رژگونه زدن صحیح چگونه است؟

رژگونه زدن صحیح چگونه است؟

در این مطلب میخوانید :

 

رژگونه زدن صحیح چگونه است؟

آرایش کردن یکی از اقدامات زیبایی پر طرفدارها در خانمهاست. درست است که همه افراد تخصص آرایش کردن ندارند و بهتر است این کار توسط افراد ماهری مثل آؤایشگرها که اصول آرایش را می دانند انجام شود. اما برای آرایش کردن روزانه چهره خود به ناچار نیاز به دانسته هایی درباره آرایش کردن داریم. در یک مقاله جذاب درباره “سیزده گام برای یک آرایش تمام و کمال” صحبت کردیم و اصول آرایش کردن را بیان کردیم. در این مطلب بطور اختصاصی درباره رژگونه زدن صحبت میکنیم.

اصول رژگونه زدن صحیح به سبک زیبایی

آرایش کردن بخشهای مختلفی دارد. آرایش صورت شامل آرایش چشم، کاور کردن پوست، آرایش لب و رژگونه زدن است. هر کدام در سبک آرایش و نتیجه کلی آرایش چهره تاثیرگذار هستند. رژ گونه زدن یکی از بخشهای مهم آرایش کردن است که در زیبایی چهره نقش مهمی دارد. نحوه رژگونه زدن در حالت چهره نقش مهمی دارد. بطور مثال با جهت رژ گونه زدن می توان فرم صورت را تغییر داد.

انواع مختلف فرم صورت

وقتی رژگونه را بصورت افقی بر روی صورت می زنیم، صورت گرد تر به نظر می رسد. اما جهت نسبتا عمودی رژ گونه ، چهره را کشیده تر نشان می دهد. بنابراین مدل رژگونه زدن بر چهره تاثیر زیادی دارد. ابتدا فرمهای مختلف صورت را بشناسید سپس روش صحیح رژگونه زدن را برای هر یک از آنها بیان می کنیم. فرم چهره افراد با هم متفاوت است. بطور کلی فرم صورت به انواع زیر تقسیم می شود:

 

  • صورتهای بیضی شکل دارای استخوانهای برجسته بر روی گونه و پیشانی هستند.
  • صورتهای قلبی شکل دارای پیشانی پهن و استخوانهای گونه بلند بوده و چانه باریک مخروطی می شود.
  • صورتهای مربعی شکل پیشانی تقریباً هم عرض استخوان گونه و چانه است.
  • صورت های گرد به همان اندازه که بلند هستند ، پهن هم هستند.ارتفاع و پهنای صورت تقریبا با هم یکسان است.
  • صورتهای مستطیلی شبیه صورتهای بیضی و مربع شکل است. تنها تفاوت در این است که صورت بلندتر و کمتر پهن است. پیشانی ، گونه ها و خط فک تقریباً به یک اندازه عرض دارند.
  • صورتهای مثلثی چانه باریک و نوک تیز است و استخوان های گونه بلند است.

 

رژگونه زدن برای فرمهای مختلف صورت

1- صورت های بیضی شکل

در صورتهای بیضی شکل رژگونه خود را روی استخوان گونه خود بزنید. برس رژگونه را زیر قسمت استخوان که حالت فرورفتگی دارد نزنید. فقط روی استخوان بزنید تا برجسته به نظر بیاید.

2- صورت هایی به شکل قلب

در صورتهای قلبی شکل علاوه بر زردن رژگونه بر روی استخوان صورت، کمی از رنگ برس را بر روی نوار باریکی از گوشه صورت در قسمت کنار ابرو تا گوشه پیشانی بزنید.

3- صورتهای مربعی شکل

در صورتهای مربعی شکل رژگونه را زیر استخوان گونه بزنید نه روی آن.

4- صورتهای گرد

افرادی که صورت گرد دارند نباید از رژگونه های صدفی و براق استفاده کنند.  زیرا اینها نور را به خوبی منعکس می کنند و باعث می شود صورت گردتر به نظر برسد. رژگونه های مات برای صورت گرد مناسب است.  رژگونه را در این فرم صورت باید زیر خط استخوان، از کنار گوش با سمت لبها زد.

5- صورت کشیده

در صورت های کشیده رژگونه را باید روی استخوان های گونه بصورت تقریبا افقی به سمت نوک دماغ بزنید. این روش رژگونه زدن، کشیدگی زیاد صورت را متعادل می کند.

6- صورتهای مثلثی

در صورتهای مثلثی رژگونه را باید بر روی استخوان گونه قرار دهید. از استخوان گونه تا شقیقه را به رژگونه آغشته کنید. در این فرمت صورت اگر رژگونه را روی ابرو کمی به سمت مرکز پیشانی خود نیز بزنید، کمک می کند تا عرض پیشانی با بقیه صورت متعادل شود.

 

جهت رژگونه زدن

رژگونه را نمی توان از هر جایی که میخواهیم شروع کنیم. بعضی از جاهای صورت گرم است و رژگونه را کمرنگ میکند. نواحی دورتا دورصورت گرم است و رنگدانه ها جذب میکند و از بین می برد. دورتا دور صورت، همانجایی که نزدیک رویش موی سر هستند، نقاط گرم صورت هستند. در این نقاط اگر رنگی به صورت بزنیم، به مرور کمرنگ می شود. اما نواحی وسط صورت مانند رو گونه ها، سرد هستند و رنگی که بعنوان رژ گونه به آن زده می شود، به همان صورت باقی می ماند.

وقتی برس رژگونه را در ظرف پودر آن فرو می بریم و برس را آغشته به آن می کنیم، حجم زیادی از رنگ بر روی برس قرار میگیرد. اولین نقطه تماس رژگونه با صورت حجم زیادی از رنگ را به خود میگیرد. خوب است این نقطه جایی باشد که به مرور کم رنگ تر شود. یعنی بخش گرم صورت باشد. بنابراین وقتی برس رژ گونه را دستمان میگیریم، باید از گوشه صورت، از نقاط نزدیک به رویش موی شقیقه ها شروع کنیم و اولین تماس برس رژگونه ی آغشته شده به رژگونه، گوشه ی صورت باشد. همانجاییکه گرم است و رنگ آن به مرور کمرنگ تر می شود. سپس جهت برس را به سمت گونه ها ببریم.

 

اگر اولین تماس برس رژگونه با صورت در وسط صورت و روی برجستگی گونه ها باشد، ناگهان حجم وسیعی از رنگ بر روی برجستگی گونه می نشیند و به اطراف صورت رنگ کمتری می رسد و به مرور هم کمرنگ تر می شود. اتفاقی که می افتد این است که بعد از مدتی، رنگ پررنگی فقط بر روی لپ ها و قسمتهای برجسته گونه باقی می ماند و رنگ  گوشه های صورت کمرنگ می شود و چهره ای مانند آرایشهای قدیمی و خیلی غیرحرفه ای باقی میماند!

بنابراین حتما اولین تماس برس آغشته به رژگونه از گوشه های صورت به سمت گونه ها باشد نه از گونه به سمت گوشه های صورت.

به اشتراک بگذارید

منوی دسته‌های خود را در هدرساز -> موبایل -> منوی اصلی موبایل -> نمایش/مخفی -> انتخاب منو، تنظیم کنید
اولین منوی خود را اینجا ایجاد کنید
سبد خرید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.

ثبت نام در باشگاه مشتریان الی ژن و دریافت امتیاز