شایع‌ترین مشکلات دور چشم

شایع‌ترین مشکلات دور چشم

در این مطلب میخوانید :

شایع‌ترین مشکلات دور چشم

برخی از افراد در پوست دور چشم خود مشکلاتی دارند که برخی از آن مشکلات با مصرف کرم دور چشم متناظر با نوع مشکل بهبود می‌یابند. و برخی دیگر با کرم دور چشم قابل حل نیست. در اینجا به عمده ترین مشکلات دور چشم اشاره می‌کنیم:
• تیرگی زیر چشم
• خشکی دور چشم
• چروک دور چشم
• وجود میلیا در اطراف دور چشم

دلایل ایجاد سیاهی دور چشم

سیاهی دور چشم به دلایل مختلفی ایجاد می‌شود. واقعیت این است که در بسیاری از موارد دلیل اصلی سیاهی دور چشم مشخص نیست. اما تحقیقات برخی از عوامل را با ایجاد سیاهی دور چشم مرتبط دانسته‌اند. یکی از مهمترین دلیل ایجاد تیرگی زیر چشم کاهش سرعت جریان خون در مویرگ‌های پلک پایین واختلال اکسیژن رسانی است.

مشاهده محصولات کرم دور چشم

از مهمترین عوامل ایجاد تیرگی زیرچشم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

ارثی و ژنتیکی
برخی از افراد بصورت ژنتیکی وارث سیاهی دور چشم پدر و مادرشان هستند. واقعا چه ارثیه ناخوشایندی! نکته منفی این نوع سیاهی دور چشم این است که این نوع تیرگی دور چشم، بسیار سخت درمان می‌شود و گاهی کامل از بین نمی‌رود.

آلرژی
آلرژی یکی از مشکلاتی است که عوارض زیادی دارد و بر قسمت‌های زیادی از بدن از جمله در تیرگی دور چشم اثر منفی دارد. آلرژی انواع مختلفی دارد که شایع‌ترین آن آلرژی فصلی و آلرژی به برخی از مواد غذایی است.

کم خوابی
کم خوابی سبب عدم گردش مناسب خون اطراف چشم می‌شود. عدم گردش مناسب خون اطراف چشم، سبب جمع شدن خون در زیر چشم می‌شود که به دلیل نازک بودن پوست زیر چشم، بصورت سیاهی دیده می‌شود.

عدم کیفیت خواب
گاهی اوقات ساعت خواب بنظر کافی می‌باشد اما واقعیت این است که خواب داریم تا خواب! خواب سبک و خوابی که عیق نباشد، همان مشکل عدم گردش خون مناسب را که در بند قبل گفته شد ایجاد می‌کند.

شایع‌ترین مشکلات دور چشم

بیماری‌های هورمونی
استرس و بیماری‌های روحی
کاهش وزن‌های ناگهانی

کم آبی بدن
یکی از سریع‌ترین عوارض کم آبی بدن، بعد از پوست کدر، سیاهی زیر چشم است. تامین آب بدن فقط از طریق خوردن 8 لیوان آب در طول شبانه روز نیست. آب مورد نیاز بدن باید از طریق مصرف میوه‌ها و سبزیجات آبدار تامین شود تا ماندگاری بیشتری در بدن داشته باشد.

مشاهده محصولات ترمیم کننده پوست

راه‌های درمان سیاهی دور چشم

برای درمان سیاهی دور چشم مجموعه‌ای از اقدامات لازم است. اگر سیاهی دور چشم ژنتیکی باشد، درمان آن سخت‌تر است و اگر در اثر عوامل محیطی و اکتسابی باشد، با برطرف کردن عامل ایجاد سیاهی دور چشم، می‌توان تا حد زیادی آن را بهبود داد.
از مهمترین عوامل درمان سیاهی دور چشم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

• بهبود شرایط زندگی مانند خواب با کیفیت و داشتن آرامش
• مصرف آب کافی 8 لیوان در طول روز و خوردن میوه‌ها و سبزیجات فراوان

• استفاده از کرم‌های دور چشم ضدتیرگی
از آنجاییکه پوست زیر چشم نازک است، جذب کرم‌هایی که به این منطقه از صورت می‌زنیم، بسیار سریع است. کرم‌های دور چشم با مکانیسم افزایش گردش خون زیر چشم، باعث به گردش انداختن خون در ناحیه اطراف چشم می‌شوند. برخی از کرم‌های دور چشم ادعای رفع تیرگی دور چشم را دارند. در این نوع از کرم‌های دور چشم معمولا از ترکیباتی مانند کافئین، ویتامین کا و سی استفاده می‌شود.

• کربوکسی تراپی
کربوکسی تراپی با جذب اکسیژن به محل موجب بهبود شبکه مویرگی پلک پایین شده وجریان خون را در محل افزایش می‌دهد. همچنین با افزایش کلاژن پوست را جوان‌تر می‌نماید. در روش کربوکسی تراپی، دی اکسید کربن به زیر چشم تزریق می‌شود که ابتدا زیرچشم و پلک ورم می‌کند و بعد از 10 دقیقه دوباره به حالت عادی برمی‌گردد. افرادی که سیاهی دور چشم ارثی و پررنگ دارند، نیاز به 6 جلسه درمان با کربوکسی تراپی دارند.

• تزریق فیلر
برخی از مواقع تیرگی زیر چشم به دلیل گودی زیر چشم است که ایجاد سایه سیاه زیر چشم می‌کند. در چنین مواقعی، تزریق فیلر و بالا آمدن سطح زیر چشم باعث برطرف شدن سایه تیره زیر چشم می‌شود.
در این نوشته سعی کردیم نکات مهم مراقبت از پوست دور چشم را با شما در میان بگذاریم. اگر شما هم در این زمینه تجربه‌ای دارید خوشحال می‌شویم که آن را با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

 

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ثبت نام در باشگاه مشتریان الی ژن و دریافت امتیاز