دلایل اصلی ریزش مو در خانم ها کدامند؟

دلایل اصلی ریزش مو در خانم ها کدامند؟

در این مطلب میخوانید :

دلایل اصلی ریزش مو در خانم ها کدامند؟

ریزش مو در زنان همانند آقایان آنقدر شایع نیست که مورد توجه باشد. اما بسیاری از خانم‌ها با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کنند و ریزش موهای غیرمنتظره ای را تجربه می‌کنند. به طور کلی حدود 50 تا 100 عدد ریزش تار مو عادی است و اگر تعداد این ریزش‌ها حدودا بیشتر از این باشد باید دنبال راه حل و عوامل ریزش مو باشید. اگر تعادل زندگی و مصرف مواد غذایی شما دچار مشکل شود احتمال اینکه دچار ریزش مو شوید بسیار زیاد است. همچنین عوامل محیطی دیگری همچون محیط و استرس نیز می‌تواند تاثیر مستقیمی برروی ریزش مو بگذارد.

مو تقریباً در تمام سطوح پوست شما رشد می‌کند و باید خیلی مورد توجه قرار گیرد. اگر ریزش موی شما غیر عادی باشد باید این موضوع را نشانه یک بیماری بدانید و بهتر است نزد متخصص بروید تا چکاپ کامل شوید اما به طور کلی اگر ریزش موی کمی دارید اصلا جای نگرانی نیست.

ریزش مو در زنان چقدر شایع است؟

بسیاری از مردم فکر می‌کنند که ریزش مو فقط مردان را تحت تاثیر قرار می‌دهد. با این حال، تخمین زده می‌شود که بیش از 50 درصد از زنان ریزش موی قابل توجهی را تجربه کنند. مهمترین علت ریزش مو در زنان، ریزش مو با الگوی زنانه (FPHL) است که حدود یک سوم زنان مستعد را تحت تأثیر قرار می‌دهد، که برابر با حدود 30 میلیون زن در ایالات متحده است.

کدام زنان احتمال دارد ریزش مو را تجربه کنند؟

هر دختر یا زنی ممکن است دچار ریزش مو شود. با این حال، ریزش مو معمولا در موارد زیر شایع تر است:

  • زنان بزرگتر از 40 سال
  • زنانی که به تازگی بچه دار شده‌اند
  • زنانی که شیمی درمانی کرده‌اند و کسانی که تحت تاثیر سایر داروها قرار گرفته‌اند
  • خانم‌هایی که اغلب موهایشان را می‌کشند (مانند دم اسبی تنگ یا بافته‌های تنگ) یا از مواد شیمیایی خشن روی موهای خود استفاده می‌کنند.
  • زنان یائسه

دلایل اصلی ریزش مو در خانم ها کدامند؟

علل شایع ریزش مو در زنان چیست؟

مدل مو: مدل موی شما می‌تواند باعث ریزش مو شود، زمانی که موهای شما به گونه ای چیده شده باشد که ریشه‌های شما را بکشد، مانند دم اسبی تنگ یا بافت‌هایی که به مو فشار وارد کند باعث ریزش مو می‌شود که به آن آلوپسی کششی می‌گویند. اگر فولیکول‌های مو آسیب ببینند، ریزش می‌تواند دائمی باشد.

  • کمبود ویتامین
  • رژیم گرفتن (کاهش وزن سریع)
  • رژیم‌های محدود کننده
  • بیش از حد موهای فرآوری شده سر (شکستگی)

علت ریزش مو آناژن افلوویوم چیست؟

مواد سمی، از جمله شیمی درمانی، پرتودرمانی و برخی داروها. اینها باعث ریزش موی ناگهانی می‌شوند که می‌تواند در هر نقطه از بدن شما رخ دهد. در مرحله رشد برای موها اتفاق می‌افتد. گاهی اوقات، اگر فولیکول‌های موی شما آسیب دیده باشد، این نوع ریزش مو می‌تواند دائمی باشد.

علت ریزش موی تلوژن افلوویوم چیست؟

استرس شدید فیزیکی یا شوک به بدن شما: این باعث ریزش موی موقت می‌شود. این دسته شامل رویدادهایی مانند کاهش وزن زیاد، جراحی، کم خونی، بیماری و بچه دار شدن است. استرس عاطفی شدید نظیر بیماری روانی، مرگ یکی از عزیزان و غیره. همچنین تیروئید و مصرف داروها و مکمل‌ها نیز می‌تواند باعث ریزش مو شوند. همچنین لازم به ذکر است که تغییرات هورمونی نیز می‌تواند باعث ریزش مو شود.

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ثبت نام در باشگاه مشتریان الی ژن و دریافت امتیاز