شامپو بدون سولفات برای چه افرادی مناسب است؟

شامپو بدون سولفات برای چه افرادی مناسب است؟

در این مطلب میخوانید :

شامپو بدون سولفات برای چه افرادی مناسب است؟

در چند سال گذشته، جنگی در صنعت مراقبت از مو علیه سولفات‌ها و ضررهایی که این ماده شیمیایی برای پوست و مو دارد به وجود آمده است. فقط کافی است در هر راهرو زیبایی قدم بزنید و با برچسب‌هایی که محصولات “بدون سولفات” را تبلیغ می‌کنند آشنا شوید. اصولا شامپو بدون سولفات گزینه بهتر و مناسبی برای موهای شماست، زیرا تمیزی ملایم‌تری می‌دهد. حتی اگر موهای حساس و ظریف ندارید نیز بهتر است از شامپوهای بدون سولفات استفاده کنید تا از مشکلات بوجود آمده در آینده برای خود جلوگیری کنید.

سولفات چیست؟ و چرا مردم می‌گویند که باید از آنها اجتناب کنید؟

به زبان ساده، سولفات‌ها همان چیزی هستند که شامپو را معطر می‌کنند. به بیان فنی، آن‌ها نوعی سورفکتانت (که اصطلاحی برای انواع شوینده‌ها، امولسیفایرها و عوامل کف کننده است) هستند که هم روغن و هم آب را جذب می‌کنند. شامپوهای دارای سولفات مسبب اصلی خشکی پوست و مو و انواع شوره و مشکلات پوستی هستند.

نکته منفی این است که آن‌ها همچنین می‌توانند روغن‌های طبیعی را از پوست سر و مو پاک کنند. که می‌تواند مو را خشک و شکننده کند و اگر پوست سر شما حساس است، سولفات‌ها می‌توانند باعث تحریک مانند قرمزی، خشکی و خارش شوند. اینجاست که بسیاری از مردم و کارشناسان در برابر سولفات‌ها گارد می‌گیرند. همچنین تحقیقات زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد که سولفات می‌توانند باعث ایجاد سرطان پوست شوند. بهتر است از شامپوهای دارای سولفات دوری کنید و از شامپوهای بدون سولفات استفاده کنید.

شامپو بدون سولفات برای چه افرادی مناسب است؟

سه ترکیب سولفات که در صنعت زیبایی مورد استفاده قرار می‌گیرند عبارتند از: سدیم لورت سولفات، سدیم لوریل سولفات و آمونیوم لورت سولفات. (اینها را تقریباً در هر لوازم آرایشی که کف می‌کند، از پاک کننده صورت گرفته تا خمیر دندان، پیدا خواهید کرد.) هر نوع سولفات از نظر شدت متفاوت است، اما همه آن‌ها می‌توانند برای پوست یا موهای شما تحریک کننده باشند. پس به صورت کلی بهتر است از شامپوهای دارای سلوفات دوری کنید.

شامپو بدون سولفات برای بسیاری از افراد مفید است و از خشکی پوست و مشکلات مو جلوگیری می‌کند. افرادی که موهای رنگ شده یا گره خورده دارند باید به شدت به حذف سولفات‌ها فکر کنند زیرا آنها پاک کننده‌های بسیار خشن هستند. کینگ می‌گوید: «استفاده از سولفات‌ها روی موهای رنگ‌شده می‌تواند بسیار قوی باشد و احتمالاً رنگ را از بین می‌برد. من سال‌ها پیش سولفات‌ها را کنار گذاشتم و رنگم ماندگاری بسیار بیشتری دارد.

افرادی که موهای خشک یا وز دارند نیز باید شامپوی بدون سولفات را در نظر بگیرند. شوینده‌های بدون سولفات، روغن‌های طبیعی روی پوست سر و مو را حفظ می‌کنند که در نهایت رطوبت بیشتری به موهای شما می‌بخشد. من هم می‌توانم این را تأیید کنم. اگر پوست حساس یا پوست دارای اگزما دارید، حذف سولفات‌ها ممکن است تحریک پوست سر را کاهش دهد و کینگ هشدار می‌دهد که سولفات‌ها برای موهای ظریف بسیار قوی هستند.

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ثبت نام در باشگاه مشتریان الی ژن و دریافت امتیاز