دلایل شایع خشکی پوست (بخش سوم)

دلایل شایع خشکی پوست (بخش سوم)

در این مطلب میخوانید :

دلایل شایع خشکی پوست (بخش دوم)

قبل از مطالعه این بخش ، پیشنهاد می شود تا بخش اول از این سری مقاله را مطالعه فرمایید.

6.  هوای خشک ، داخل یا خارج ، می تواند علائم خشکی پوست را افزایش دهد

گاهی اوقات هوای داخل ساختمان می تواند به اندازه هوای بیرون برای پوست شما بد باشد. به گفته فریلینگ ، هوای اجباری ، به ویژه گرما ، می تواند سطح رطوبت را کاهش داده و باعث خشکی و خارش پوست شود. خوشبختانه نیازی نیست در تمام زمستان از خشکی و خارش پوست رنج ببرید: یک مرطوب کننده می تواند رطوبت هوا را در خانه شما بازگرداند. به گفته کلینیک کلیولند ، بهتر است میزان رطوبت خود را بین 30 تا 50 درصد تنظیم کنید . دکتر شلسینگر می گوید: “علاوه بر این ، ایده خوبی است که یک کرم هیدروکورتیزون ملایم 1 درصد در دست داشته باشید. در صورت مشاهده علائم ترک خوردگی یا خشکی پوست ، زودتر از آن استفاده کنید.” به گزارش مدلاین پلاس ، هیدروکورتیزون که گاهی به نسخه نیاز دارد ، تورم ، قرمزی و خارش را کاهش می دهد و به التیام و تسکین پوست خشک و ترک خورده و تسریع بهبود آن کمک می کند.

7.  شستشوی دست می تواند منجر به قرمزی و تحریک شود

فرمان تاوب می گوید: “برخی از افراد با پوست خشک فقط مدام دست های خود را می شویند.” به گفته Piedmont Healthcare ، این امر به خشکی کمک نمی کند زیرا شستشوی زیاد می تواند منجر به خشکی و ترک پوست شود . این می تواند یک مشکل بزرگ برای افرادی باشد که در صنایعی کار می کنند که نیاز به شستشوی مکرر دست ها دارند ، مانند مراقبت های بهداشتی. به گزارش EveryNurse ، برای کاهش اثرات خشک شدن عادت بهداشتی خود ، از آب ولرم استفاده کنید (آب داغ رطوبت پوست شما را از بین می برد) ، از صابون های حاوی الکل اجتناب کنید. پمادها ضخیم تر از مرطوب کننده ها هستند ، بنابراین پماد (مانند Aquaphor) را در دست داشته باشید و بعد از هر بار شستشو استفاده کنید.

دلایل شایع خشکی پوست (بخش سوم)

8. دوش های طولانی و داغ می تواند به کم آبی پوست کمک کند

ایستادن طولانی مدت زیر آب داغ بخار ، به ویژه در ماه های سرد ، ممکن است وسوسه کننده باشد. اما این تمرین می تواند منجر به ایجاد مشکلاتی در پوست شما شود. فریلینگ می گوید: “دوش گرفتن یا حمام کردن طولانی و بخار می تواند رطوبت پوست شما را خشک کند.” مارچ بیین می گوید دوش ها را به حداکثر پنج دقیقه محدود کنید و دمای آب را ولرم نگه دارید ، نه گرم. پس از آن ، ظرف یک دقیقه پس از بیرون آمدن از حمام ، یک کرم مرطوب کننده بزنید. به گزارش مدلاین پلاس ، مرطوب کننده ها روی پوست مرطوب بهترین کار را می کنند .

9. افزایش سن می تواند خشکی پوست را افزایش دهد

با افزایش سن ، خشکی پوست بیشتر مورد توجه قرار می گیرد. کلینیک مایو یادداشت ها که بزرگسالان سنین 40 یا مسن تر در معرض خطر تجربه پوست خشک هستند، و آن در حدود نیمی از افراد در این گروه سنی تاثیر می گذارد. فریلینگ می گوید: “با افزایش سن ، پوست ما چربی کمتری تولید می کند و خشک تر می شود.” برای زنان، می تواند همچنین به خاطر تغییرات هورمونی مرتبط با یائسگی باشد.

10. برخی از شرایط پزشکی می تواند باعث خشکی پوست شود

فریلینگ می گوید مشکلات پوستی مانند پسوریازیس و اگزما می توانند پوست شما را مستعد خشکی کنند. به گفته هاروارد بهداشت و پن پزشکی ، خشکی پوست همچنین می تواند مواردی به ظاهر غیر مرتبط را نشان دهد ، مانند دیابت ، کم کاری تیروئید ، سوء تغذیه ، نارسایی کلیه یا سندرم شوگرن . بنابراین چگونه می توانید بفهمید که خشکی ناشی از کارکردن در آسیاب مانند آب و هوا یا چیزی جدی تر است؟ در این باره با پزشک خود دیدار کنید.

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ثبت نام در باشگاه مشتریان الی ژن و دریافت امتیاز