فواید شگفت انگیز دانه کنجد برای پوست و سلامتی (بخش دوم)

فواید شگفت انگیز دانه کنجد برای پوست و سلامتی (بخش دوم)

در این مطلب میخوانید :

قبل از مطالعه این بخش از مقاله فواید شگفت انگیز دانه کنجد برای پوست و سلامتی (بخش دوم)، پیشنهاد می‌شود ابتدا بخش اول این مقاله را مطالعه کنید.

6. سلامت دستگاه گوارش

دانه‌های کنجد از یک سیستم گوارشی سالم و روده بزرگ حمایت می‌کنند زیرا سرشار از فیبر هستند. کنجدها با دارا بودن فیبر بالا به عملکرد روده کمک شایانی می‌کند و به دفع مواد زائد کمک می‌کند.

7. تسکین آرتریت روماتوئید

دانه‌های کنجد حاوی مس است، ماده معدنی که برای سیستم آنزیم‌های آنتی اکسیدانی حیاتی است، بنابراین درد و تورم مرتبط با آرتریت را کاهش می‌دهد. علاوه بر این، این ماده معدنی به رگ‌های خونی، استخوان‌ها و مفاصل استحکام می‌بخشد و بر عملکرد هرچه بهتر آن‌ها کمک می‌کند.

8. سلامت تنفسی

منیزیم موجود در دانه کنجد با جلوگیری از اسپاسم و آسم می‌تواند به ریه‌ها و دستگاه تنفسی شما کمک کند. این دانه‌های شگفت انگیز می‌توانند سلامت تنفسی را بهبود ببخشند.

9. حفاظت در برابر آسیب تشعشعات مختلف

کنجد که دانه‌ای روغنی و مغذی می‌باشد از آسیب دیدن DNA توسط تشعشعات جلوگیری می‌کند. همچنین از آسیب به روده و طحال جلوگیری می‌کند.

10. سلامت استخوان

دانه‌های کنجد حاوی روی است که تراکم مواد معدنی استخوان و سلامت استخوان را افزایش می‌دهد. کمبود این ماده معدنی می‌تواند باعث پوکی استخوان در ناحیه لگن و ستون فقرات شود. دانه‌های کنجد منبع عالی کلسیم است، یک ماده معدنی کمیاب که برای سلامت استخوان‌ها حیاتی است.

11. سلامت بهداشت دهان و دندان

دانه کنجد و روغن دانه کنجد با از بین بردن پلاک‌های دندانی و سفید کردن دندان‌ها به تقویت سلامت دهان کمک می‌کند. روغن کشی، یعنی ریختن روغن دانه کنجد در دهان، می‌تواند میزان استرپتوکوک جهش یافته را هم در دندان‌ها و هم در بزاق دهان کاهش دهد و سلامت کلی را تقویت کند.

فواید شگفت انگیز دانه کنجد برای پوست و سلامتی (بخش دوم)

12. درمان اضطراب

دانه‌های کنجد حاوی چندین ماده مغذی هستند که دارای خواص تنش زدایی هستند. این ماده مغذی می‌تواند استرس را کاهش دهد و به آرامش دادن به ذهن و بدن کمک می‌کند. بهتر است این ماده مغذی را در مواد غذایی خود قرار دهید.

13. کاهش کلسترول

دانه کنجد سیاه در کاهش سطح ترول کول مفید است. این ماده حاوی دو ماده به نام سزامین و سزامولین هستند که به گروهی از الیاف به نام لیگنان تعلق دارند. لیگنان ها دارای اثر کاهش دهنده کلسترول هستند زیرا سرشار از فیبر غذایی هستند.

دانه کنجد سیاه همچنین حاوی ترکیبات گیاهی به نام فیتوسترول است که ساختاری مشابه کلسترول دارد. مصرف آنها نه تنها سطح کلسترول خون را کاهش می‌دهد، بلکه خطر ابتلا به انواع خاصی از سرطان را نیز کاهش می‌دهد. دانه‌های کنجد دارای بالاترین فیتوسترول در بین تمام دانه‌ها و آجیل‌ها هستند.

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی دسته‌های خود را در هدرساز -> موبایل -> منوی اصلی موبایل -> نمایش/مخفی -> انتخاب منو، تنظیم کنید
اولین منوی خود را اینجا ایجاد کنید
سبد خرید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.

ثبت نام در باشگاه مشتریان الی ژن و دریافت امتیاز