عوارض سولفات ها برای پوست و مو

عوارض سولفات ها برای پوست و مو

در این مطلب میخوانید :

عوارض سولفات ها برای پوست و مو

هنگام خرید محصولات مو مانند شامپو، اکثر خانم‌ها بیشتر مجذوب عطر آن می‌شوند تا مواد تشکیل دهنده آن. بررسی مواد تشکیل دهنده بسیار مهم است، زیرا بیشترین تأثیر را روی مو و پوست سر دارد.

سولفات چیست؟

یکی از ضروری ترین مواد موجود در شامپو سولفات است. این مواد شوینده مناسب برای کف کردن شامپو هستند. از آنجایی که آنها ارزان هستند، اکثر شامپوها حاوی آنها هستند. تعدادی از سولفات‌های رایج مورد استفاده در شامپوها عبارتند از: سدیم لوریل سولفات، سدیم لورت سولفات، آمونیاک لورت سولفات، چای لوریت سولفات و سدیم مایرت سولفات.

سولفات می تواند به ساقه مو، فولیکول های مو و پوست سر آسیب برساند. در زیر به چند مورد از عوارض آن می پردازیم:

1. حساسیت را افزایش می‌دهد

اگر پوست شما حساسیت به سولفات‌ها دارد، باید از شامپوهای حاوی سولفات استفاده نکنید. سولفات می‌تواند حساسیت شما را افزایش دهد و باعث تحریک بیشتر شود. اگرچه شامپو سولفات می‌تواند پوست سر را تمیز کند، اما می‌تواند پوست شما را نیز تحریک کند.

2. باعث تحریک پوست سر می‌شود

سولفات‌ها می‌توانند مشکل شوره سر و اگزما را بدتر کنند. می‌تواند باعث شود که پوست سر شما احساس خارش و تحریک کند.

3. تمام روغن‌های طبیعی پوست سر را از بین می‌برد

سولفات‌ها می‌توانند روغن های طبیعی پوست سر را خشک کنند و پوست سر را خشک تر از حد معمول کنند. سولفات می‌تواند آسیب بیشتری به موهای شما وارد کند تا ترمیم آن.

4. رنگ مو را از بین می‌برد

شامپو حاوی سولفات می‌تواند رنگ موهای شما را از بین ببرد. این نه تنها می‌تواند رنگ موهای شما را از بین ببرد، بلکه موهای شما را کدر و خشک نشان می‌دهد.

5. ریزش مو

سولفات‌ها می‌توانند فولیکول مو را ضعیف کرده و در نهایت منجر به ریزش مو شوند. اگر شامپو را به درستی از روی موهای خود آبکشی نکنید، ریزش مو بدتر می‌شود.

6. خطر سرطان

اکثر شامپوها در گذشته حاوی ترکیبات نیتروزامین سرطان زا بودند. اما استفاده از این ترکیبات در محصولات زیبایی به دلیل خاصیت خطر ابتلا به سرطان ممنوع شده است.

عوارض سولفات ها برای پوست و مو

سولفات چگونه روی پوست شما تاثیر می‌گذارند؟

استفاده از شوینده صورت سولفات دار با تشدید مشکلات پوستی شما، به خصوص پوست‌های حساس، بیشتر از اینکه فایده‌ای داشته باشد، ضرر دارد. این می‌تواند به شعله ور شدن شدید و بسیاری دیگر از مشکلات مرتبط با پوست منجر شود. در زیر برخی از مهمترین عوارض جانبی سولفات برای پوست که توسط متخصصان برجسته مراقبت از پوست کشف شده است، آورده شده است.

  • آنها در صورت استفاده طولانی مدت باعث تحریک پوست می‌شوند و چربی طبیعی پوست شما را از بین می‌برند.
  • آنها پوست شما را خشک می‌کنند و گاهی منجر به آکنه می‌شوند.
  • عوارض جانبی سولفات می‌تواند برای افرادی که پوست حساسی دارند مضر باشد و اگر فردی هستید که از محصولات مراقبت از پوست حاوی سولفات استفاده می‌کنید، می تواند منجر به اگزما و آلرژی شود.
  • در بسیاری از موارد، اگر محصول دارای غلظت سولفات بالاتر باشد، باعث تورم، قرمزی یا بثورات روی صورت می‌شود.

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ثبت نام در باشگاه مشتریان الی ژن و دریافت امتیاز