مزایا و معایب نرم‌ کننده‌ مو

در این مطلب میخوانید :

مزایا و معایب نرم‌ کننده‌ مو

نرم کننده قسمت مهمی از برنامه های مراقبت از مو است ، اما بسیاری از مردم نمی دانند به چه دلیل؟ بدون اینکه بدانید چرا روال مراقبت از مو شما به روال گذشته است ، ممکن است در نهایت از محصولات نامناسب استفاده کنید ، یا روال معمول خود را برای شخصی با موهای بسیار متفاوت انجام دهید. بهترین کار این است که در مورد نوع و بافت مو خود آگاهی پیدا کنید ، بنابراین می توانید محصولات مناسب را انتخاب کنید. آیا نرم کننده باید بخشی از برنامه روزمره شما باشد؟

مزایای نرم کننده

علیرغم آنچه ممکن است برخی از افراد به شما بگویند ، مزایای مختلفی دارد. نرم کننده به چندین روش به موهای شما کمک می کند. فقط آن را سنگین نمی کند.

اولین مزیت توانایی تقویت کوتیکول های مو است. لایه خارجی مو حساس ترین لایه در برابر آسیب است و اگر آسیب دیده باشد ، احتمال آسیب دیدن لایه های داخلی مو بیشتر است. اگرچه نرم کننده نمی تواند موهایی را که از قبل نابود شده را احیا کند ، اما می تواند از آن در برابر آسیب های بعدی محافظت کند. روش مناسب مراقبت از مو ، به ویژه روشی که به طور برجسته شامل نرم کننده باشد ، می تواند به شما کمک کند تا دوباره موهای خود را زنده کنید.

دومین مزیت نرم کننده باعث می شود تا شانه زدن موهای شما بسیار راحت تر شود. اگرچه این ممکن است فقط از نظر زیبایی در سطح زیبایی به نظر برسد ، اما شانه زدن نامناسب موها یکی از دلایل اصلی آسیب دیدگی است.

از دیگر مزایای نرم کننده این است که به مرطوب سازی مجدد مو کمک می کند. وقتی شامپو می زنید ، موفق می شود آلودگی ها و روغن های اضافی موجود در پوست سر شما را پاک کند ، اما تفاوتی بین روغن اضافی و روغن های سالم ندارد. این می تواند پوست سر شما را خارش دار و عجیب ، حتی چرب تر از قبل کند.

معایب نرم‌ کننده‌

اشکالات به طور کلی در مقایسه با مزایا ناچیز است. در تعداد بسیار کمی از افراد با پوست حساس ، نرم کننده ، حتی افرادی که کاملاً طبیعی هستند ، ممکن است باعث واکنش های آلرژیک شود. این به طور کلی نادر است و معمولاً قابل پیشگیری است. اگر می دانید که مستعد واکنش های آلرژیک با محصولات مراقبت از مو هستید ، قبل از استفاده از یک نرم کننده جدید با پزشک خود صحبت کنید.

اگر بیش از حد از نرم کننده استفاده کنید و مو های خود را به درستی شستشو ندهید ، نرم کننده می تواند باعث ایجاد آکنه شود. نرم کننده از روغن های مرطوب کننده استفاده می کند و اگر به طور تصادفی آن را روی پوست خود بگذارید ، می تواند منافذ پوست شما را مسدود کند. یک راه حل ساده وجود دارد: به راحتی مطمئن شوید که نرم کننده را کاملا از بدن شستشو می دهید.

سرانجام ، این حقیقت که این نرم کننده ها موهای شما را سنگین می کنند ، واقعیت دارد. با این حال ، این معمولاً به دلیل خطای ناخواسته کاربر است. اگر از نرم کننده ای استفاده می کنید که تمرکز بالایی دارد و بیش از حد نرم کننده استفاده می کنید ، ممکن است موهای شما چرب یا صاف به نظر برسد. این امر به ویژه در مورد موهای ریز درست است.

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ثبت نام در باشگاه مشتریان الی ژن و دریافت امتیاز