علل و درمان شل شدن پوست پس از لاغری : بخش اول

علل و درمان شل شدن پوست پس از لاغری : بخش اول

در این مطلب میخوانید :

علل و درمان شل شدن پوست پس از لاغری : بخش اول

اگر شما هم تصمیم به کاهش وزن و تناسب اندام گرفته‌اید حتما به عواقب احتمالی آن مانند شل شدن پوست و افتادگی نیز فکر کرده‌اید. قبل از اینکه پشیمان شوید این مقاله را مطالعه کنید تا چندین راهکار ساده و عملی برای جلوگیری از شل شدن پوست را بررسی کنیم. شل شدگی و افتادن پوست از قسمت‌های جدا نشدنی بالا رفتن سن است. با افزایش سن، ساختار زیرین پوست نیز بیشتر دچار مشکل می‌شود. همچنین پوست، استحکام کششی خود را از دست می‌دهد. در کنار پیر شدن، فاکتورهایی مانند آسیب خورشید، سیگار کشیدن و تغییرات وزنی می‌توانند روی نرخ شل شدگی پوستمان تاثیر بگذارند. اما راه‌هایی وجود دارند که می‌توانیم با انجام دادن آنها، شل شدگی پوست را به حداقل برسانیم و یا پوست‌های شل شده را دوباره به حالت قبل برگردانیم.

مشاهده محصولات ترمیم کننده پوست

چه عواملی باعث شل شدن و افتادگی پوست بعد از لاغر شدن می‌شود؟

پوست شما عضوی بسیار الاستیک و ارتجاعی است که هنگام حرکت و رشد بدن باید کشیده شود. همچنین اگر چربی و عضله خود را از دست دهید باید جمع شود؛ اما پوست شما درست مانند یک تکه بزرگ لاستیک نیست که کل بدن را می‌پوشاند بلکه یک اندام است و دقیقاً مانند سایر اعضای بدن از سلول تشکیل شده است.

لایه‌های مختلف پوست دارای انواع مختلفی از سلول‌ها می‌باشند. اگرچه سلول‌های پوستی واقع در قسمت خارجی پوست شما (یا همان اپیدرم) به طور مداوم از بین می‌رود و سلول‌های جدیدی جای آن‌ها را می‌گیرند، ولی سلول‌های پوستی در زیر اپیدرم کمی ماندگارتر هستند. این لایه‌های پوست، درم و زیر درم نامیده می‌شوند که از بافت‌های همبند ارتجاعی، فیبرها، رگ‌های خونی و اجزاء تشکیل دهنده‌ی مختلفی تشکیل شده‌اند که بسته به نوع درمان می‌توانند کشیده یا منقبض شوند.

علل و درمان شل شدن پوست پس از لاغری : بخش اول

مشاهده محصولات مراقبت ویژه از پوست

وقتی لاغر می‌شوید و مخصوصاً وقتی در زمان خیلی کوتاهی وزن زیادی را از دست می‌دهید، این اجزای ارتجاعی پوست شما نه تنها لایه‌های چربی را که باعث کشیده شدن آن‌ها روی بدن می‌شود از دست می‌دهند، بلکه زمان زیادی هم برای انعطاف‌پذیری نسبت به فرم جدید بدن، ندارند.

چگونه از افتادگی پوست بعد از کاهش وزن جلوگیری کنیم؟

به طور تدریجی کاهش وزن داشته باشید

بیشتر متخصصان توصیه می‌کنند تنها ۴۵۳ گرم تا ۲ کیلوگرم در طول یک هفته کاهش وزن داشته باشید. کاهش وزن سریع با استفاده از رژیم غذایی و پاک‌کننده‌های سخت، می‌تواند مشکلات زیادی برای شما ایجاد کند و سلامت پوست شما را تحت تاثیر خود قرار دهد. همین امر موجب می‌شود موفقیت کلی شما در کاهش وزن نیز تحت تاثیر قرار گیرد

آب بنوشید و پوست خود را مرطوب نگه دارید

آب برای شفاف‌سازی، زیبایی و خوش‌فرم شدن پوست ضروری است. برای کمک به سیستم گردش خون و سلامت پوست بهتر است روزی 8 لیوان آب بنوشید که می‌تواند توسط متخصص تغذیه در برنامه رژیم لاغری گنجانده شود. به اعتقاد دکتر تغذیه، نوشیدن آب به کاهش خرده‌خواری نیز کمک می‌کند. علاوه بر تامین نیاز بدن خود به آب، صورت خود را هرروز یا شب‌ها قبل از خواب شست‌شو دهید. این کار به تمیز شدن پوست صورت از آلودگی‌ها و عدم ورود آن‌ها به منافذ پوست کمک می‌کند. در کنار مرطوب نگه داشتن پوست سعی کنید از مصرف کرم‌های غیر ضروری پرهیز کنید و اسکراب را بیش از دوبار در هفته استفاده نکنید. می‌توانید پوست خود را با استفاده از ماسک‌های خانگی مناسب شفاف نگه دارید و از مصرف بیش از اندازه کرم‌پودر‌ها بپرهیزید.

ادامه مطلب در مقاله بعدی

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ثبت نام در باشگاه مشتریان الی ژن و دریافت امتیاز