد خیلی سختگیر باشید.

بعید است مقدار متوسط ​​قند در رژیم شما تأثیرات بالینی بر روی پوست بگذارد ، اما مقادیر زیاد قند ممكن است پیری پوست را در طولانی مدت تشدید كند. به طور کلی ، کاهش قند و چربی های اشباع و افزایش مصرف میوه ها ، سبزیجات و اسیدهای چرب امگا یک توصیه محتاطانه برای سلامت پوست و همچنین سلامت کلی است.

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ثبت نام در باشگاه مشتریان الی ژن و دریافت امتیاز