راهنمای مراقبت از پوست

در این مطلب میخوانید :

راهنمای مراقبت از پوست

ممکن است مشکوک به پوست خشک ، چرب یا حساس باشید ، اما آیا واقعاً نوع پوست خود را می شناسید؟ دانستن نوع پوست شما می تواند دفعه بعد که قرار است از لوازم آرایشی استفاده کنید به شما کمک کند. در حقیقت ، استفاده از محصولات اشتباه برای نوع پوست شما می تواند آکنه ، خشکی یا سایر مشکلات پوستی را بدتر کند.

ایجاد یک روال روزانه مراقبت از پوست

صرف نظر از نوع پوست شما ، یک روال روزانه مراقبت از پوست می تواند به شما در حفظ سلامت کلی پوست و بهبود نگرانی های خاص مانند آکنه ، زخم و لکه های تیره کمک کند. یک روال روزانه مراقبت از پوست دارای چهار مرحله اساسی است که می توانید یک بار صبح و یک بار قبل از خواب انجام دهید.

1. پاکسازی : پاک کننده ای را انتخاب کنید که بعد از شستشو ، پوست شما را سفت نکند. اگر پوست خشکی دارید و آرایش نمی کنید ، صورت خود را بیش از دو بار در روز یا فقط یکبار تمیز کنید. از شستشو زیاد خودداری کنید زیرا با این کار روغن های روی پوست شما از بین می روند و پوست شما خشک می شود.

2. سرم ها : سرم ها حاوی ویتامین C یا فاکتورهای رشد خوبی برای پوست هستند می توانید از سرم ها در شب ها و حتی صبح ها استفاده کنید تا پوست شما احساس شادابی و طراوت کند. می توانید در این رابطه با پزشک خود نیز صحبت کنید.

3. مرطوب کننده : حتی پوست های چرب نیز به مرطوب کننده احتیاج دارند ، سعی کنید از کرم سبک ، بر پایه ژل و غیر کنید تا منافذ پوست شما را مسدود نکند.

4. کرم ضد آفتاب : 15 دقیقه قبل از حرکت در فضای باز ، کرم ضد آفتاب را با حداقل SPF 30 بر روی پوست خود بمالید ، زیرا فعال شدن کرم ضد آفتاب مدتی طول می کشد. رنگ پوست های تیره پوست در واقع به محافظت بیشتر در برابر آفتاب نیاز دارند ، زیرا اصلاح رنگدانه ها سخت تر است.

محصولاتی را انتخاب کنید که متناسب با نوع پوست و حساسیت شما باشد و به یاد داشته باشید که برچسب محصولات را بخوانید. برخی از محصولات مانند رتینول یا رتینوئیدهای تجویزی فقط باید در شب استفاده شوند.

با یک روال ساده شروع کنید تا ببینید واکنش پوست شما چگونه است. هنگامی که راحت شدید ، می توانید محصولات اضافی مانند لایه بردارها ، ماسک ها و درمان های موضعی را برای افزایش سلامت پوست خود اضافه کنید.

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ثبت نام در باشگاه مشتریان الی ژن و دریافت امتیاز