علل و درمان شل شدن پوست پس از لاغری : بخش دوم

علل و درمان شل شدن پوست پس از لاغری : بخش دوم

در این مطلب میخوانید :

علل و درمان شل شدن پوست پس از لاغری : بخش دوم

از مکمل‌های مولتی ویتامین استفاده کنید

با وجود اینکه تمام مواد مغذی مورد نیاز بدن را دریافت می‌کنید. ولی در رژیم‌های کاهش وزن از مکمل مولتی ویتامین استفاده کنید تا اطمینان حاصل کنید که هیچ ماده ضروری را از دست نداده‌اید. استفاده از مکمل‌ها بسیار مفید می‌باشد. ویتامین A ویتامین محافظ پوست صورت است و سیب زمینی شیرین، هویج و سبزیجات با برگ‌های تیره ویتامین A خوبی دارند. ویتامین B محافظ پوست است، منابع خوب ویتامین B شامل جو، برنج، تخم مرغ و موز می باشد. کمبود این ویتامین موجب درماتیت یا ریزش مو می‌شود. ویتامین  Cبرای پوست بسیار مفید است. مرکبات، سبزیجات، فلفل و گل کلم سرشار از این ماده مغذی هستند. ویتامین C تولید کلاژن می‌کند و موجب کاهش چین و چروک شده و به بهبود بافت پوست کمک می‌کند. آجیل، زیتون حاوی ویتامینE هستند. این ویتامین بر روی پوست، زخم، خشکی و زبری تاثیر دارد. برای نرم و انعطاف پذیر نگه داشتن پوست از این مواد غذایی در رژیم غذایی خود استفاده کنید. این غذاها علاوه بر پوست سبب درخشش و استحکام موهای شما نیز می‌شوند. ویتامین K در سبزیجات با برگ تیره یافت می‌شود. لوسیون‌ها و کرم‌های حاوی این ویتامین در کاهش چین و چروک و کاهش کبودی پوست موثر است.

مشاهده محصولات ترمیم کننده پوست

استفاده از کرم‌های سفت کننده پوست

اثرات استفاده از این نوع کرم‌ها معمولا زیاد نیست اما در نهایت در ظاهر پوست افتاده و شل و مخصوصا برای کسانی که پوستشان نیازمند آبرسانی است اثر دارد. نتایج استفاده از کرم‌های سفت کننده پوست دائمی‌نبوده و با رطوبت‌رسانی به پوست خطوط و چین و چروک را برطرف می‌سازد. رتینوئید ماده‌ای است که از آسیب رادیکال‌های آزاد به پوست جلوگیری کرده و باعث کلاژن سازی پوست می‌شود، بنابراین سعی کنید کرمی‌ که تهیه می‌کنید حاوی این ماده باشد. هم‌چنین برای درمان با محصولات گیاهی و خانگی، استفاده از روغن زیتون توصیه می‌شود.

علل و درمان شل شدن پوست پس از لاغری : بخش دوم

مراقبت از پوست

برای پیشگیری از افتادگی و یا شل شدگی پوست علاوه بر تغذیه مناسب، بایستی مراقبت‌های پوستی را روزانه انجام دهید. لایه برداری‌های روزانه می‌تواند تا حد قابل توجهی به حذف سلول‌های مرده پوست و همچنین بالا بردن جریان گردش خون برای شادابی و سلامت پوست کمک کند.

ترکیبی از مواد معدنی و یا نمک‌های مخصوص در کنار حمام گرم می‌تواند سبب بهبود رنگ پوست شود. کرم‌های حاوی مواد سفت کننده پوست به همراه ترکیبات گیاهی و سایر ترکیبات دیگر نظیر عصاره مخمر، آلوئه ورا، ویتامین C، اسید هیالورونیک، ویتامین A، پروتئین سویا و ویتامین E می‌توانند به عنوان یک آبرسان اثربخش به بالا بردن تولید دو پروتئین ضروری الاستین و کلاژن در پوست کمک کند.

مشاهده محصولات مراقبت ویژه از پوست

ماساژ

ماساژ یک درمان موضعی دیگر است که می‌توان برای رفع افتادگی پوست در نظر گرفت. محققان دریافته‌اند که ماساژ پوست می‌تواند به افزایش جریان خون و تحریک فیبروبلاست‌ها کمک کند. این سلول‌ها در تولید کلاژن و الاستین نقش دارند که هر دو به سفت شدن و جمع شدن  پوست شما کمک می‌کنند. بنابراین، مالیدن ساده روغن یا کرم به پوست ممکن است که تأثیر مثبتی بر ظاهر آن داشته باشد؛ اما متاسفانه نتایج چشمگیر و قابل توجه نخواهد بود.

آنتی اکسیدان‌ها

آنتی اکسیدان‌ها به خنثی کردن رادیکال‌های آزاد کمک می‌کنند. رادیکال‌های آزاد ممکن است باعث پیری پوست شوند. ویتامین C یک آنتی اکسیدان شناخته شده است و از تولید کلاژن حمایت می‌کند. بدون ویتامین C، تولید کلاژن به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد.

مکمل‌های آنتی اکسیدانی به شکل قرص، کپسول و پودر وجود دارند. اگر مکمل در دسترس شما نیست؛ داشتن یک رژیم غذایی متعادل و غنی از ویتامین‌ها، پروتئین‌ها و چربی‌ها به عضله سازی و تقویت کلاژن پوست شما کمک می‌کند. نوشیدن آب زیاد نیز خاصیت ارتجاعی دارد و ظاهر پوست را بهبود می‌بخشد.

برای مطالب بیشتر مقاله قبلی را مطالعه نمائید.

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ثبت نام در باشگاه مشتریان الی ژن و دریافت امتیاز