دلیل ایجاد موهای چانه و گردن در زنان

در این مطلب میخوانید :

دلیل ایجاد موهای چانه و گردن در زنان

موها، مانند رنگ پوست و چشم، بخش مشخصی از چیزی است که ما را منحصر به فرد می‌کند. برخی از ما موهای بیشتری نسبت به دیگران داریم، از جمله موهای صورت. فعل و انفعال پیچیده‌ای از ژنتیک و هورمون‌ها نوع، مقدار و حتی نحوه رشد مو را تعیین می‌کند.

ظاهر شدن چند تار موی تصادفی روی چانه و گردن به همراه موخوره یک امر عادی است و اغلب به تغییرات هورمونی مربوط می‌شود که بدن ما در طول زندگی ما طی می‌کند. گاهی اوقات، موهای چانه یا گردن بیش از حد تحریک کننده هستند. ممکن است نشانه‌ای از یک بیماری زمینه‌ای باشد. بیایید نگاهی دقیق‌تر به این موضوع بیندازیم که چرا موهای چانه و گردن داریم و بهترین راه برای مقابله با آن چیست.

علت موهای چانه در زنان چیست؟

به طور معمول، مو از ریشه یا فولیکول مو درست زیر پوست رشد می‌کند. دو نوع فولیکول مو وجود دارد:

موی نازک

فولیکول‌های موی انتهایی بلندتر، ضخیم‌تر و ریشه‌دارتر هستند. آندروژن (تستوسترون) که معمولاً به عنوان هورمون جنسی مردانه شناخته می‌شود، نقش مهمی در رشد مو دارد. هم مردان و هم زنان تستوسترون تولید می‌کنند. زنان فقط مقادیر کمتری دارند. تستوسترون با فعال کردن گیرنده‌های موجود در فولیکول‌های مو، موهای زائد را به موهای انتهایی تبدیل می‌کند. این کاملا طبیعی است و برای همه به خصوص در دوران بلوغ اتفاق می‌افتد.

در زنان، رشد مو، از جمله موهای صورت، تحت تأثیر فازهای هورمونی مشخص است. با شروع بلوغ، در دوران بارداری و در طی یائسگی، تغییرات در سطح هورمون رشد مو را تغییر می‌دهد.

در مورد آن چند موی تصادفی چطور؟

اکثر خانم‌ها موهای زائد روی صورت دارند، اما برخی ممکن است موهای انتهایی چانه بیشتری داشته باشند. این می‌تواند به دلیل ژنتیک یا سن باشد. یائسگی می‌تواند باعث ایجاد موهای بیشتر در چانه، گردن یا صورت شود. تحقیقات نشان می‌دهد که گروه‌های نژادی مختلف می‌توانند سطوح مختلفی از آندروژن و در نتیجه موهای بدن و صورت داشته باشند.

دلیل ایجاد موهای چانه و گردن در زنان

موفولیکول‌ها برای همه منحصر به فرد هستند و نحوه پاسخ آنها به تستوسترون می‌تواند متفاوت باشد. سرعت رشد مو از فولیکول‌ها نیز متفاوت است. این می‌تواند منجر به ایجاد چند موی بلند تصادفی در مکان‌های غیرمنتظره مانند گردن شود. برای اکثر افراد این موهای تصادفی طبیعی هستند.

وقتی موهای چانه پرچم سلامت است

تعداد کمی از موهای صورت رایج و طبیعی است که شامل چانه و ناحیه لب بالایی می‌شود. این بیماری در افراد با اصالت آسیای جنوبی، مدیترانه‌ای یا خاورمیانه بیشتر دیده می‌شود.

تفاوت بین موهای معمولی صورت و هیرسوتیسم در رنگ، تراکم و بافت مو است. موها درشت تر، ضخیم تر و تیره‌تر هستند. این می‌تواند به دلیل ویریل شدن یا تولید بیش از حد آندروژن باشد. تغییرات ناگهانی در الگوی موهای صورت ممکن است به این معنی باشد که بدن شما نشان می دهد که چیزی تغییر کرده است. این می‌تواند نشان دهنده عدم تعادل هورمونی ناشی از یک بیماری پزشکی یا عوارض جانبی داروها باشد.

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی دسته‌های خود را در هدرساز -> موبایل -> منوی اصلی موبایل -> نمایش/مخفی -> انتخاب منو، تنظیم کنید
اولین منوی خود را اینجا ایجاد کنید
سبد خرید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.

ثبت نام در باشگاه مشتریان الی ژن و دریافت امتیاز