ضرورت کرم دور چشم در روتین مراقبت از پوست

ضرورت کرم دور چشم در روتین مراقبت از پوست

در این مطلب میخوانید :

ضرورت کرم دور چشم در روتین مراقبت از پوست

اهمیت کرم دور چشم در روتین مراقبت از پوست را نباید نادیده بگیریم. وقتی با شخصی حرف می‌زنیم، نگاهمان به چشمان اوست. بنابراین چشمها و پوست اطراف چشم مهمترین عضو ظاهر هر فرد محسوب می‌شوند. حتی احساسات درونی نیز از چشمها قابل مشاهده است. چروکهای اطراف چشم دقیقا تخمین سن فرد محسوب می‌شوند. بنابراین رسیدگی به پوست دور چشم که از الزامات آن استفاده از کرم دور چشم است، اهمیت ویژه‌ای دارد.

در این مطلب همه آنچه که باید در مورد کرم دور چشم، نحوه استفاده، زمان استفاده و محدوده سنی آن را بدانید بیان می‌کنیم.

برای مراقبت از پوست دور چشم دقیقا چه کارهایی باید انجام دهیم؟

پوست دور چشم نازک‌تر و حساس‌تر از پوست دیگر قسمت‌های صورت است. با اندازه‌گیری ضخامت پوست در ناحیه دور چشم، مشخص شده است که پوست دور چشم 10 برابر نازک تر از پوست صورت است. این موضوع اهمیت مراقبت از پوست دور چشم را اثبات می‌کند. اما واقعا مراقبت از پوست دور چشم یعنی چه؟ در اینجا به نکته‌های اصلی مراقبت از پوست دور چشم اشاره می‌کنیم:

مشاهده محصولات کرم دور چشم

استفاده از کرم دور چشم

کرم دور چشم حاوی ترکیبات ضد چروک و آبرسانی است که فرایند پیری پوست دور چشم را کند‌تر می‌کند. کرم دور چشم اولین وظیفه‌اش آبرسانی به پوست است. آبرسانی همان چیزی است که سلولهای پوست اطراف چشم به آن نیاز دارند. چون در پوست اطراف چشم، سلول‌های چربی وجود ندارند، باید آبرسانی به پوست دور چشم کامل انجام شود تا خشکی پوست دور چشم و چروک اطراف دور چشم اتفاق نیافتد.

در بخشهای بعدی در مورد نحوه استفاده از کرم دور چشم، مقدار مصرف آن و سن مناسب برای استفاده از آن بیشتر صحبت می‌کنیم.

محافظت دور چشم از آفتاب

پوست دور چشم هم می‌بایست مانند پوست صورت، از اشعه خورشید محافظت شود. پوست دور چشم بسیار نازک و آسیب پذیر است. مخصوصا در برابر اشعه آفتاب به شدت آسیب پذیر است. اگر در طول روز بیرون از منزل می‌روید، حتما از کرم دور چشم حاوی SPF  استفاده کنید. همچنین از عینک آفتابی بزرگ استفاده کنید. بطوریکه شیشه محافظ عینک کل منطقه دور چشم شما را بپوشاند.

ضرورت کرم دور چشم در روتین مراقبت از پوست

پاک کردن آرایش به روش مناسب

هیچگاه آرایش چشمتان را با شوینده‌ها یا پاک کننده‌هایی که این کار را به سختی انجام می‌دهند، پاک نکنید. آرایش چشم می‌بایست با پاک کننده مخصوص آرایش چشم که معمولا بصورت دوفازی هستند پاک شود. فرق این نوع پاک کننده‌ها با پاک کننده‌های صورت این است که فاز روغنی آنها بیشتر و غنی‌تر است و قادرند چربی زیاد آرایش چشم را به راحتی در خود حل کنند.

خرید محصولات مراقبت از پوست

دیگر نیازی نیست برای پاک کردن چشم پنبه و دستمال را با شدت بر روی چشم بکشید. با پاک کننده‌های دوفازی چشم، بدون هیچ فشاری، آرایش از چشم پاک می‌شود. فشار آوردن زیاد به چشم و کشیدن زیادی پوست دور چشم، باعث ایجاد چروک‌های عمیق بر روی پوست اطراف چشم می‌شود. بنابراین باید طوری آرایش چشمتان را پاک کنید که کمترین فشار و کشیدگی به پوست اطراف چشم وارد شود.

رفتار ملایم با پوست دور چشم

با پوست دور چشمتان با ملایمت رفتار کنید. وقتی از خواب بیدار می‌شوید چشمهایتان را شدید نمالید. وقتی صورتتان را با حوله خشک می‌کنید، حوله را بر روی پوست اطراف چشم نکشید. کشیده شدن بیش از حد پوست اطراف چشم، پوست را مستعد چروک‌های عمقی میکند و فرایند پیری پوست اطراف چشم را سریعتر می‌کند.

کرم دور چشم را باید از چه سنی شروع به استفاده کرد؟

بطور کلی بهترین زمان آغاز استفاده از کرم دور چشم 25 سالگی است. اما این موضوع به ژنتیک شما و عوامل محیطی و سبک زندگی تان نیز بستگی دارد. اگر فردی بطور ژنتیکی مستعد چروک پوست است یا پوست حساسی دارد، یا اینکه عادت به آرایش دارد، ممکن است لازم باشد زودتر از 25 سالگی شروع به استفاده از کرم دور چشم کند. همچنین افرادی که در معرض آلودگی هوا هستند یا افرادی که استرس زیادی در زندگی و محل کار تحمل می‌کنند، پوست دور چشم آسیب پذیرتری دارند و لازم است زودتر از 25 سالگی مصرف دور چشم را آغاز کنند. افرادی که حرکات میمیک صورتشان در ناحیه چشم زیاد است مثلا در هنگام خنده، گریه یا اخم، چروک‌های موقت زیادی روی پوست دور چشمشان می‌بینند، باید بیشتر مراقب پوست دور چشمشان باشند.

مقدار مصرف کرم دور چشم چقدر است؟

کرم دور چشم را باید به اندازه یک عدس ریز برای هر چشم استفاده کرد. این کرم حاوی مواد اکتیو قوی برای از بین بردن چروک‌های اطراف چشم است و نباید بیش از اندازه مصرف شود. یادتان باشد کرم‌های دور چشم چرب استفاده نکنید چون ممکن است باعث ایجاد میلیا (دانه‌های چربی ریز زیر چشم) شوید.

در مقاله بعدی روش صحیح استفاده از کرم دور چشم را مطالعه نمائید.

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ثبت نام در باشگاه مشتریان الی ژن و دریافت امتیاز