شکر با پوست شما چه می‌کند؟

شکر با پوست شما چه می‌کند؟

در این مطلب میخوانید :

شکر با پوست شما چه می‌کند؟

با ورود به ماه‌های پایانی سال، فصل تعطیلات فرا رسیده است. و بین ماجراجویی‌های پخت شیرینی در تعطیلات، مهمانی‌های تعطیلات، و مهمانی‌های خوشمزه، ممکن است متوجه شوید که قند بیشتری نسبت به آنچه کاملا سالم است می‌خورید.

در حالی که دستورالعمل‌های تغذیه‌ای رسمی می‌گوید که شما باید تنها 10 درصد از کالری خود را از شکر (حداکثر) دریافت کنید، بسیاری از ما با خوردن غذاهای فرآوری شده و نوشیدنی‌های شیرین مقصر مصرف بسیار بیشتر از آن هستیم. آیا می‌دانستید که خوردن بیش از حد شکر برای پوست شما نیز مفید نیست؟ مصرف بیش از حد شکر می‌تواند اثرات فیزیکی قابل توجهی بر ظاهر پوست شما داشته باشد.

به خواندن این مقاله ادامه دهید تا بیشتر بدانید که شکر با پوست شما چه می‌کند و چه کارهایی می‌توانید برای جلوگیری از آسیب دائمی انجام دهید.

مشاهده محصولات مراقبت از پوست

کارهایی که شکر با پوست شما انجام می‌دهد

شکر می‌تواند چندین اثر مخرب روی پوست شما داشته باشد. مصرف بیش از حد شکر باعث ایجاد شرایط زیر می‌شود.

  1. تشدید شرایط التهابی پوست: خوردن بیش از حد قند از کربوهیدرات‌های ساده باعث افزایش سطح قند خون می‌شود که به نوبه خود باعث افزایش التهاب در داخل بدن می‌شود. اگر یک بیماری التهابی پوستی مانند پسوریازیس، روزاسه یا اگزما دارید، افزایش التهاب می‌تواند علائم شما را تحریک یا تشدید کند.
  2. پیری زودرس: یکی از مضرترین اثرات شکر این است که باعث پیری زودرس پوست شما می‌شود. شکر کلاژن و الاستین را تجزیه می‌کند. (پروتئین‎هایی که به پوست شما شکل، ساختار و استحکام می بخشند) هنگامی که این اتفاق می‌افتد، پوست شما ممکن است شروع به چین و چروک، افتادگی، خشکی و کدر شدن کند.
  3. جوش‌های آکنه: مصرف بیش از حد قند می‌تواند خطر بروز آکنه را افزایش دهد.همانطور که قبلا گفته شد، افزایش قند خون باعث التهاب در بدن می‌شود و افزایش التهاب می‌تواند منجر به جوش، آکنه، دانه‌های سرسیاه و سرسفید شود. علاوه بر این، سطح بالای قند خون باعث می‌شود بدن شما سبوم (روغن) بیشتری تولید کند، که عامل دیگری است که به جوش زدن منجر به آکنه کمک می‌کند.

چگونه اثرات مخرب شکر بر پوست را کاهش دهیم؟

اکنون زمان آن است که قبل از اینکه قند روی پوست شما آسیبی وارد کند، آن را کنترل کنید. خوشبختانه، چندین کار وجود دارد که می‌توانید برای بهبود سلامت پوست خود انجام دهید.

شکر با پوست شما چه می‌کند؟

بهبود سلامت پوست با کاهش قند در رژیم غذایی شروع می‌شود.

  • “قندهای پنهان” را بشناسید: شکر ماده‌ای است که در اکثر مواد غذایی یافت می‌شود بدون اینکه شما از وجود آن اطلاعی  داشته باشید. شکر با نام‌های مختلف شناخته می‌شود. دلستر، نوشابه، آب‌میوه‌های صنعتی و غیره فقط چند نام دیگر هستند که شکر پشت آنها پنهان شده است. اولین قدم برای کاهش مصرف شکر این است که تمام مواد غذایی که شامل شکر پنهان هستند را بشناسید.

مشاهده محصولات کمک درمانی

غذاهای فرآوری شده را با غذاهای طبیعی جایگزین کنید: میان وعده‌های فرآوری شده مانند کیک، کلوچه و آب نبات پر از شکر هستند. وقتی میل به مصرف شیرینی پیدا می‌کنید، سعی کنید غذاهای ناسالم خود را با قندهای طبیعی از انواع توت‌ها، میوه‌ها، سیب زمینی شیرین، هویج و سایر غذاهای کامل جایگزین کنید. ماست یونانی ساده با میوه و آجیل یک میان وعده جایگزین عالی برای غذاهای فرآوری شده با قند بالا است. اگر شدیداً به خوراکی شیرین‌تری نیاز دارید، شکلات شیری را با شکلات تلخ عوض کنید. شکلات تلخ معمولا قند کمتری دارد و فواید سلامتی بیشتری (مانند آنتی اکسیدان‌‌ها) را نیز دارا است.

مصرف نوشیدنی‌های شیرین را کاهش دهید: صرفاً حذف نوشیدنی‌های حاوی قند از رژیم غذایی شما تأثیر زیادی خواهد داشت. آب میوه‌ها، نوشابه‌های گازدار، شراب، کوکتل‌ها، آبجو، نوشیدنی‌های انرژی‌زا، گیتورید، و قهوه‌های فانتزی استارباکس با قند مضر برای پوست پر شده‌اند. در عوض، برای رفع تشنگی به آب، قهوه و چای بچسبید.

به غیر از تغییرات رژیم غذایی، کارهای دیگری نیز وجود دارد که می‌توانید برای بهبود سلامت پوست خود انجام دهید.

  • نوشیدن مقدار زیادی آب
  • به اندازه کافی خوابیدن
  • به طور منظم ورزش کردن
  • داشتن یک روتین مناسب پوست
  • کاهش سطح استرس

با توجه به نکات بالا می‌توانید به سادگی از آسیب بیشتر به پوست خود جلوگیری کنید.

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ثبت نام در باشگاه مشتریان الی ژن و دریافت امتیاز