مزایا و معایب شامپوهای بدون سولفات

مزایا و معایب شامپوهای بدون سولفات

در این مطلب میخوانید :

مزایا و معایب شامپوهای بدون سولفات

شامپوهای فاقد سولفات از مواد طبیعی تشکیل شده و فاقد سولفات سدیم لوریل و سولفات سدیم لوریت هستند. شامپوهای بدون سولفات به دلیل عدم ترکیب سولفات ، کف نمی کنند. این سولفات ها رطوبت و روغن طبیعی پوست سر شما را از بین می برند که موها و پوست سر شما را خشک می کند.

بیشتر شامپوها دارای سدیم لوریل سولفات (SLS) ، سدیم لورت سولفات (SLES) و آمونیوم لوریت سولفات هستند. شامپوهایی بدون سولفات که در صورت استفاده منظم می توانند به پوست سر شما آسیب برسانند زیرا با از بین بردن روغن های طبیعی مو پوست سر شما را خشک می کند.

توضیحات شامپو بدون سولفات:

آیا تا به حال فکر کرده اید که وقتی روی موهای خیس استفاده می شود کف شامپو شما چطور است؟ در بیشتر شامپوها ، مواد شیمیایی زیادی از جمله مواد معطر وجود دارد. یکی از این مواد شیمیایی سولفات است که وقتی با آب مخلوط می شود کف می کند.

سولفات چیست و چرا از آنها در شامپوها استفاده می شود؟

سولفات ها گروهی از مواد شیمیایی هستند که خاصیت تمیز کنندگی دارند. بیایید ببینیم که چگونه کار می کند.

سولفات ها به عنوان سورفاکتانت عمل می کنند. مانند بسیاری از سورفاکتانت ها ، سولفات نیز دارای یک بخش آبگریز و یک قسمت چربی است. قسمت آبگریز قابلیت اتصال به آب را دارد. در حالی که قسمت لیپوفیلیک که می توانید قطعات آبگریز نیز بنامید ، می تواند به ذرات چربی ، روغن یا خاک متصل شود. بنابراین ، این سولفات در مواد شوینده ، صابون ها و شامپوها است که به تمیز کردن مو و بدن کمک می کنند اضافه می شوند. اما صرف نظر از فواید آن ، اثرات مضر نیز وجود دارد.

اثرات مضر سولفات در شامپوها

  • سولفات ها می توانند سبوم پوست ما را از بین ببرند و باعث خشکی شوند. این می تواند باعث تحریک بیشتر افراد دارای پوست خشک شود. پوست آنها در حال حاضر فاقد سبوم است و سولفات ها حتی آن سبوم کوچک را نیز از بین می برند. بنابراین ، پوست سر آنها می تواند با استفاده از شامپوهای حاوی سولفات آسیب جدی ببیند.
  • سولفات ها در صورت استفاده بر روی موهایی که رنگ شده اند ، می توانند به موهای شما آسیب برسانند. تمام هزینه هایی که ممکن است مجبور شوید برای موهای خود هزینه کنید بی فایده است.
  • سولفات ها همچنین می توانند باعث کاهش وز شدن شوند. اگر صاف یا فر کردن بیش از حد را دوست داشته باشد ، می تواند موهای شما را آشفته کند.

بنابراین ، به همه این دلایل بهتر است از شامپوها و محصولات زیبایی فاقد سولفات استفاده کنید.

مزایا و معایب شامپوهای بدون سولفات

فواید استفاده از شامپوی بدون سولفات :

اگر می خواهید از یک شامپوی بدون سولفات استفاده کنید ، به دلایل زیر می تواند سودمند باشد.

جلوگیری از حذف سبوم

پوست سر ما یک لایه روغنی طبیعی به نام سبوم دارد ، استفاده از شامپوهای فاقد سولفات می تواند از پوست شما در برابر سبوم از دست رفته محافظت کند. این شامپوها برای کسانی که پوست خشک دارند خوب است.

موها کمتر گره خواهند خورد

همچنین شامپوهای فاقد سولفات دارای برخی مواد روغنی هستند. این مواد روغنی از وجود موهای پیچیده و مجعد سولفاتها در شامپوهای فاقد سولفات جلوگیری می کند.

جلوگیری از رنگ مو

با استفاده از شامپوی بدون سولفات ، رنگ مو می تواند مدت زیادی دوام داشته باشد.

موهای صاف یا فر کننده

اگر دوست دارید موهای خود را صاف یا فر کنید ، اگر از شامپوهای بدون سولفات استفاده می کنید می توانید این کار را بیشتر انجام دهید.

معایب استفاده از شامپوی بدون سولفات :

اگرچه استفاده از شامپوی بدون سولفات جنبه های خوبی دارد ، اما معایبی نیز به همراه دارد.

بدون فرم

سولفات ها خاصیت ساخت کف را دارند. شامپو بدون سولفات کف نمی کند. این موضوع پیش بینی تمیز یا تمیز بودن موهای شما را دشوار می کند.

شستن مو دشوار است

سولفات ها به عنوان سورفاکتانت می توانند بقایای گیر کرده در موها را از بین ببرند. با استفاده از شامپوی بدون سولفات ممکن است لازم باشد از شامپوی بیشتری برای تمیز شدن موهای خود استفاده کنید.

ریزش مو

بیشتر شامپوهای فاقد سولفات فقط در صورت استفاده در مقدار مشخص مناسب هستند. بنابراین ، استفاده نادرست از آنها می تواند باعث ریزش موی زیادی شود.

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی دسته‌های خود را در هدرساز -> موبایل -> منوی اصلی موبایل -> نمایش/مخفی -> انتخاب منو، تنظیم کنید
اولین منوی خود را اینجا ایجاد کنید
سبد خرید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.

ثبت نام در باشگاه مشتریان الی ژن و دریافت امتیاز