مزایا و معایب کرم دور چشم

مزایا و معایب کرم دور چشم

در این مطلب میخوانید :

مزایا و معایب کرم دور چشم

چین و چروک زیر چشم یکی از شایع ترین مواردی است که در طول زندگی برای ما می افتد و این اتفاق در سنین بالا اتفاق می افتد و باید در سنین پایین از آن جلوگیری کرد. این اتفاق به دلیل کمبود خواب، حرکات چشم و استرس است. به همین دلیل است که کرم های دور چشم توسط بسیاری از افراد استفاده می شود. کرم دور چشم می تواند از بروز چین و چروک در سنین بالا  جلوگیری کند مخصوصا اگر از سن 20 سالگی به بعد استفاده شود.

کرم های دور چشم مختلفی در بازار وجود دارد و همه این کرم ها یک کار را انجام می دهند. این کرم ها ادعا می کنند که علائم پیری مانند علائم ذکر شده در بالا را کاهش می دهند یا پاک می کنند. آنها نوید نتایج خوب را می دهند برای افرادی که هنوز نسبتاً جوان هستند، اما اگر در حال حاضر علائم پیری را می بینند، خرید کرم دور چشم تصمیمی بیهوده است اما ارزشش را دارد. کرم های دور چشم مختلفی در بازار وجود دارد و می توانید با تصمیم و نظر پزشک  یکی از آن ها تهیه کنید و از آن ها استفاده کنید.

مواد تشکیل دهنده کرم دور چشم با مواد موجود در یک مرطوب کننده معمولی صورت متفاوت است، بنابراین اگر می خواهید کرم دور چشم را امتحان کنید، مطمئن شوید که حاوی حداقل یکی از این مواد است.

ویتامین A

ویتامین A می تواند چین و چروک ها را کاهش دهد و پوست شما را صاف کند تا شما را جوان تر نشان دهد.  قبل از خرید یک کرم دور چشم حتما حواستان جمع باشد که این ویتاین در آن کرم وجود داشته باشد.

کوآنزیم Q10

این یک آنتی اکسیدان طبیعی در پوست ما است که رادیکال های آزاد مضر را که یکی از عوامل اصلی پیری هستند خنثی می کند. البته این بدان معناست که با افزایش سن بدن ما کمتر از این آنتی اکسیدان تولید می کند. خرید کرم دور چشم حاوی کوآنزیم Q10 به خنثی کردن رادیکال های آزاد که باعث پیری پوست ما می شود ادامه می دهد.

اسید هیالورونیک

این یک پروتئین طبیعی است که در پوست ما یافت می‌شود و با افزایش سن نیز کاهش می‌ یابد، مانند کوآنزیم Q10. اسید هیالورونیک به ما کمک می کند تا چین و چروک نداشته باشیم، بنابراین اگر می خواهید چین و چروک را کاهش دهید یا از آن جلوگیری کنید، حتما به دنبال کرم های دور چشم با این ماده باشید. اسید هیالورونیک همچنین پوست شما را آبرسانی می کند و به کاهش سیاهی دور چشم کمک می کند.

ویتامین C

ویتامین C زمانی که احساس سرماخوردگی می کنید به عنوان ماده غذایی شناخته می شود، این ویتامین به پوست شما نیز کمک می کند. این به تولید کلاژن کمک می کند که پوست را محکم تر و انعطاف پذیرتر نگه می دارد. کرم‌های دور چشم حاوی ویتامین C از شل شدن پوست شما جلوگیری می‌کنند.

مزایا و معایب کرم دور چشم

معایب کرم دور چشم

ژنتیک

سیاهی زیر چشم به دلیل گشاد شدن رگ‌های خونی و پرپیگمانتاسیون ایجاد می‌شود که همگی ارثی هستند. اگر سابقه خانوادگی سیاهی دور چشم دارید و دلیل آن سبک زندگی شما نیست، خرید کرم دور چشم برای حل این مشکل ارزشش را ندارد.

سدیم لوریل سولفات

این ماده افزودنی در بسیاری از محصولات شستشو وجود دارد و عامل ایجاد کف در آن ها است. سولفات ها برای پوست و بدن خوب نیستند و اگر پوست حساسی دارید باعث ایجاد خشکی می شود.

پارافین مایع

این روغن معدنی است که می تواند منافذ را مسدود کند و به نوبه خود خلاص شدن از شر سموم را دشوار می کند. این امر احتمال پیری زودرس شما را افزایش می دهد.

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ثبت نام در باشگاه مشتریان الی ژن و دریافت امتیاز