فصل پاییز و ریزش موی فصلی

فصل پاییز و ریزش موی فصلی

در این مطلب میخوانید :

فصل پاییز و ریزش موی فصلی

ریزش مو فصلی چیزی است که تقریباً همه خانم ها از آن رنج می برند و به طور معمول دلیلی برای نگرانی وجود ندارد. بیایید نگاهی به ریزش موی فصلی و نحوه جلوگیری از ریزش بیش از حد مو در ماه های پاییز بیندازیم. همراه ما در این مقاله باشید تا ریزش مو در فصل پاییز را بررسی کنیم.

ریزش موی فصلی: آیا در پاییز موهای بیشتری از دست می دهیم؟

فولیکول های مو شما یک چرخه رشد قابل پیش بینی را پشت سر می گذارند . در هر روز 90 درصد فولیکول های شما در مرحله آناژن (مرحله رشد) و حدود 10 درصد در مرحله تلوژن (مرحله استراحت) هستند. به طور متوسط هر روز بین 50 تا 100 تار مو می ریزد ، اما بیشتر مواقع بدون توجه این موها ریزش می کنند. معمولاً فقط وقتی موهای خود را شستشو می کنید قابل مشاهده است و ممکن است چند تار روی بالش یا حوله شما وجود داشته باشد.

با این حال ، وقتی برگ های درختان شروع به تغییر می کنند ، چرخه رشد موهای شما نیز تغییر می کند. از ماه مهر یا شهریور ، ریزش موهای سر بسیار سریعتر اتفاق می افتد. تقریبا حدود چهار برابر سریعتر. در حالی که به طور معمول ممکن است فقط چند روز یکبار متوجه تارهای سست مو و ریزش موی خود شوید ، طبیعی است که ریزش مو در پاییز یک امر طبیعی است.

علم نشان داده است که ریزش موی فصلی نوعی “ریزش طبیعی” برای رفع نیاز به موهای اضافی در تابستان گرم برای محافظت از پوست سر در برابر اشعه ماوراء بنفش است . هنگامی که هوا سرد می شود و نور خورشید در پاییز کمتر می شود ، به همه این محافظت ها نیاز نیست ، بنابراین موها در پاییز می ریزند.

راه های جلوگیری از ریزش زیاد مو در پاییز

بنابراین با خود فکر کرده اید که “موهای من در پاییز بیش از حد معمول می ریزد.” قبل از انجام هر کاری ، به یاد داشته باشید که ریزش موهای شما در پاییز کاملاً طبیعی است. تقریباً همه زنان و مردان در این فصل موهای خود را از دست می دهند.

فصل پاییز و ریزش موی فصلی

با این حال ، این درست است که برخی از زنان در طول پاییز بیشتر از دیگران موهای خود را از دست می دهند. همچنین سخت است که با صبر و حوصله اجازه دهید خود به خود این مشکل رفع شود. راه هایی برای اقدام وجود دارد. تغذیه موهای شما در طول ریزش فصلی به شما کمک می کند تا مطمئن شوید که موهای شما قوی تر از همیشه باز می گردند. در ادامه نکاتی وجود دارد که می توانید برای به حداقل رساندن ریزش بیش از حد مو در پاییز استفاده کنید:

سرم های حجم دهنده

سرم های پرپشت و ضخیم مو فوق العاده هستند زیرا فولیکول های شما را تحریک می کنند و موها را ضخیم تر و سالم تر نشان می دهند.

ویتامین های رشد مو

حفظ رژیم غذایی ایده آل برای رشد مو می تواند دشوار باشد ، به ویژه هنگامی که احساس می کنید موهای شما کم کم در حال ریزش است. ویتامین ، رشد مو را تضمین می کند و از فولیکول های مو حمایت می کند و آن ها را تقویت می کند.

باز هم ، حتی اگر فکر می کنید در پاییز بیش از دیگران در حال ریزش مو هستید ، به یاد داشته باشید که هر کس واکنش متفاوتی به ریزش فصلی نشان می دهد. اگر هیچ عامل دیگری در زندگی شما وجود ندارد که می تواند باعث ریزش مو شود ، به احتمال زیاد ، شما فقط باید صبور باشید و اجازه دهید طبیعت مسیر خود را طی کند. همچنین می توانید از محصولات جلوگیری از ریزش مو نیز استفاده کنید.

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ثبت نام در باشگاه مشتریان الی ژن و دریافت امتیاز