علت خشکی پوست و راه های درمان آن

علت خشکی پوست و راه های درمان آن

در این مطلب میخوانید :

علت خشکی پوست و راه های درمان آن

خشکی پوست یک وضعیت ناراحت کننده است که با پوسته پوسته شدن ، خارش و ترک خوردگی مشخص می شود. ممکن است به دلایل مختلف رخ دهد. ممکن است پوست شما به طور طبیعی خشک باشد. اما حتی اگر پوست شما تمایل به چربی دارد ، هر از گاهی می توانید خشکی پوست را ایجاد کنید.

خشکی پوست می تواند هر قسمت از بدن شما را درگیر کند. معمولاً دست ها ، بازوها و پاها را درگیر می کند. در بسیاری از موارد ، تغییر شیوه زندگی و مرطوب کننده های بدون نسخه ممکن است تنها چیزی باشد که شما برای درمان آن نیاز دارید. اگر این درمان ها کافی نیستند ، باید با پزشک خود تماس بگیرید.

انواع خشکی پوست

قرار گرفتن در معرض شرایط آب و هوایی خشک ، آب گرم و برخی مواد شیمیایی می تواند باعث خشک شدن پوست شما شود. خشکی پوست همچنین می تواند ناشی از بیماری های زمینه ای باشد. درماتیتاین اصطلاح پزشکی برای پوست بسیار خشک است. چندین نوع مختلف درماتیت وجود دارد.

درماتیت تماسی

درماتیت تماسی زمانی ایجاد می شود که پوست شما به چیزی که به آن دست می زند واکنش نشان می دهد و باعث التهاب موضعی می شود. درماتیت تماسی تحریک کننده زمانی ایجاد می شود که پوست شما در معرض عوامل شیمیایی تحریک کننده مانند سفید کننده ها قرار گیرد. درماتیت تماسی آلرژیک زمانی ایجاد می شود که پوست شما در معرض موادی قرار گیرد که به آن حساسیت دارید ، مانند نیکل.

درماتیت سبورئیک

درماتیت سبورئیک زمانی رخ می دهد که پوست شما بیش از حد چربی تولید می کند. این باعث بثورات قرمز و پوسته پوسته می شود ، معمولاً روی پوست سر شما. این نوع درماتیت در نوزادان شایع است .

درماتیت آتوپیک

درماتیت آتوپیک به عنوان اگزما نیز شناخته می شود . این یک بیماری مزمن پوستی است که باعث می شود تکه های پوسته پوسته خشک روی پوست شما ظاهر شود. این بیماری در بین کودکان خردسال رایج است.

سایر شرایط مانند پسوریازیس و دیابت نوع 2 نیز می تواند باعث خشک شدن پوست شما شود.

عوامل خطر برای خشکی پوست

خشکی پوست می تواند همه را تحت تأثیر قرار دهد. اما برخی عوامل خطر شانس ابتلا به خشکی پوست را افزایش می دهند ، از جمله:

  • سن : افراد مسن بیشتر احتمال دارد دچار خشکی پوست شوند. با افزایش سن ، منافذ پوست شما به طور طبیعی چربی کمتری تولید می کنند و خطر خشکی پوست را افزایش می دهند.
  • تاریخچه پزشکی : اگر سابقه این بیماری ها یا سایر بیماری های آلرژیک را در خانواده خود دارید ، به احتمال زیاد دچار اگزما یا درماتیت تماسی آلرژیک می شوید.
  • فصل : خشکی پوست بیشتر در ماه های پاییز و زمستان ، زمانی که سطح رطوبت نسبتاً کم است ، شایع تر است. در تابستان ، رطوبت بیشتر به جلوگیری از خشک شدن پوست شما کمک می کند.
  • عادت های حمام کردن : استحمام مکرر یا شستن با آب بسیار گرم خطر خشکی پوست را افزایش می دهد.

درمان خشکی پوست

برنامه درمانی توصیه شده توسط پزشک به علت خشکی پوست شما بستگی دارد. در برخی موارد ، آنها ممکن است شما را به متخصص پوست ارجاع دهند. همراه با داروها و شیوه زندگی ، آنها ممکن است پماد ، کرم یا لوسیون بدون نسخه یا نسخه ای را برای درمان علائم شما توصیه کنند.

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ثبت نام در باشگاه مشتریان الی ژن و دریافت امتیاز