فواید کافئین برای مو

فواید کافئین برای مو

در این مطلب میخوانید :

فواید کافئین برای مو

خواص منحصر به فرد کافئین آن را به بخشی از زندگی مدرن تبدیل کرده است. کافئین با افزایش آدرنالین در خون باعث تقویت سطح انرژی و عملکرد فیزیکی می‌شود. کافئین سرشار از آنتی اکسیدان است و در صورت مصرف متوسط، فواید سلامتی چشمگیری دارد. اما کافئین برای موهای ما چه فوایدی دارد؟ این سوالی است که امروز در این مقاله به جواب آن دست پیدا خواهیم کرد.

کافئین برای مو: آیا کافئین باعث رشد مو می‌شود؟

50 درصد از زنان به دلایل مختلف ریزش مو و 35 درصد دیگر موهای نازک یا خیلی نازکی را تجربه می‌کنند. بنابراین جای تعجب نیست که دانشمندان به شدت به دنبال عوامل تقویت کننده رشد مو باشند تا موها را پر و ضخیم نگه دارند و ریزش مو را به حداقل برسانند. پس از مدت‌ها تحقیق برروی کافئین، کافئین را به عنوان یک ماده بسیار مفید برای پوست و مو معرفی کردند. مصرف هرروز یک فنجان قهوه می‌تواند موهای شما را تقویت کند. همچنین می‌توانید از شامپوی قهوه نیز استفاده کنید که خواص زیادی برای موهای شما دارد.

آیا کافئین برای مو می‌تواند به شما کمک کند تا در نهایت موهایی درخشان داشته باشید؟ تحقیقات روی شامپو کافئین برای رشد مو نشان می‌دهد که چگونه کافئین بر فولیکول‌های مو تأثیر می‌گذارد و رشد مو را برای موهای ضخیم تر و قوی تر تحریک می‌کند. در واقع شامپو حاوی کافئین، رشد مو را تحریک می‌کند. مستقیماً در ریشه مو، جایی که یک دوز کافئین به موها انرژی می‌دهد درست مانند یک اسپرسوی صبحگاهی، موهای شما را نیز تحریک می‌کند. حال در ادامه به ویژگی‌های شامپو کافئین دار و همچنین موادی مانند قهوه که سرشار از کافئین است می‌پردازیم.

فواید کافئین برای مو

• شامپو کافئین دار برای مو بسیار مفید است و باعث افزایش رشد مو می‌شود. هورمون DHT که همه افراد کم و بیش روی پوست سر خود دارند، نوعی تستوسترون است و مسئول ریزش مو است. کافئین برای جلوگیری از ریزش مو و تقویت رشد این هورمون را مسدود می‌کند.

• کافئین با طولانی کردن فاز رشد مو به رشد مو کمک می‌کند. چرخه رشد موهای شما شامل سه مرحله است: آناژن، کاتاژن و تلوژن. در مرحله آناژن، مواد مغذی و خون از پوست سر به فولیکول‌ها می رسد تا موها رشد کنند. مطالعات نشان داده‌اند که کافئین می‌تواند فاز آناژن (مرحله رشد) را در مردان و زنان افزایش دهد.

• کافئین تعادل را به مو باز می‌گرداند. هر رشته مو حاوی پروتئین و کراتین است. هر دو ماده برای حفظ موهای بلند و قوی بسیار مهم هستند. کافئین برای مو نه تنها تأثیر مثبتی بر تولید پروتئین و کراتین دارد، بلکه از تخریب کراتینوسیت‌های تولید کننده کراتین جلوگیری می‌کند و موها را انعطاف‌ پذیرتر و سالم‌تر می‌کند.

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی دسته‌های خود را در هدرساز -> موبایل -> منوی اصلی موبایل -> نمایش/مخفی -> انتخاب منو، تنظیم کنید
اولین منوی خود را اینجا ایجاد کنید
سبد خرید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.

ثبت نام در باشگاه مشتریان الی ژن و دریافت امتیاز