درمان گیاهی ریزش مو

درمان گیاهی ریزش مو

در این مطلب میخوانید :

درمان گیاهی ریزش مو

ریزش مو یک نگرانی رایج برای بسیاری از مردان و زنان است. دلایل زیادی برای ریزش موهای شما وجود دارد، از ژنتیک و کمبود ویتامین گرفته تا تغییرات هورمونی. برخی از شرایط پزشکی مانند بیماری تیروئید نیز ممکن است باعث نازک شدن یا ریزش مو شوند.

هیچ چیز جادویی برای رشد مو وجود ندارد، اما تحقیقات نشان داده است که برخی از گیاهان ممکن است ریزش مو را کاهش دهند یا به رشد جدید کمک کنند. توجه به این نکته مهم است که بسیاری از تحقیقات روی حیوانات انجام شده است. مطالعات بیشتری برای اثبات اثربخشی آنها بر روی انسان مورد نیاز است.

به خواندن ادامه دهید تا بدانید چگونه می توان از داروهای گیاهی برای کمک به بهبود رشد مو استفاده کرد. حتما قبل از افزودن گیاهان دارویی به برنامه روزانه خود با پزشک خود صحبت کنید، به خصوص اگر ریزش موی شما ناشی از یک بیماری باشد.

روغن های گیاهی مو

روغن های مو که به آنها تونیک مو نیز گفته می‌شود، عصاره‌های گیاهی هستند که در پایه روغن حامل مخلوط شده اند. برخی از روغن‌های مو شامل چندین گیاه دارویی و روغن‌های حامل هستند.

روغن‌های حامل محبوبی که برای تهیه روغن‌های گیاهی استفاده می شوند عبارتند از:

  • روغن نارگیل
  • روغن بادام شیرین
  • روغن گردو
  • روغن زیتون
  • روغن معدنی
  • روغن جوجوبا
  • روغن جوانه گندم

درمان گیاهی ریزش مو

برخی از گیاهان مورد استفاده در روغن‌های گیاهی مو عبارتند از:

هیبیسکوس چینی ( Hibiscus rosa sinensis ): هیبیسکوس چینی درختچه ای همیشه سبز است. از گل‌های خوراکی و پر جنب و جوش آن اغلب برای تهیه چای گیاهی استفاده می‌شود. تصور می‌شود که هیبیسکوس به تحریک فولیکول‌های مو، افزایش اندازه فولیکول‌ها و افزایش رشد مو کمک می‌کند.

براهمی ( Bacopa monnieri ): براهمی که باکوپا نیز نامیده می‌شود، گیاهی خزنده است که در طب آیورودا استفاده می‌شود. حاوی آلکالوئیدهایی است که تصور می‌شود پروتئین‌های مسئول رشد مو را فعال می‌کنند.

جاتامانسی (Nardostachys jatamansi ): جاتامانسی درختچه کوچکی است که ریزوم آن ممکن است رشد مو را تسریع کند. نشان داده شده است که رشد مو در آلوپسی ناشی از شیمی درمانی را افزایش می‌دهد.

جینسینگ ( Panax ginseng ): جینسینگ یک درمان طبیعی قدیمی برای بسیاری از بیماری‌ها از جمله ریزش مو است. این حاوی ساپونین است که اعتقاد بر این است که با مهار ردوکتاز باعث رشد مو می‌شود.

نحوه استفاده

برخی از روغن‌های مو برای استفاده به عنوان شامپو یا درمان ترک مو فرموله شده‌اند، بنابراین به دستورالعمل‌های سازنده توجه داشته باشید. این برچسب به شما توصیه می‌کند که روی موهای مرطوب یا خشک استفاده کنید. با استفاده از دست‌های تمیز، روغن مو را مستقیماً روی پوست سر خود ماساژ دهید و طبق دستور آبکشی کنید.

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ثبت نام در باشگاه مشتریان الی ژن و دریافت امتیاز