دلایل خشکی پوست در پاییز

دلایل خشکی پوست در پاییز

در این مطلب میخوانید :

دلایل خشکی پوست در پاییز

همانطور که برگ ها شروع به ریزش می کنند و روز ها کوتاه تر می شوند، ممکن است متوجه تغییراتی در پوست خود شوید. خشکی و خارش پوست در ماه‌ های سرد و یا فصول سرد سال ممکن است برای خیلی از افراد اتفاق بی افتد به همین دلیل تصمیم گرفتیم یک مقاله با موضوع دلایل خشکی پوست در پاییز منتشر کنیم تا شما دوستان عزیز بهتر بتوانید با این خشکی ها مقابله کنید و دلایل این خشکی ها را متوجه شوید. حال در ادامه دلایل  خشکی پوست در فصل پاییز را شرح می دهیم.

هوای سرد و حشک پاییز

هوای سرد و خشک پاییز می تواند باعث خشکی پوست شود. در تابستان هوا گرم و مرطوب است و پوست شما را بدون اینکه متوجه شوید خود را مرطوب نگه می دارد. وقتی هوا سرد و خنک می شود، سطح رطوبت کاهش می‌ یابد و مرطوب‌ کننده طبیعی پوست از دست می روید و در این شرایط باید حتما از مرطوب کننده استفاده کنید تا خشکی پوست جبران شود.

باد های تند

هوای سرد و بادهای تند و قوی می توانند مرطوب کننده های طبیعی پوست شما را از بین ببرند. بهتر است در روزهای سر و بادی لباس خوب به تن کنید تا از آسیب رسیدن به پوست شما جلوگیری شود. همچنین مرطوب کننده را در روزهای سرد فراموش نکنید.

هوای سرد و گرم خشک است

تغییر آب و هوا نیز یکز دیگر از مواردی است که می تواند به پوست ما آسیب وارد کند. برای مثال هوای  بیرون از خانه سرد است و هوای داخل گرم و همین موضوع می تواند باعث آسیب رسیدن به پوست شما شود اگر تغیر سریع دما در بدن شما اتفاق بی افتد. جدای از سرد بودن سوا، این سردی و یا گرمی هوا می تواند باعث خشکی پوست شود.

دلایل خشکی پوست در پاییز

دوش گرفتن

همیشه در روز های سرد یک دوش حال آدم را بهتر می کند و واقعا نیز لذت بخش است اما توجه کنید که دوش آب گرم برای پوست شما بسیار بد بوده و می تواند چربی های مفید پوست شما را از بین ببرد. همانطور که ذکر کردم دوش آب گرم می تواند بسیاری از روغن های مفید پوست شما را از بین ببرد و باعث تحریک و خشکی و همچنین قرمزی پوست شما شود. همچنین بهتر است پس از دوش گرفتن حتما از کرم مرطوب کننده استفاده کنید و آب را ولرم رو به سرد قرار دهید.

لباس

همانقدر که دوش گرفتن اهمیت دارد و می تواند از خشک شدن پوست شما جلوگیری کند؛ نوع و جنس لباسی که می پوشید نیز تاثیر بسزایی در پوست شما دارد. اگر به یک نوع از پارچه حساسیت دارید بهتر است آن را دیگر نپوشید و از لباس های نرم استفاده کنید که روی پوست شما ایجاد حساسیت و خشکی نکنند.

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ثبت نام در باشگاه مشتریان الی ژن و دریافت امتیاز