فواید استفاده از ضد آفتاب

فواید استفاده از ضد آفتاب

در این مطلب میخوانید :

فواید استفاده از ضد آفتاب

ضد آفتاب ساده ترین راه برای محافظت در برابر اشعه های خطرناک خورشید است. با این حال ، فقط هنگامی که در ساحل هستید از آن استفاده نکنید. نکات زیادی برای یادگیری در مورد ضد آفتاب وجود دارد و در ادامه پیشنهاد می شود همراه ما باشید.

چگونه باید از ضد آفتاب ها استفاده شود؟

کرم های ضد آفتاب در صورت استفاده صحیح بسیار موثر هستند. برای محافظت بیشتر از خود ، این دستورالعمل ها را دنبال کنید:

  • هر زمان که 30 دقیقه یا بیشتر در معرض قرار بگیرید ، حداقل 20 تا 30 دقیقه قبل از بیرون رفتن از ضد آفتاب استفاده کنید.
  • در حالی که بیرون از منزل هستید ، هر 3 ساعت یکبار ضد آفتاب بزنید ، حتی اگر این محصول برچسب “تمام روز” داشته باشد. اگر زیاد در معرض آفتاب یا به شدت تعریق می کنید ، هر دو یا یک ساعت یک بار ضد آفتاب بزنید.
  • تمام نواحی در معرض نور خورشید ، از جمله گوش ، لب ، صورت و پشت دست را بپوشانید.
  • کم کاری نکنید اطمینان حاصل کنید که ضد آفتاب را به اندازه کافی زده اید.
  • خانم ها باید از کرم های ضد آفتاب در زیر آرایش استفاده کنند. اگر صبر کنید که ضد آفتاب بزنید تا وقتی که به ساحل بروید ، ممکن است از قبل عرق کنید و رطوبت باعث می شود ضد آفتاب ها اثر کمتری داشته باشند.

چه کسی باید از ضد آفتاب استفاده کند؟

هرکسی که وقت خود را در فضای باز می گذراند ، باید از ضد آفتاب استفاده کند. این شامل مردان ، زنان و کودکان است. افرادی که به راحتی برنزه می شوند و کسانی که این کار را نمی کنند. انسانهای پوست روشن و تیره پوست؛ افرادی که قبلاً برنزه کرده اند ؛ آفتاب گیر ، باغبان و اسکی باز. ضد آفتاب ها برای کودکان بی خطر است و می تواند از بروز سرطان پوست در مراحل بعدی زندگی جلوگیری کند.

فواید استفاده از ضد آفتاب

SPF ضد آفتاب چیست؟

SPF مخفف فاکتور محافظت در برابر آفتاب است. شماره SPF به شما می گوید که این محصول تا چه اندازه از شما در برابر UVB ، اشعه های خورشید آفتاب محافظت می کند. هرچه عدد SPF بیشتر باشد ، میزان محافظت نیز بیشتر خواهد بود. همه باید از کرم ضد آفتاب با SPF حداقل 15 استفاده کنند. اگر زمینه سرطان پوست یا دیگر بیماری های زمینه ای دارید ، باید از کرم ضد آفتاب با SPF حتی بالاتر استفاده کنید.

حتی اگر خیلی زود برنزه نمی شوید ، باز هم باید از ضد آفتاب استفاده کنید. شما همچنین می خواهید آسیب های خورشید را کاهش دهید. در اثر قرار گرفتن مداوم در معرض آفتاب ، پوست شما آسیب می بیند ، خواه سوختگی را ببینید یا نبینید. آفتاب سوختگی یک واکنش فوری است ، اما آسیب ناشی از آفتاب در طول زندگی رخ می دهد.

برخی از ضد آفتاب ها دارای موادی هستند که ممکن است باعث تحریک پوست شوند. اگر می دانید به مواد خاصی واکنش نشان می دهید ، محتوای روی برچسب یا محصول را بررسی کنید. همچنین می توانید از متخصص پوست خود بخواهید ضد آفتاب را توصیه کند.

با این حال ، ممکن است ضد آفتاب باعث واکنش نشود. محصولات دیگری که با پوست شما تماس می گیرند ، از جمله عطرها ، داروهای خاص و صابون ها. ممکن است پوست شما را حساس تر کند. به محصولاتی که استفاده کرده اید (خصوصاً محصولات جدید) فکر کنید و قبل از قطع استفاده از ضد آفتاب ، یکی یکی از آنها استفاده کنید. اگر از عوارض جانبی دارویی که مصرف می کنید مطمئن نیستید ، با پزشک یا داروساز خود مشورت کنید.

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ثبت نام در باشگاه مشتریان الی ژن و دریافت امتیاز