فواید و کاربرد لوسیون بدن

فواید و کاربرد لوسیون بدن

در این مطلب میخوانید :

فواید و کاربرد لوسیون بدن

پوست بدن ما همواره در معرض آسیب‌ها و تهدیدهای مختلفی قرار دارد که باید از آنها پیشگیری کرد. عناصر مختلفی همچون نور مستقیم آفتاب، عوامل محیطی مثل گردوغبار، عرق، دوش آب گرم، سرما و غیره از جمله عواملی هستند که سلامت پوست انسان را به خطر می‌اندازند. ما معمولاً به‌صورت روزانه با شست‌وشوی پوست و مرطوب نگه‌داشتن آن، سعی می‌کنیم تا بافت پوست را مرطوب یا اصطلاحاً هیدراته نگه داریم. مرطوب نگه‌داشتن پوست می‌تواند باعث تسکین پوست‌های بیمار، رفع خارش، ناراحتی‌ها و پوسته‌ پوسته‌ شدن شود. در این میان، محصولاتی مثل لوسیون هم وجود دارند که ما را در این امر کمک می‌کنند. اما سؤال اصلی اینجاست که لوسیون بدن چیست؟ شناخت این محصول مراقبتی و نحوه استفاده آن، مهارتی است که سلامت پوست بدن را تقویت می‌کند. برای کشف ترفندهای اساسی و چگونگی استفاده صحیح از لوسیون، این مقاله را مطالعه کنید تا بهترین نتایج ممکن را برای سلامت پوست خود به ارمغان آورید.

لوسیون بدن چیست؟

با همه گیر شدن خشکی پوست ، لوسیون‌ها نیز همچون دیگر مرطوب کننده‌ها خوش درخشیدند. لوسیون به فرانسوی Lotionنوعی پماد موضعی است که برای استفاده روی پوست تهیه می‌شود. لوسیون نسبت به کرم و ژل رقیق‌تر می‌باشد چون محتوی آب بیشتری است. لوسیون‌ها با ایجاد یک بافت نرم و هیدراته برای پوست، به عنوان درمان موقت بسیاری از مشکلات پوستی شناخته شده که عطر کمتری دارند. با استفاده از مواد بهداشتی مانند صابون و شامپوهای شست و شوی بدن و حالت قلیایی آن‌ها پوست ما خشک می‌شود و استفاده از لوسیون بدن با رفع خشکی پوست، نرمی و لطافت خاصی را به بدن میبخشد.

مشاهده و خرید لوسیون بدن الی‌ژن

دلیل خشکی پوست چیست؟

با گذر زمان تولید مواد چرب مورد نیاز برای پوست کاهش پیدا می‌کند. لایه خارجی پوست را به عنوان دیواری آجری در نظر بگیرید که در آن سلول‌های پوستی توسط سیمانی تشکیل شده از کراتین و چربی‌های طبیعی به هم وصل هستند. به وسیله این سیمان، نرمی و انعطاف پوست حفظ می‌شود. کاهش یافتن این چربی‌ها موجب خشکی و سست شدن این دیوار سیمانی می‌شود. در بعضی بیماری‌ها مثل درماتیت اتوپیک، کم کاری تیرویید، دیابت و بیماری‌های مربوط به کلیه هم خشکی پوست پدید می‌آید. این عارضه پوستی در آب و هوای خشک و زمستان شدید می‌شود.

فواید و کاربرد لوسیون بدن

مزایای لوسیون بدن چیست ؟

رطوبت رسانی به پوست: افرادی که در مناطق خشک زندگی می‌کنند و پوستی حساس و خشک دارند، اغلب از لوسیون‌های بدن استفاده می‌کنند. پوستی که به‌خاطر خشکی، سرما و گرمای بیش از حد حساس و تحریک شده است احتیاج به مراقبت ویژه‌ای دارد.

رفع خشکی پوست: حتی اگر پوست شما از نوع معمولی یا چرب باشد، بازهم ممکن است بخش‌های خشکی از بدن‌تان مانند اطراف آرنج و زانوها شما را ناراحت کند.

رفع پینه: اگر شما از آن دسته افرادی هستید که پوست کف پاهایتان به دلیل خشکی زیاد ترک می‌خورد، استفاده از لوسیون بدن می‌تواند به شما کمک بسیاری کند. لوسیون‌های بدن در جدا کردن سلول‌های مرده کف پا نقش به‌سزایی دارد.

حس خوب، بوی‌خوش: استفاده از لوسیون‌های بدن حس خوبی را به افراد منتقل می‌کند. در ضمن رایحه و بوی خوش آن فراموش نشدنی است.

حفظ آرامش: حتی اگر پوست شما در بهترین حالت سلامتی و شادابی باشد و به هیچ‌گونه مرطوب‌کننده‌ای احتیاج نداشته باشد، استفاده از لوسیون‌ بدن به پوستتان آرامش می‌دهد .

شفافیت پوست: استفاده از انواع لوسیون‌های بدن به پوست شما درخشندگی خاصی می‌بخشد. بسیاری از لوسیون‌ها حاوی ترکیبات سفید کننده هستند که باعث روشن شدن پوست‌ می‌شود. هم‌چنین برخی از این لوسیون‌ها دارای دانه‌های کوچک پاک‌کننده‌ای هستند که به‌ عنوان اسکراب عمل می‌کنند و سلول‌های مرده را از سطح پوست جدا می‌کنند.

مشاهده محصولات مراقبت از پوست

طرز استفاده از لوسیون بدن آبرسان

برای کسب نتیجه بهتر از استفاده لوسیون بدن، باید روتین مراقبت پوستی خود را با نظم خاصی انجام دهید. در واقع باید روزانه از لوسیون بدن استفاده کرده و بعد از حمام نیز از لوسیون استفاده کنید. البته می‌توانید در شرایط قرار گرفتن در آب و هوای خشک و گرم، تعداد دفعات استفاده از لوسیون را بیشتر کنید.

بهترین لوسیون بدن چیست؟

بهترین لوسیون بدن، لوسیونی است که رطوبت پوست را تأمین کرده و باعث طراوت و تازگی پوست شود. البته بهترین لوسیون بدن دقیقا مانند بادی اسپلش‌ها باید رایحه مناسبی نیز داشته باشد، از آنجایی که به صورت روزانه مصرف می‌شود، پوست شما را همیشه معطر نگه داشته و ظاهری سالم و جوان به پوست می‌بخشد. البته بعضی متخصصان اعتقاد دارند، لوسیون بدون پارابن بهترین انتخاب لوسیون بدن است.

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ثبت نام در باشگاه مشتریان الی ژن و دریافت امتیاز