عوارض جانبی درمان کراتینه چیست؟

عوارض جانبی درمان کراتینه چیست؟

در این مطلب میخوانید :

عوارض جانبی درمان کراتینه چیست؟

کراتینه درمانی فرآیندی است که موها را صاف می‌کند. همچنین ممکن است بشنوید که به آن کراتینه درمانی برزیلی نیز می‌گویند. این شامل استفاده از محصولات بر روی مو، سشوار کردن مو، و اتو کردن موها می‌شود.

کراتین نوعی پروتئین طبیعی در پوست، مو و ناخن شماست. درمان کراتینه، کراتین اضافی را به موهای شما اضافه می‌کند که می‌تواند به کاهش موخوره، افزایش درخشندگی و تقویت مو کمک کند. اگر موهای مجعد یا فر دارید، درمان‌های کراتینه نیز می‌تواند موهای شما را صاف تر کند.

اما درمان‌های کراتینه نیز می‌توانند با برخی از عوارض جانبی ناخواسته همراه باشند و ممکن است برخی از مشکلات ایمنی را ایجاد کنند.

عوارض جانبی کراتینه کردن موها

کراتین یک پروتئین طبیعی است، این محصول با چندین ماده افزوده دیگر از جمله یک ماده شیمیایی به نام فرمالدئید ساخته می‌شوند. انجمن سرطان آمریکا هشدار می‌دهد که فرمالدئید یک سرطان زا شناخته شده است. این بدان معنی است که ممکن است باعث سرطان شود یا به رشد سرطان کمک کند. فرمالدئید همچنین ممکن است عوارض جانبی دیگری برای سلامتی ایجاد کند.

سازمان غذا و دارو امریکا هشدار می دهد که فرمالدئید و ترکیبات مرتبط در درمان‌های کراتینه ممکن است در موارد زیر نقش داشته باشند:

  • سوزش چشم
  • سردرد
  • سرگیجه
  • گلو درد
  • سرفه کردن
  • خس خس سینه
  • حالت تهوع
  • درد قفسه سینه
  • استفراغ
  • راش

این عوارض جانبی هم توسط مصرف‌کنندگانی که درمان‌های کراتینه را دریافت کرده‌اند و هم توسط متخصصانی که آنها را ارائه کرده‌اند گزارش شده است. این اثرات در طول یا مدت کوتاهی پس از درمان کراتینه با استفاده از محصولات حاوی فرمالدئید رخ می‌دهد. هنوز مشخص نیست که آیا درمان‌های کراتینه حاوی فرمالدئید اثرات طولانی‌مدتی بر سلامتی دارند یا این که چه اثراتی ممکن است داشته باشند.

فواید کراتین

فواید خاصی که از درمان کراتینه دریافت خواهید کرد به نوع مو و محصولات استفاده شده بستگی دارد. به طور کلی، می توانید مزایای زیر را از درمان کراتینه انتظار داشته باشید:

موهای صاف و ابریشمی: قرار گرفتن در معرض نور خورشید، رنگ مو و سایر درمان‌های شیمیایی می‌تواند کراتین طبیعی موهای شما را از بین ببرد.

عوارض جانبی درمان کراتینه چیست؟

موهای صاف تر: بسته به محصولات مورد استفاده، درمان کراتینه می‌تواند موهای مجعد یا فر را صاف کند.

موهای قوی تر: درمان‌های کراتینه می‌توانند موها را قوی‌تر و کمتر مستعد شکستگی کنند. برای برخی از افراد، این ممکن است منجر به بلندتر شدن موها شود، زیرا احتمال شکستن تارها کمتر است.

موهای ضخیم تر: علاوه بر تقویت مو، پر کردن کراتین از طریق کراتینه درمانی می‌تواند موها را پرپشت تر نشان دهد.

اگر تصمیم به درمان کراتینه دارید، حتماً به آرایشگر خود در مورد آنچه می‌خواهید از این درمان نتیجه بگیرید بگویید. آن‌ها می‌توانند محصولات و فرآیند را تنظیم کنند تا به شما در دستیابی به آنچه به دنبال آن هستید کمک کنند.

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ثبت نام در باشگاه مشتریان الی ژن و دریافت امتیاز