مراقبت از مو

شامپو فری سولفات، مزایا و معایب آن

استفاده از شامپو فری سولفات

امروزه شامپو فری سولفات یکی از پرکاربردترین محصولات مراقبت از مو در صنعت آرایشی بهداشتی است. در این مقاله درباره‌ی این نوع محصول و کاربرد آن مطالبی بیان می‌کنیم. همچنین به تفاوت شامپو فری سولفات و دیگر شامپوها، مزایا و معایب آنها و نحوه استفاده صحیح شامپو فری سولفات اشاره خواهیم کرد. پیشنهاد میکنیم از مقاله جامع راهنمای خرید کرم آبرسان قوی نیز دیدن کنید.

سولفات چیست؟

قبل از اینکه بدانیم شامپو فری سولفات چیست، لازم است کمی درباره سولفات بدانیم و بدانیم معنی فری سولفات چیست؟ سولفات نمکی است که هنگام واکنش اسید سولفوریک با سایر مواد شیمیایی تشکیل می‌شود که می‌تواند چربی و آلودگی پوست سر و موها را پاک کند. وجود سولفات در شامپو کمک می‌کند که با آب ترکیب شده و چربی‌ها را پاک کند. سولفات‌ها علاوه بر شامپو در شوینده های دیگرو محصولات مو و محصولات مراقبت از دندان نیز وجود دارند. اگرچه انواع مختلفی از سولفات‌ها در صنایع مورد استفاده قرار می گیرند، اما رایج‌ترین سولفات‌ها در صنعت مراقبت از مو، سدیم لوریل سولفات (SLS) و سدیم لورت سولفات (SLES) هستند. این ترکیبات از نفت و منابع گیاهی مانند روغن نخل و نارگیل تولید می شوند.

نظر کارشناس بیوتکنولوژی درباره سولفات ها :

چه سولفات‌هایی در شامپوها رایج است؟

برای اینکه درک بهتری از این موضوع داشته باشیم که شامپو فری سولفات چیست و در شامپوها از چه نوع سولفاتی استفاده می شود، خوب است بدانیم که اکثر شامپوها حاوی دو نوع اصلی سولفات هستند. ابتدا باید بدانیم معنی فری سولفات چیست؟ اگرچه سولفات‌ها سبب ایجاد کف شده وچربی و کثیفی را از بین می‌برند، اما درواقع شوینده‌های تهاجمی‌ای هستند که ممکن است موها و پوست سر را از روغن‌های طبیعی کاملا پاک‌کرده و باعث خشک و شکننده شدن موها شوند. علاوه بر این، اگر پوست سر حساسی دارید، سولفات‌ها می‌توانند باعث تحریک، قرمزی و خشکی کف سر شوند. اگرچه ممکن است سولفات ها اغلب به عنوان یک عنصر اصلی در شامپوها در نظر گرفته شوند، اما ممکن است برای همه مناسب نباشند، به خصوص اگر روزانه موهای خود را می‌شویید. استفاده‌ی روزانه‌ی شامپوهای دارای سولفات به مو آسیب می‌رساند و ممکن است در برخی افراد باعث تحریک پوست شود. در عوض می‌توانید استفاده از شامپو بدون سولفات را در روتین مراقبت از موهای خود قرار دهید.

شامپو فری سولفات چیست؟

شامپو فری سولفات شامپویی است که در ترکیبات آن از سدیم لوریل سولفات ،سدیم لوریل اتر سولفات و آمونیوم لوریل سولفات و مشتقات آن‌ها استفاده نشده باشد. این شامپوها معمولا کف زیادی نمی‌کنند. لازم به ذکر است کف نکردن زیاد شامپو فری سولفات به معنی تمیز نکردن موها توسط شامپو فری سولفات نیست. در شامپو بدون سولفات از ترکیبات سورفاکتنت دیگری برای تمیز کردن آلودگی‌ها و چربی‌ها استفاده می‌شود. شامپو فری سولفات چیست؟

آیا شامپو فری سولفات خوب کف می کند؟

بسیاری از ما تصور می‌کنیم شامپویی که کف بیشتری ایجاد می‌کند در تمیز کردن موها اثرگذارتر است. اما، این تصورکاملا درست نیست زیرا شامپوهای فری سولفات اگرچه کف زیادی ایجاد نمی‌کنند اما موها و پوست سر را کاملا تمییز می‌کنند. البته شامپو بدون سولفات نیز می‌توانند به خوبی کف کنند، همه اینها به ترکیب و قدرت سورفکتانت‌ها و مولکول‌های مورد استفاده در فرمولاسیون شامپو بستگی دارد. سورفکتانت‌های جایگزین موجود در شامپو بدون سولفات برای از بین بردن کثیفی و چربی از پوست سر و موهای شما بدون ایجاد اختلال در pH پوست سر عالی عمل می‌کنند.

مزایای شامپو فری سولفات

شامپو بدون سولفات دارای مزایای بسیاری برای موها می‌باشند که در ادامه به آنها می‌پردازیم.

1- کاهش احتمال ایجاد تحریک یا التهاب پوست سر

سولفات‌ها دارای خواص تحریک کننده هستند. در آزمایشات بالینی برای تحریک پوست نشان داده شده است که سولفات‌ها جزو ترکیبات تحریک کننده محسوب می‌شوند. اگر پوست سر شما حساس است، به راحتی خارش می‌گیرد یا مستعد به ایجاد شوره سر دارد برای کاهش التهاب و بازگرداندن تعادل pH پوست سر، شامپو فری سولفات را امتحان کنید. شامپو بدون سولفات سبب ایجاد تحریک پوست کف سر نمی‌شود.

شامپو بدون سولفات

2- حفظ روغن های طبیعی در مو

از دیگر مزایای شامپو فری سولفات است که این نوع شامپوها چربی‌های طبیعی کف سر که برای سلامت اسکالپ مفید هستند را از بین نمی‌برند. سولفات‌ها به دلیل خاصیت شویندگی بالا و خشک کنندگی، سبوم مو را از بین می‌برند و حس تمیزی را به مو می‌دهد. اما اغلب، پوست سر این مشکل را با تولید سبوم بیشتر جبران می‌کند، که می‌تواند منجر به چرب‌تر شدن موها شود. در مقابل، شامپو فری سولفات ملایم است و مقداری از روغن‌های طبیعی را در مو باقی می‌گذارند و آن را نرم و براق می‌کنند که برای همه انواع مو خوب است، به ویژه موهای مجعد و موج‌دار، که باید به خوبی آبرسانی شوند تا حالت خوبی داشته باشند.

3- افزایش حفظ رطوبت مو

عوامل پاک کننده طبیعی که فرمول شامپوهای بدون سولفات را تشکیل می‌دهند مو را بدون از بین بردن رطوبت، تمییز کرده و به کاهش شکستگی و ریزش مو کمک می‌کنند. استفاده از شامپوهای حاوی سولفات به مرور زمان موها را ضعیف می‌کند، علاوه بر آن موها را دهیدراته می‌کند. اگر موها را با شامپوبدون سولفات بشوییم، آبرسانی مورد نیازموها را تضمین کرده و موهایی زیبا و براق خواهیم‌ داشت.
مطلب پربازدید: پوست دهیدراته چیست؟

4- عدم ایجاد سوزش در چشم

شامپوهای دارای سولفات بافت‌های حساس چشم را تحریک می‌کنند. بسیاری از افراد بلافاصله پس از تغییر شامپوهایشان به شامپو بدون سولفات، متوجه می‌شوند که چشمانشان دیگر احساس سوزش نمی‌کند.

5- حفظ رنگ مو

اگر برای رنگ موهایتان هزینه کرده‌اید، بهتر است قیمت شامپوی فری سولفات را نیز پرداخت کنید تا موهای شما همچنان براق و خوش‌رنگ باقی بماند. شوینده قوی حاوی سولفات علاوه بر از بین بردن روغن طبیعی پوست سر، رنگدانه‌های رنگ مو را نیز ازبین می‌برد. اگر می‌خواهید موهای رنگ شده‌ی شما برای مدت طولانی‌تری ثابت بماند از شامپو فری سولفات استفاده کنید. همچنین رنگ مو کمی موها را خشک می‌کند. بنابراین، استفاده از شامپو بدون سولفات به ترمیم چربی‌های طبیعی پوست سر و موها کمک کرده و فولیکول‌های مو را هیدراته می‌کند. در نتیجه مو حتی اگر رنگ شده باشند، براق و سالم به نظر می‌رسند.

6- کاهش ریزش مو

شستشوی ضعیف و نامناسب با شامپوهای حاوی سولفات، رسوبات سدیم لوریل سولفات (SLS) را در فولیکول های مو ایجاد می کند و این رسوبات به پوست سر نفوذ کرده و باعث آسیب به فولیکول مو شده و باعث ریزش مو می شود. پس بهتر است از شامپو فری سولفات استفاده شود.

7- حفاظت از محیط زیست

از دیگر مزایای شامپو فری سولفات که شاید کمتر به آن اشاه شده باشد این است که شامپو بدون سولفات در مقایسه با شامپوهایی که دارای مواد پاک کننده خشن و افزودنی های مصنوعی هستند، سازگارتر با محیط زیست هستند.

مضرات شامپو فری سولفات

ما قبلاً مزایای شامپوهای بدون سولفات را شناختیم و برای ما روشن است که فواید آنها زیاد است، اما آیا این نوع شامپوها معایبی ندارند؟ آیا قیمت شامپوی فری سولفات به مزایای آن می‌ارزد؟ اگرچه آنها جنبه های مثبت زیادی دارند اما مشکلاتی نیز وجود دارد برای مثال شامپو های فری سولفات:

1- شامپو بدون سولفات کف کمتری ایجاد می‌کنند

زمانی که شامپوهای فری سولفات را جایگزین شامپوهای معمولی می‌کنیم، موهای شما ممکن است بعد از چند شستشوی اول تا حدودی متفاوت احساس شود و این ممکن است برای کسانی که عادت دارند موهای خود را با شامپوهای سولفاته با کف پر کنند کمی عجیب باشد. شامپو فری سولفات کف کمتری ایجاد می‌کند، بنابراین می‌تواند به ما این احساس را بدهد که موهایمان را عمیقا تمیز نمی‌کند، حتی اگر درست نباشد. هرچند، برخی از برندهای شامپو فری سولفات در حال حاضر شروع به ساخت فرمول‌هایی کرده اند که با حفظ تمام خواص خود، کف بیشتری تولید می کنند.

2- گران تر هستند

معمولا قیمت شامپوی فری سولفات بیشتر از دیگر انواع شامپو است. هرچند این افزایش هزینه ای که می‌کنید ارزشش را دارد.

چه زمانی نیاز به استفاده از شامپو فری سولفات دارید؟

اگرمشکلات پوستی دارید، شامپوهای سولفات می توانند شرایط را تشدید کنند. اگر اگزما، درماتیت تماسی، رزاسه یا سایر مشکلات پوستی دارید، شامپو بدون سولفات یک جایگزین عالی است. این به این دلیل است که هرگونه اثر بالقوه کف کردن شامپوهای سولفات می تواند این شرایط پوستی را بیشتر تحریک کند. همچنین اگر به محصولات مبتنی بر سولفات حساس هستید، ممکن است واکنش های آلرژیک ایجاد کنید. در این صورت، ممکن است پزشک استفاده از شامپو بدون سولفات را نیز به شما توصیه کند. برخی از علائم بارز حساسیت به سولفات عبارتند از: • خارش • بثورات • سرخی • التهاب علائم آلرژیک ممکن است به دلیل عوامل دیگری نیز رخ دهد. با پزشک خود صحبت کنید تا بررسی کند که آیا به سولفات حساسیت دارید یا خیر.

چگونه متوجه شویم شامپوی ما فری سولفات است؟

بهترین راه برای فهمیدن اینکه آیا از شامپوهای بدون پارابن و سولفات استفاده می کنید، خواندن برچسب مواد تشکیل دهنده است. ترکیبات زیر نشان دهنده ی وجود سولفات در محصول است: • سدیم لوریل سولفات (SLS) • سدیم لورت سولفات (SLES) • پارابن • فتالات ها • تری اتانول آمین (TEA) به دنبال سورفکتانت های مشتق شده از گیاه مانند ساپونین، گلوکوزیدها، سولفوسوکسینات ها یا گلوتامات ها باشید. این سورفکتانت های طبیعی به طور موثر آلودگی، مواد زائد، چربی را از موهای شما پاک می کنند و برای پوست ملایم تر هستند.

آیا سولفات ها برای موهای شما مضر هستند؟

زمانی اعتقاد بر این بود که سولفات ها سرطان زا هستند، اما هنوز شواهد کافی برای اثبات این موضوع وجود ندارد. غلظت سولفات در اکثر محصولات حاوی سولفات بسیار پایین است. بنابراین حتی اگر آنها برای موهای شما عالی نباشند، برای شما بد هم نیستند. با این حال، سولفات‌ها در واقع می‌توانند موهای شما را خشک‌تر کنند یا برای موهای شما بیش از حد خشن باشند و در صورت استفاده بیش از حد، به طور بالقوه باعث آسیب به موهای شما شوند. یک مطالعه بیان می‌کند که سولفات ها می‌توانند به پروتئین مو آسیب بزنند. در مطالعه علمی دیگر نشان می‌دهد که سولفات‌ها حتی می‌توانند باعث ایجاد بثورات آلرژیک دردناک، درماتیت تماسی، در برخی افراد شوند. بنابراین، بهتر است قبل از استفاده از شامپوهای بدون سولفات، سلامت موهای خود را بررسی کنید و با پزشک مشورت کنید. شامپو فری سولفات

نحوه استفاده از شامپو بدون سولفات

نحوه استفاده از شامپو بدون سولفات با شامپوهای معمولی تفاوت‌هایی دارد که برای بهره‌گیری از خواص آن باید روش مصرف صحیح آنها را بدانیم. نحوه استفاده از شامپو بدون سولفات بصورت زیر است:

1- موهای کاملا خیس

قبل از استفاده از شامپو بدون سولفات ، موهای خود را کاملا خیس کنید. این مورد برای شامپوی معمولی نیز وجود دارد اما برای شامپو بدون سولفات بسیار ضروری است. اگر موهای شما کاملا خیس نشده‌ باشد، پخش کردن شامپو فری سولفات بر روی مو سخت می‌شود.

2- مقدار مصرف شامپو فری سولفات

اکثر مردم انتظار دارند که شامپو کف کند و وقتی شامپو فری سولفات استفاده می کنند و کف زیادی نمی‌بینند، مقدار مصرف شامپو را افزایش می‌دهند. در حالیکه این کار اشتباه است. درست است که شامپو فری سولفات کف نمی‌کند اما وظیفه تمیز کردن موها را با همان مقدار مصرف عادی انجام می‌دهد و نیازی به استفاده بیش از حد از شامپو نیست.

3- آب بیشتر

وقتی شامپو فری سولفات کف نمی‌کند، به جای اینکه مقدار بیشتری از شامپو را روی موهای خود بریزید، آب بیشتری به موهایتان بزنید. آب به فعال شدن شامپو و پخش آن از طریق مو کمک می‌کند.

4- دو بار شامپو بزنید

دو بار شامپو بزنید. بدون عمل کف کردن، پاک کردن آلودگی و روغن موهای شما سخت‌تر است. شامپوی دوم موهای شما را کاملا تمیز می‌کند.

5- آبکشی کافی

از دیگر نکات مهم نحوه استفاده از شامپو بدون سولفات این است که موهای خود را کاملا آبکشی کنید. اطمینان حاصل کنید که موهای خود را خوب آبکشی کرده‌اید و هیچ شامپویی روی سرتان باقی مانده است. هرگونه باقیمانده از شامپو بدون سولفات احساس سنگینی در موهای شما ایجاد می‌کند. شامپو فری سولفات

آیا می‌توانید هر روز موهای خود را با شامپوهای فاقد سولفات بشویید؟

شستشوی روزانه مو فقط زمانی لازم است که موهای شما بسیار چرب باشد. اینکه موهای شما خشک یا چرب باشد بستگی به میزان ترشح چربی اسکالپ شما دارد. معمولاً موهای صاف و ظریف از موهای ضخیم و مجعد چرب ترند. در حالی که استفاده طولانی مدت و روزانه از شامپوهای سولفاته می‌تواند مو را زبر و شکننده کند، شامپو و نرم کننده بدون سولفات را می‌توان هر روز بدون آسیب رساندن به مو استفاده کرد.

چرا موهای شما بعد از استفاده از شامپو فری سولفات چرب می‌شود؟

اگر بعد از استفاده از شامپو فری سولفات احساس می‌کنید که موهایتان همچنان چرب است، تنها نیستید. این تا حد زیادی به نوع موهای شما و ضخامت روغنی که قبل از شستشو استفاده می کنید بستگی دارد. معمولاً ترکیبات موجود در شامپو فری سولفات به قدری ملایم هستند که ممکن است موهای شما حتی پس از شستشوی کامل احساس چربی کنند. بسیاری از موارد شامپو فری سولفات دارای موادی مانند دسیل گلوکوزید یا کوکو گلوکوزید هستند که پاک‌کننده‌های بسیار ملایمی هستند. به دلیل ملایم بودنشان، ممکن است رسوبات مو را به طور کامل از بین نبرند.

معرفی شامپو بدون سولفات الی ژن

حال که با مزایای شامپو فری سولفات آشنا شدیم، بهتر است درباره‌ی انتخاب بهترین شامپوی بدون سولفات ایرانی صحبت کنیم. بهترین شامپوی بدون سولفات ایرانی شامپویی است که علاوه بر اینکه سولفات نداشته باشد، حاوی ترکیبات مغذی مو نیز باشد.

شامپو اکسپرت فری سولفات بانوان (ضدریزش)

• شامپو اکسپرت کافئین بدون سولفات الی ژن ضد ریزش مو، مناسب افرادی که دارای موهای کم پشت، نازک و آسیب دیده هستند و همچنین از مشکل ریزش مو رنج می‌برند مناسب است. • ویتامین B5- ویتامین B2 • حاوی کافئین، عصاره سویا، آمینو اسیدهای حاصل از هیدرولیز پروتئین ابریشم، کراتین هیدرولیز شده، ویتامین های B3 و B5، عصاره مریم گلی است.

شامپو اکسپرت کافئین بدون سولفات الی ژن

شامپو ضد ریزش بانوان بدون سولفات

شامپو بدون سولفات ضد شوره مناسب خانمها

• مناسب: خانمها – موهای کراتینه – محافظ رنگ مو – ضد شوره
• ویتامین B5- ویتامین B2
• حاوی کراتین هیدرولیز شده، عصاره پروتئین هیدرولیز شده ابریشم، پیروکتون آلامین، سالیسیلیک اسید، منتول

شامپو بدون سولفات ضد شوره مناسب خانمها

شامپو بدون سولفات ضد شوره مناسب خانمها

شامپو بدون سولفات برای چه افرادی مناسب است؟

شامپو بدون سولفات یک شامپوی بدون ضرر و ایمن است که برای همه افراد میتواند استفاده شود. اما به دلیل اینکه کف کنندگی آن کمتر از شامپوهای حاوی سولفات است، در قدیم فقط افرادی به سراغ آن میرفتند که مشکل مو یا کف سر دارند و از شامپوی دیگری غیر از شامپو فری سولفات نمی توانند استفاده کنند. اما امروزه سطح آگاهی مردم از مزایای شامپو فری سولفات بالا رفته است و افرادی که به سلامت و زیبایی موهایشان اهمیت میدهند، از شامپو فری سولفات استفاده می کنند. استفاده از شامپو فری سولفات برای افراد زیر پیشنهاد می شود:

1- شامپو بدون سولفات برای افراد با پوست حساس

درست است که سولفات ها در از بین بردن آلودگی و چربی موها، بسیار موثر هستند. اما سولفات ها در شامپو می توانند برای برخی از افراد بسیار قوی و حتی آسیب زننده باشند. اگر پوست یا موی حساس دارید یا حساسیت به برخی از مواد شیمیایی دارید ، شامپو فری سولفات بهترین گزینه برای شماست.

2- شامپو بدون سولفات برای رزاسه

شامپو بدون سولفات توسط آکادمی پوست آمریکا (AAD) برای افراد مبتلا به روزاسه نیز توصیه می شود. دلیل آن این است که سولفات باعث تحریک پوست شده و ممکن است منجر به علائمی در پوست سر و همچنین صورت، شانه ها و پشت شود  و رزاسه را بدتر کند.  اگر مبتلا به روزاسه هستید ، بهترین گزینه برای شما شامپو فری سولفات  است. افرادی که پوست سر حساس دارند یا رزاسه دارند، نه تنها که باید از سولفات پرهیز کنند بلکه از تحریک کننده های دیگر نیز مانند اسانس ، الکل ، اسید گلیکولیک و لاکتیک دوری کنند.

3- شامپو بدون سولفات برای مبتلایان به اگزما

در صورت ابتلا به اگزما، درماتیت تماسی یا پوست حساس باید از مصرف سولفات ها خودداری کنید. شامپوهای سولفاته می تواند باعث تحریک این نوع بیماری های پوستی شود.

4- شامپو بدون سولفات برای موهای آسیب دیده

سولفات موجود در موهای دکلره شده و آسیب دیده ضرر بیشتری به موها می رساند و آسیب را دوچندان میکند. برای مراقبت از موهای آسیب دیده و کمک به ترمیم آنها باید از شامپو بدون سولفات استفاده کرد.

5- شامپو بدون سولفات برای موهای خشک و دارای موخوره

در صورت داشتن موهای خشک بهتر است از سولفات ها خودداری کنید. موی خشک شکننده است و استفاده از شامپو حاوی سولفات همان چربی طبیعی کف سر را کامل از بین می برد و مو را خشک تر از قبل می کند. بنابراین اگر موی خشکی دارید بهتر است از شامپو فری سولفات استفاده کنید. از آنجاییکه دلیل اصلی موخوره خشکی مو است، افرادی که موخوره دارند نیز بهتر است از شامپو فری سولفات استفاده کنند تا رطوبت طبیعی موها حفظ شود.

6- شامپو بدون سولفات برای موهای کراتینه شده و رنگ شده

سولفات رنگدانه های مو را از بین می برد. اگر موهای رنگ کرده دارید و دوست ندارید رنگ موهایتان زود از بین برود و کدر شود، از شامپو بدون سولفات استفاده کنید. موهایی که کراتینه می شوند به رطوبت نیاز دارند. بنابراین شامپو فری سولفات برای موهای کراتینه شده ضروری است.

7- شامپو بدون سولفات برای موهای وز

سولفات ها باعث وز شدن مو می شوند. وقتی سولفات ها با موهای شما تماس پیدا می کنند ، بار الکتریکی منفی ایجاد می کنند و باعث وز شدن موها می شوند. بنابراین افرادی که بصورت عادی موهای وزی دارند، بهتر است از شامپوهای حاوی سولفات استفاده نکنند.

چه انتظاری از شامپو بدون سولفات داشته باشیم؟

شامپو فری سولفات در کنار مزایایی که دارد، مشخصاتی دارد که شاید کمی دور از انتظار باشد. خوب است قبل از استفاده از یک شامپو بدون سولفات، بدانیم که چه انتظاری از آن باید داشته باشیم. شامپو فری سولفات به دلیل عدم وجود سولفات، کف کنندگی زیادی ندارد. بنابراین وقتی شامپو فری سولفات استفاده میکنید نباید انتظار داشته باشید که کف زیادی ایجاد شود. چون عامل کف کنندگی شدید در شامپو وجود ندارد. اما این بدان معنی نیست که موها تمیز نمی شوند. آلودگی ها و چربی های اضافه از روی مو برداشته می شود. اما شامپو سولفات فری چربی طبیعی را روی موها نگه میدارد و موها زیاد خشک نمی شود. به همین دلیل هم هست که میتوان هر روز از آن استفاده کرد.

افرادی که دارای موها چرب هستند به دلیل سنگینی که این دست موها ایجاد می کنند باور دارند شامپو های بدون سولفات قادر به پاک کنندگی موهای ان ها نیستند. اما این تنها باوری غلط است . شامپوهای بدون سولفات تنها در ایجاد کف این طور به نظر می رسند در صورتی که پاک کنندگی آن ها به مانند شامپو های معمولی است با این تفاوت که اثر این پاک کنندگی آسیبی به موهای نزده و موجب نازک شدن تارهای مو نمی شود. بنابراین یکی از ویژگی های مهم شامپوهای بدون سولفات جلوگیری از آسیب به کراتین و پروتئین های مو است.

 

سخن پایانی

برای انتخاب بهترین شامپوی بدون سولفات ایرانی خوب است آگاهی بیشتری درباره‌ی سولفات‌ها داشته باشیم. در این مقاله در باره‌ی شامپو فری سولفات، مزایای شامپو فری سولفات و نحوه ی مصرف آن صحبت کردیم. متوجه شدیم شامپو فری سولفات با وجود اینکه کف زیادی تولید نمی‌کند اما مو را کاملا تمیز کرده، رطوبت را در موها حفظ کرده و از خشکی موها جلوگیری می‌کند. بطور کلی جنس موهای افراد باهم متفاوت است پس بهتر است قبل از خرید شامپوی مناسب موهایتان با یک کارشناس مشورت کنید یا از چت آنلاین سایت الی ژن استفاده کنید.

مرتبط

سوالات متداول

شامپو فری سولفات شامپویی است که در ترکیبات آن از سدیم لوریل سولفات ،سدیم لوریل اتر سولفات و آمونیوم لوریل سولفات و مشتقات آن‌ها استفاده نشده باشد. این شامپوها معمولا کف زیادی نمی‌کنند.

اگرمشکلات پوستی دارید، شامپوهای سولفات می توانند شرایط را تشدید کنند. اگر اگزما، درماتیت تماسی، رزاسه یا سایر مشکلات پوستی دارید، شامپو بدون سولفات یک جایگزین عالی است.

اگر قصد خرید شامپو برای موهای کراتینه شده یا شامپو مناسب موهای صاف شده دارید به این توجه کنید که موهای شما به آبرسانی نیاز دارد و نباید بیش از حد خشک شوند. بنابراین در هنگام خرید شامپو برای موهای کراتینه شده و شامپو مناسب موهای صاف شده به ترکیبات آبرسان مو دقت کنید. بهترین گزینه برای خرید شامپو برای موهای کراتینه شده انتخاب یک شامپو فری سولفات است. شامپو فری سولفات رطوبت و چربی طبیعی موها را از بین نمی برد و سبب خشکی موها نمی شود. در نتیجه کراتینه مو را خراب نمی کند. بنابراین بهترین گزینه برای خرید شامپو برای موهای کراتینه شده و شامپو مناسب موهای صاف شده یک شامپو فری سولفات است.

شستشوی روزانه مو فقط در مواقعی که موهای شما خیلی چرب باشد لازم است. خشک یا چرب بودن مو به بافت مو بستگی دارد. معمولاً موهای صاف و ظریف چربی بیشتری نسبت به موهای فرفری و ضخیم دارند. استفاده طولانی مدت و روزانه از شامپوهای معمولی که حاوی سولفات هستند موها را خشن و شکننده می کند. اما می توان از شامپو فری سولفات هر روز بدون آسیب رساندن به مو استفاده کرد.

شستشوی روزانه مو فقط در مواقعی که موهای شما خیلی چرب باشد لازم است. خشک یا چرب بودن مو به بافت مو بستگی دارد. معمولاً موهای صاف و ظریف چربی بیشتری نسبت به موهای فرفری و ضخیم دارند. استفاده طولانی مدت و روزانه از شامپوهای معمولی که حاوی سولفات هستند موها را خشن و شکننده می کند. اما می توان از شامپو فری سولفات هر روز بدون آسیب رساندن به مو استفاده کرد.

افرادی که موی بسیار چرب یا دارای شوره دارند، با استفاده از شامپوهای حاوی سولفات بهترین نتیجه را تجربه می‌کنند. استفاده از شامپو بدون سولفات به این گروه از افراد توصیه نمی شود. در مقابل ، افرادی که مویی خشک دارند یا موهایشان کراتینه شده است، بهتر است که از شامپو فری سولفات استفاده کنند.

9 نظر در “شامپو فری سولفات، مزایا و معایب آن

  1. صادقی نیا گفت:

    برای کودکان بهتره شامپو فری سولفات استفاده کنیم ؟ یا شامپو سولفات دار

    1. کارشناس الی ژن گفت:

      برای کودکان بهتر است شامپو بچه استفاده کنید که دارای کمترین مواد شیمیایی هستند و مناسب پوست حساس کودکان ساخته شده اند.

      1. صادقی نیا گفت:

        ممنونم

  2. maryam گفت:

    به طور کلی معنی کلمه فری سولفات چیه؟

    1. کارشناس الی ژن گفت:

      عبارت فری سولفات کنار اسم محصول به این معنی است که هیچ سولفاتی در مواد تشکیل دهنده آن وجود ندارد.

  3. فاطمه نقوی گفت:

    آیا شامپو فری سولفات باعث ریزش مو میشود؟

    1. کارشناس الی ژن گفت:

      سلام کاربر گرامی
      به طور کلی پاسخ خیر است. ریزش مو به عوامل مختلفی بستگی دارد، ولی به دلیل قدرت پاک کنندگی کمتر و متفاوت شامپو های فری سولفات استفاده مداوم از آنها در مدت طولانی ممکن است سبب تجمع چربی در پوست سر شود و ریزش مو را تسریع کند.

  4. سارا موسوی نیا گفت:

    شامپو فیری سولفات رو باید چند بار در هفته استفاده کرد؟

    1. کارشناس الی ژن گفت:

      سلام خانم موسوی وقت شما بخیر
      کاملا بستگی به نوع موهای شما و میزان چربی و خشکی پوست سر شما داره. ولی به طور کلی روش استفاده معمول به این صورت است که به ازای هر سه بار استفاده از شامپو فری سولفات یک بار از شما سولفات دار استفاده کنید که ph سر شما تنظیم بشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *